avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 848 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters202329

Activitate ContSters202329

De oprit nu va poate opri nimeni sa aveti un al doilea job, dar avand in vedere ca cele 2 job-uri sunt la stat (deci program fix) este de vazut cum treceti dintr-un domeniu in altul in cursul aceleiasi zi. Avand in vedere ca dvs. vreti sa aveti ca baza administratia publica (8 ore) si ca doriti sa aveti 2 ore in invatamant, rezulta ca norma dumneavoastra in invatamant este in acest caz de 10 ore pe saptamana. In acest caz din cate cunosc eu nu veti mai fi platit cu norma intreaga, salarizarea urmand a fi facuta la plata cu ora (ceea ce v-ar dezavantaja vadit).
Pentru a pastra si norma intreaga ar trebui sa pastrati si cele 18 ore, deci in total 40 ore/sapt. adm.publica + 18 ore invatamant = 58 ore pe saptamana.
Cum joburile sunt la stat (deci nu se lucreaza si sambata) rezulta 11,6 ore pe zi. Nu orele ar fi problema ci daca veti reusi sa le imbinati pe amandoua, concret:
- in adm.publica programul este de la 08.00 - 16.00 - rezulta ca dumneavoastra ar trebui sa mergeti sa predati dupa aceasta ora si pana maxim orele 18.00-19.00 (ora maxima la care in invatamant se cam termina cursurile)
- rezulta un maxim de 3 ore pe zi, 15 ore pe saptamana (deci norma incompleta).Si asta in ideea ca o sa gasiti intelegere sa va puna orele exact atunci fara a avea fereastra nici macar o ora.
Daca al doilea job nu era la stat programul era mai flexibil (puteati lucra in afara orelor aratate mai sus (se putea spune ca ati lucrat pana la orele 20,00 -21,00...).
Eu va inteleg perfect cunosc situatia din invatamant. Eu as proceda astfel: as alege adm. publica (desi in momentul de fata se fac mari restructurari (!!!) si as lua ore de predare la plata cu ora. Totul e sa va faceti calculul si sa vedeti cum iesiti mai bine dpdv financiar (ca pana la urma pt asta faceti acest lucru, nu?).

Bafta!
O intrebare as avea la dumneavoastra:
Daca Legea 1/2011 a abrogat Legea 84/1995 (vechea lege a invatamantului) atunci actele emise de ministrul educatiei in baza legii 84 (ex. ordinul 2284/2007) sunt abrogate de drept si ele atat timp cat MECTS nu a elaborat inca masurile tranzitorii prevazute la art. 361 alin.6 din Legea 1/2011?

Daca da unde se prevede ca ordinele, actele emise de un ministru in baza legii vechi sunt abrogate impreuna cu noua lege. Din cate stiu eu acest lucru se numeste vid legislativ.

Indiferent de raspuns, multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat pana acum tuturor!
Cu stima si deosebit respect!
candyxxxcandy a scris:

Cred ca unitatea dumneavoastra a procedat corect.Adeverinta eliberata ca dovada de absolvire a studiilor superioare este valabila 12 luni conform art.38 din ordinul 2284/2007,dupa care trebuie sa prezentati diploma de absolvire. Nu discutam aici problema ce facultate ati absolvit si daca este acreditata sau nu.



La cerere si asta in situatii normale.Eu am facut cerere, culpa nu este a mea, iar aceasta situatie nu este prevazuta in 2284. Legal eu am absolvit facultatea.
Ca sa vedeti cum sta treaba :

1. Eu examenul de licenta l-am sustinut in data de 22 iunie 2009. Ordonanta 10 a aparut in MO in data de 20 august 2009 deci la 2 luni dupa ce eu am sustinut examenul !!!
2. Principiul neretroactivitatii legii civile este regula conform careia o lege civila se aplica doar acelor situatii care se ivesc in practica dupa adoptarea ei. Potrivit acestui principiu, legea nu se aplica si situatiilor anterioare adoptarii ei, in conformitate cu prevederile art. 1 din Codul Civil: „Legea dispune numai pentru viitor; ea n-are putere retroactiva” si cu prevederile art. 15 alin. 2 din Constitutia Romaniei: „Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.”

S-a schimbat ceva in dreptul civil ? :slap:

Cu stima si deosebit respect
freeelis a scris:


2. Impotriva oricarei decizii unilaterale de modificare a c.i.m., salariatul se poate adresa instantei de judecata in termen de 30 de zile de la data comunicarii acestei decizii.


Inca o data multumesc foarte mult domnule Freelis. Se pare ca sunteti un om bun care incearca sa ajute. Din partea mea un sincer Recomanda!

Instiintarea scrisa pe care am primit-o nu tine loc din cate stiu de modificarea unilaterala a CIM. Trebuie sa imi faca un act aditional la CIM , iar termenul curge de la data la care este inregistrat actul aditional. Gresesc?

Totusi revin la rugamintea mea: a procedat corect dpdv al legii directorul? Eu zic ca nu. Trecerea de pe studii superioare pe studii medii se chema din cate cunosc eu retrogradare. Iar din ce spune art. 264 din CM ... nu prevede si cazul de fata. Atunci in ce baza?

Cat despre abrogarea OG 10 am dreptate sau nu? Juridic vorbind, nu moral.

Cu stima si deosebit respect.
Multumesc domnule Freelis. Am raspuns in postul de mai sus. Sa intelegem ca in aceasta tara exista o aplicare neunitara a acelorași prevederi??? Sa inteleg ca cei din MAI incalca legea??? Nu cred. Intr-un post din acest forum spuneati :
... nu prea vad alta modalitate de a fi retrogradat din functie decat : fie prin act aditional la contractul de munca , fie prin sanctionare (ceea ce nu este posibil in cazul expus


Prin noua lege a educatiei, la art.361, alin.2 spune că
La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea învătământului nr. 84/1995, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificările si completările ulterioare, Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 16 iulie 1997, cu modificările si completările ulterioare, art. 14 alin. (2) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităti educatiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, Ordonanta Guvernului nr. 10/2009 privind dreptul studentilor înmatriculati la formele de învătământ la distantă sau cu frecventă redusă de a continua studiile la
programe de studii de licentă autorizate să functioneze provizoriu sau acreditate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 20 august 2009, precum si orice alte dispozitii contrare.
. Deci acea Ordonanta 10 care a dus la aceasta ambiguitate s-a ABROGAT. In momentul de fata deci lucrurile au revenit la normal. Deci cei de la ID nu mai sunt in ILEGALITATE daca pot spune asa. Nu mai exista obiectul litigiului dintre angajator si absolvent.


Totusi VA ROG, nu exista nimeni specializat in legislatia muncii pentru a deslusi speta de fata? Sunt convins ca avem multi oameni tari in acest domeniu. Probabil nu vad acest post sa-mi spuna cum e corect.

Se poate face contestatie? Desi art. 264 din C.M. nu prevede o astfel de situatie. Nu exista nici un act aditional la CIM.

Cu stima si deosebit respect.



1. HG 286/2011 este aplicabila intregului sistem bugetar ...
2. Exista posibilitatea ca USH sa va elibereze o noua adeverinta pana la elaborarea diplomei de licenta ... cunosc un caz asemanator in MAI si i-au luat in vedere noua adeverinta.


O am !!! Este depusa la secretariatul scolii ! Ei vor diploma. Adeverinta este eliberata in decembrie 2010 !!
Multumesc si dumneavoastra.
De acord cu dumneavoastră, este problema la care m-am gandit dar este pe termen lung stiti bine. Sunt in tratative cu un un grup care actioneaza in acest sens. Pe termen scurt ramane problema : masura luata de angajator este corecta?

Cu stima si respect.
De acord cu dumneavoastră, numai că eu am adeverință prin care se adevereste faptul ca am absolvit facultatea. Posibilitatea de a sustine din nou examen este doar o chestie prin care am fost prostiti. De ce? Anul trecut m-am inscris la sustinerea din nou a licentei, am invatat in loc sa merg in concediu in vara si cu o saptamana inainte de examen ministerul si-a dat seama ca nu e corect nici asa si nu a mai dat aprobarea pentru sustinerea din nou a licentei.

Haideti sa nu deschidem un subiect al acestei universitati. Aici este o treaba intre MEC si USH care ne depaseste pe toti. Sunt alte interese. Dar asta e o alta problema. Haideti sa nu deschidem prin intermediul meu o disputa USH - societate. Daca puteau si era asa ilegal, de ce nu au desfiintat-o ? Pe mine nu ma intereseaza cine e vinovat eu vreau diploma si atat.

Multumesc oricum pentru raspuns , astept daca se poate raspunsuri cu interpretare pur juridica bazate pe lege daca sunt, daca nu macar nu mai puneti sare pe rana :help:.

Multumesc mult.
Buna ziua, doamnelor si domnilor specialisti (consultanti) cat si utilizatorilor.

Ma aflu intr-o situatie neplacuta. Despre ce e vorba? Lucrez ca informatician intr-o scoala generala , iar in anul 2009 am terminat Facultatea de Matematică-Informatica din Bucuresti a Univ. Spiru Haret (forma de inv. ID, eu in acel moment lucrand intr-un domeniu care nu-mi permitea frecventarea cursurilor), eu fiind incadrat ca informatician in acea scoala din 2008. Dupa absolvire (iulie 2009) pe baza adeverintei eliberate de facultate si a aprobarii I.S.J. de transformare a postului din studii medii in studii superioare am fost salarizat corespunzator. Toate bune si gustoase pana in momentul cand a inceput tavalugul peste invatamant (bugetari in general), cand, ca urmare restructurarilor masive, din post intreg (la 2 scoli generale) am mai ramas pe o jumatate de norma la una din scoli. Deci 25% de la guvern, inca 50% de la ISJ .... Ce sa mai, bine de tot ... Anul de la absolvire a trecut , facultatea inca nu da semne ca vrea sa elibereze diplomele pe motiv ca nu li s-au dat tipizate de la MEC. Directorul scolii m-a intrebat care este situatia cu diploma mea, i-am spus cum sta treaba, a inteles si mi-a spus ca intrucat valabilitatea adeverintei a expirat sa iau legatura cu facultatea si sa cer altă adeverinta pentru a ma putea plati in continuare pe studii superioare. Zis si facut, am facut cerere la Bucuresti, am primit in cele din urma a doua adeverinta semnata si stampilata conform reglementarilor in vigoare prin care se adeverea absolvirea facultatii si ca prezenta este valabila pana la eliberarea diplomei. Nu au fost probleme de la predarea la secretariat a adeverintei si pana acum cand directorul scolii mi-a inmanat o instiintare scrisa prin care ma anunta ca incepand cu 01.05.2011 ma va plati pe studii medii (parca nu pierdusem destul pana atunci ...#-o) pe motiv ca am absolvit facultatea la ID si ca nu am inca diploma (de parca eu am vreo vina :(()

Rugamintea mea este adresata celor care ma pot sfatui si indruma corespunzator.
1. Este corect cum procedeaza conducerea? Au dreptul sa-mi diminueze salariul (sa ma retrogradeze pe un post cu studii medii) asa doar ca am facut facultatea la ID???. Mentionez ca imi fac treaba cu mare raspundere si constiinciozitate (in 20 de ani de munca nu am fost sanctionat NICIODATA nici macar cu avertisment! ).
2. Desi in ultimii ani am avut doar calificativ FOARTE BINE, am cerut promovarea de pe functia de informatician I pe IA, dar mi-au zis ca nu se poate ca doar la 3 ani se face acest lucru. HG 286/2011 este valabila si in invatamant?

Va multumesc mult si din suflet celor care ma veti ajuta sa dezleg si eu misterul asta, va doresc sanatate și tot ce-i mai bun pe lume si sa dea Dumnezeu sa nu patiti ca mine.
Cu stima si deosebit respect.