Suntem in Romania, nu altundeva in Europa. In Romania unde toata lumea discuta pe forum, la emisiuni tv, la colturi. De ce nu au luat pozitie oficiala cei care ne reprezinta,cei de la CECCAR sau alte organizatii profesionale? Pentru ca, cotizatii pana in panzele albe, servicii = 0. Sau v-au ajutat cu ceva? Au luat pozitie in momentul in care se discutau legi, norme, etc? Au prezentat undeva pozitia contribuabilului? Dam vina pe cele 3 firme. Da, aveti perfecta dreptate dar vina nu e a firmelor ci a celor care au facut posibil acest lucru.
Nu era vorba ce cel cu intrebarea.. De plans s-au plans foarte multi : ca nu e corect, costa prea mult, ca... ca... Ne plangem pentru prea multe.. Orice punct de vedere poate fi corect sau incorect. Faptul ca a fost impusa semnatura electronica e corect ?! E in avantajul nostru .
Am transmis declaratia 112 azi 5 iulie la ora 13 si a functionat perfect. Si nu are rost sa ne plangem atat de mult . Sa recunoastem ca certificatul iti aduce timp. Timp real pe care nu-l pierzi la ghisee. Iar costurile nu sunt atat de mari.Cautam nod in papura oricui , mai ales celor care ne obliga la ceva. Sucim toate subiectele pe toate fetele, le intoarcem pe dos, ca romanii...de! dar certificatul obtinut ne foloseste.
Pana in mai 2008 daca nu ma insel, ANAF-ul s-a ocupat de certificatul digital. Stiu pentru ca in acea perioada foloseam sistemul. Nu costa nimic. Trebuia sa depui acelasi dosar la administratia financiara, se folosea aceasi declaratie 150. Cine a hotarat trecerea la privati? Si cine a hotarat ca la nivel national ,cred, sa primim instiintari de la unitatea de imprimare rapida DGFP Valcea oficiul Raureni, pe langa instiintarile care le primim de la administratiile fiscale locale? De ce trebuie sa platim posta de 2 ori?
" în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original şi copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);" - Instructiune ANAF. Si sunt TOTAL de acord cu pozitia care o au functionarii de la finante. Te fac si prost-" nu ai citit????" . Iar sa falsifici un certificat mi se pare o aberatie. Ce ai de castigat? Mai bine cei de la finante s-ar intreba cum o firma s-a trezit cu datoriile altei firme pe fisa pe platitor in conditiile in care D112 s-a depus corect de ambele firme la finante. Declaratiile au fost validate. Pentru ca s-a intamplat .
Lucrez cu semnatura electronica de ani de zile. In prima faza Ministerul de finante era cel care gestiona tot sistemul. Obligativitatea declaratiei notariale nu exista inainte. Era doar declaratia scrisa, semnata si stampilata de administratorul firmei prin care imputernicea detinatorul certificatului digital sa depuna declaratiile fiscale in numele si pentru el. Nu cred ca cineva a abuzat de aceasta declaratie. Actul notarial dintr-un anumit punct de vedere mi se pare un drum in plus , o supracertificare mai ales pentru cei care sunt salariati in firma. In fine, o luam ca atare , este decizia diriguitorilor. Oricum firma poate alege un certificat digital extins care sa-i permita sa foloseasca semnatura electronica si pentru transmiterea altor acte oficiale ( ex. bilantul contabil cf. legii societatilor comerciale). Iar transmiterea electronica este un pas inainte, o economie de timp foarte mare. Nu trebuie sa o luam numai ca o cheltuiala. Sa privim si lucrurile bune. Faptul ca scapi de drumurile si cozile de la finante, poti sa-ti faci verificarea corectitudinii situatiilor in cateva minute, si in plus ai acces la dosarul fiscal al societatii permitandu-ti verificarea in orice moment a datoriilor si declaratiilor societatii. E un pas destul de mare, sa fim increzatori ca va fi bine. Mai ales daca in iulie nu va pica serverul central.
firma suspendata depune vector fiscal prin care declara incetarea raporturilor de munca. Automat neexistand contributii , nu exista declaratia 112 si implicit nu depune aceasta declaratie. La reluarea activitatii impreuna cu primul contract de munca depune din nou modificari vector fiscal .