Am discutat cu administratorul blocului si mi-a explicat ca a decis, impreuna cu membrii comitetului sa includa si nr persoanelor absente la calculul a 2 cheltuieli : salariul sau si al femeii de serviciu. El a spus ca aceasta decizie este conform legii.
Sper, intr-adevar sa fie corect.
Va multumesc inca o data pentru ajutor si pentru explicatiile suplimentare !
Va multumesc pt raspuns.
Repet (ca sa ma asigur ca am inteles):
- chelt pe pers= electricitate, gaze, gunoi menajer= depind DOAR de nr pers prezente in imobil ("se repartizeaza proportional cu nr de pers ce locuiesc in mod curent in imobil", cf legii)
- chelt pe cota parte indiviza= chelt pe cota parte de proprietate= chelt enumerate mai sus= se repartizeaza proportional cu nr de locatari, INDIFERENT de prezenta/absenta lor din imobil.
Atunci, eu deduc urmatorul lucru : valoarea chelt pe cota parte indiviza care imi revine mie trebuie sa fie aceeasi cu cea a apartamentelor care se afla in cazul meu (total 3 pers afectate apartamentului, indiferent daca ele sunt prezente sau absente din imobil). Corect sau nu?
Cf legii, "Cheltuielile pe cota-parte de proprietate sunt cheltuieli efectuate pentru întretinerea,
repararea, exploatarea si, după caz, consolidarea părtilor din condominiu aflate în proprietate
comună indiviză. Cota-parte de proprietate reprezintă raportul suprafetei utile totale a locuintei sau spatiului cu altă destinatie decât cea de locuintă fată de totalul suprafetei utile a tuturor locuintelor si spatiilor cu altă destinatie decât cea de locuintă din condominiu".
Imi puteti spune, va rog frumos, unde (in lege) se prevede ca aceste chelt pe cota parte indiviza tin cont si de pers absente din imobil ?
Sau lipsa unei mentiuni inseamna aplicarea ei ? Adica, daca legea nu face referire clara la prezenta/absenta pers din imobil in fct de care s-ar calcula chelt pe cota parte indiviza, atunci prezenta/absenta pers din imobil participa la calculul chelt pe cota parte indiviza ?
Ma mai puteti ajuta si cu aceasta rugaminte, va rog frumos?
Va multumesc mult.
Buna ziua,
Se poate sa ma ajutati, va rog frumos?
Este prima data cand ma confrunt cu situatia de mai jos:
Apartamentul in care locuiesc este cumparat de tatal meu si este trecut pe numele sau. Insa in acest apartament au locuit dintotdeauna si locuiesc in continuare doar 2 persoane : eu impreuna cu sora mea.
Intretinerea (tocmai ce s-a afisat la avizier) este detaliata in felul urmator:
Nr pers prezente 2
Nr pers absente 1
Apa rece (RON) X
Apa calda (RON) X
Incalzire (RON) X
Intretinere (RON) X
Alte taxe (reparatii, boxa) (RON) X
Pana acum nu s-a precizat nr de persoane absente.
Aceasta este prima luna in care se procedeaza astfel. Sunt corecte nr de pers prezente (2=eu si sora mea) si nr de pers absente (1=tatal meu).
Am constatat ca aceasta coloana "intretinere" nu mai are aceeasi valoare ca si in cazul celorlalte apartamente de 2 camere (cum este si situatia mea) si pot doar sa presupun ca acest calcul al sau a depins si de nr de persoane absente.
Intrebarile mele catre dumneavoastra sunt urmatoarele: ce inseamna aceasta “intretinere” (din tabelasul de mai sus) si in functie de ce anume se calculeaza ea?
Exista cheltuieli care se repartizeaza in functie de nr de persoane absente din apartament?
Si daca da, cum se face ca o persoana absenta , care nu locuieste in apartament, sa fie supusa la plata unor cheltuieli? Ati putea sa ma ghidati catre doc legal care ar mentiona asa ceva?
Din ce am citit pe forum am inteles ca exista cheltuieli care ar putea sa fie incluse la aceasta coloana "intretinere" : salariile personalului, lucrari de intretinere si reparatii ale proprietatii comune, cheltuieli administrative, pierderi de apa, caldura (necontorizata cu repartitoare), fondul de rulment, fondul de reparatii, ascensor, interfon, supraveghere video.
In plus de asta, legea precizeaza ca "repartizarea cheltuielilor se face proportional cu numarul persoanelor care locuiesc in mod curent in cladire".
Sper ca nu v-am pierdut in aceste detalieri, insa doresc sa evit primirea unui raspuns ambiguu care ar fi creat de lipsa de informatii.
In speranta ca v-am oferit toate informatiile necesare pt a primi clarificari, va multumesc.