Multumesc inca o data. M-am adresat Politiei Romane si astept un raspuns oficial de la ei.
In Elvetia e o inmatriculare temporara (nu am platit vama pentru masina, e doar "tolerata" temporar). Cred ca in Elvetia masina primeste numere doar pentru a fi mai usor urmarita si tinuta in evidenta; in mod normal asta nu presupune neaparat radierea din Romania.
Multumesc pentru raspuns. In Elvetia nu e nicio problema cu inmatricularea, cu actele asa cum sunt. Intrebarea mea e: ce se intampla cand Politia Romana primeste numerele de inmatriculare inapoi? Nu as vrea sa fie probleme la intoarcerea in tara, de ce am inmatriculat in strainatate o masina care nu e a mea.
Momentan imi fac studiile de doctorat in Lausanne, Elvetia, si doresc sa folosesc aici o masina inmatriculata in Romania. Masina este cumparata in leasing de catre o firma romaneasca de IT cu care colaborez in calitate de PFA.
Conform legii elvetiene, m-am prezentat cu masina la vama cu toate actele, unde am obtinut o autorizatie de circulatie pe durata studiilor de aici. Insa, mi s-a spus de asemenea ca masina trebuie inmatriculata cu numere temporare elvetiene, si ca numerele romanesti vor fi trimise (prin consulat) inapoi in tara. Masina nu se importa (nu se platesc taxe), va fi tot o masina "romaneasca", dar sunt obligatorii numere elvetiene (si RCA elvetian) pentru a putea circula aici.
Intrebarea mea e: este legala inmatricularea masinii aici, chiar daca nu sunt eu proprietarul masinii? Din punctul de vedere al elvetienilor, totul e ok, dar nu stiu ce se intampla cand politia romana va primi numerele masinii inapoi. De asemenea, din moment ce masina e cumparata in leasing, masina e asigurata CASCO in Romania, dar pe numerele vechi. Mai e valabila polita in cazul unei inmatriculari temporare?