Astazi am fost din nou la Electrica si am discutat cu sefa oficiului. I-am adus acesteia la cunostinta ca am un contract cu dansii incheiat pe perioada nedeterminata si avizul tehnic de racordare este valabil pe o perioada de minim 25 ani intreband care sunt neconcordantele sesizate de dansii. Aceasta mi-a spus ca nu mai este valabil contractul de inchiriere incheiat initial. Contractul initial a fost incheiat pe 5 ani, fiind reiinoit anul acesta pe o perioada de 1 an. Intreband-o de ce nu a fost incheiat de la inceput contract pe perioada determinata (de 5 ani cat a fost valabil contractul de inchiriere), aceasta mi-a spus ca probabil a fost o eroare, invocand nu stiu ce intelegere verbala cu Primaria care le-a ca dupa 5 ani apartamentele se vor vinde, exprimandu-se ca si cum ne-ar fi facut vreo favoare noiua, chiriasilor A.N.L. La aceasta i-am spus ca pe mine nu ma intereseaza intelegerile verbale ci vorbim doar pe lege intrucat Prinmaria n-avea de unde sa stie cum va evolua situatia. In plus i-am spus ca trebuia sa incheie de la inceput contractele de furnizare cu Primaria iar noi puteam fi subconsumatori. Am intrebat daca pot depune o notificare in care refuzam rezilierea contractului fiind de acord cu incheierea unui act aditional asa cum prevede art. 37 din H.G. 1007/2004. Mi-a fost primita notificarea fiind intrebat cu ce ma incalzeste ca incheiem act aditional sau reziliem contractul. Eu am raspuns ca nu sunt de acord cu rezilierea contractului pentru ca nu am solicitat eu acest lucru pe toata perioada derularii contractului de pana acum fiind client de buna credinta si respectandu-mi toate obligatiile. In final raspunsul a fost ceva cam de genul: vom incheia act aditional dar tot veti fi obligat sa platiti garantia. Astept raspunsul lor scris si voi mai vedea. Intre timp mai cer pareri si eu in stanga si-n dreapta.
Buna seara,
Ma adresez atat locatarilor din blocurilor A.N.L. cat si unor persoane avizate sa dea anumite lamuriri in domeniu. In anul 2006 m-am mutat impreuna cu familia intr-o locuinta A.N.L. cu chirie, contractul de inchiriere fiind incheiat pe o perioada de 5 ani. Totodata am fost obligati sa incheiem in nume propriu contracte cu furnizorii de energie electrica, gaze naturale, cablu Tv, internet etc. La incheierea contractului cu ELECTRICA, cu toate ca le-am pus la dispozitie contractul de inchiriere a locuintei cu valabilitate de 5 ani, contractul de furnizare a energiei electrice a fost incheiat pe perioada nedeterminata, fiind stipulate toate conditiile contractuale inclusiv clauze privind modalitatea de reziliere a contractului. Dupa 5 ani, in prezent, a fost necesara rezilierea contractului de inchiriere a locuintei, acesta fiind incheiat pe perioada de doar un an. In acest moment primim o instiintare de la Electrica printr-o fituica, dupa parerea mea fara nici o valoare juridica intrucat nu face referire la nici un act normativ, prin care ne someaza ca in termen de 5 zile sa ne prezentam pentru rezilierea contractului de furnizare a energiei electrice, invocand ,, o serie de neconcordante intre documentele care au stat la baza incheierii contractului de furnizare a energiei electrice". Prezentandu-ma la sediul Electrica pentru clarificarea situatiei, unul dintre angajati imi spune ca rezilierea contractului se va face pe baza H.G. 1007/2007. Nelamurirea mea este de ce prevederile acestei H.G. nu s-au aplicat la incheierea contractului initial, aceasta fiind in vigoare la data incheierii contractului? Cererea mea, verbala, a fost de a se incheia un act aditional la contractul initial prin care sa le pun la dispozitii copii dupa contractul de inchiriere nou incheiat. Mi s-a spus ca nu este posibil fiind necesara rezilierea contractului afirmatia dansilor bazandu-se, probail, pe prevederile art. 42 alin. 4, in care sunt prevazute modalitatile de reziliere si ale art. 90 alin. 2 lit. c din H.G. 1007/2004 in care este definit ,,consumul fraudulos". Dar diupa parerea mea, eu nu ma incadrez in nici una din situatiile de reziliere a contractului deoarea nu am incalcat in nici un fel prevederile contarctului in vigoare si nici nu ,,au intrat in vigoare reglementari noi care necesita aceasta actiune" intrucat la data incheierii contractului initial, cele doua acte normative mentionate erau in vigoare. Va rog sa-mi dat niste pareri, v-ati lovit de asemenea situatii, e legal ce vor sa faca ei? Multumesc!