avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1078 soluții astăzi
Forum Activitate AndreiC78

Activitate AndreiC78

Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
@Insurance
Am primit azi raspunsul de la asigurator... si din pacate nu imi este favorabil.
Am contactat biroul de relatii cu publicul al CSA si mi s-a comunicat ca ei au dreptul de analiza reclamatiile pentru polite CASCO, iar in cazul unui raspuns favorabil pentru mine au dreptul sa oblige asiguratorul la plata daunei.

Asa ca luni ma duc la CSA sa depun reclamatia si in 30-45 zile o sa am un raspuns... sper favorabil. Daca nu va fi asa nu mai ramane decat instanta... dar sunt hotarat sa merg pana la capat.
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
@hudro
Masina a fost cumparat cu 0 km... deci nu cred ca se pune problema de avarii anterioare.

Pe inspectorul care a facut pozele l-am rugat sa fotografieze si radiatorul AC, poze in care ar trebui sa se observe avariile suferite. In plus, am avut "norocul", ca in service-ul unde am reparat masina, service care este si reprezentanta marcii respective, sa fi o masina cu acelasi tip de lovitura care prezenta aprope acelasi avarii ca si masina mea. Deasemenea reprezentatul service-ului mi-a spus ca pentru acest tip de masina si acest tip de loviturii, avariile sunt in proportie de 90% aceleasi la toate autoturismele reparate la ei.
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
Este una din reprezentantele maria ale respectivei marci de autoturism in Romania.

Intentionez sa depun la CSA sau la dosar in instanta urmatoarele documente:
-contestatie
-nota de refuzare a platii dosarului facuta de asigurator
-nota tehnica eliberata de service
-devizul cumulativ de lucrari eliberata de service
-factura si chitanta care sa ateste plata lucrarilor efectuate

Teoretic cred ca ar trebui sa depun si ceva poze insa acestea nu le detin eu ci asiguratorul.

Imi mai trebuiesc si alte documente?
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
Multumesc pentru sfat.
M-am gandit la nota de constatare iar cei de la service au intocmit-o declarand, citez:"La autoturismul (...) cu numarul de inmatriculare (...) si numarul de identificare (...), in urma analizarii elementelor avariate, va informam ca nici unul dintre acestea nu prezinta defect de fabricatie iar starea acestora se datoreaza unui eveniment rutier." Documentul este semnat de seful atelierului de repartii tinichigerie, care, consider, are "ceva" mai multa experienta decat un agent constatator al unei companii de asigurari.

Credeti ca este suficienta aceasta nota tehnica pentru a deschide o actiune in instanta? (in cazul in care nu se rezolva pe cale amiabila).

Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
Multumesc mult pentru sfaturi.
O seara buna.
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
Cu dovezile este o mica problema in sensul in care singurele dovezi palpabile sunt pozele facute de catre inspector la intocmirea dosarului. Am vorbit cu cei de la service sa pastreze piesele inlocuie, dar banuiesc ca atata timp cand in momentul unei contraexpertize piesele respective nu sunt montate pe masina, asiguratorul poate invoca faptul ca avaria asupra pieselor nu a fost facuta in momentul in care acestea erau montate pe masina, acesta putandu-se producand si ulterior. Am dreptate?

Inca o intrebare: in cazul unei polite casco trebuiesc specificate in mod OBLIGATORIU imprejurarile in care s-au produs avariile? Pentru ca zgarieturile de pe bara si numarul indoit. persoanl mi se par suficiente pentru a constata ca autobobilul a fost lovit cu un corp dur (indiferent de natura avriei, adica incident sau huliganism - polita mea casco acopera si hulaganism).

Va multumesc inca odata pentru timpul acordat.
Răspuns la discuția Refuz plata CASCO
Multumesc pentru raspuns, dar as dori sa detaliati putin cum se poate intocmi acesta expertiza si cui ar trebui sa ma adresez?

Si mai am o intrebare: in cazul in care achit contravaloarea daunei personal, cum pot face sa recupez suma de la asigurator?
La sfîrşitul săptămânii care a precedat evenimentul, am fost plecat din Bucureşti, revenind în localitate în data de 09.05.2010. Acestă deplasare nu am facut-o cu autoturismul, acesta rămînînd staţionat, în această perioadă, în parcarea din faţa blocului. În dimineaţa zilei de 11.05.2010, în momentul în care am ajuns în parcare am observat că bara faţă fusese zgâriată şi numărul îndoit, cel mai probabil datorită unei coleziuni cu un alt autoturism. Avariile vizibile fiind doar cele menţionate mai sus. Din păcate, câteva probleme personale care nu puteau fi amânate m-au împiedicat să ajung la centrul de daune pentru a constata avariile.

În dimineaţa zilei de 13.05.2010, am observat lipsa freonului din instalaţia de aer condiţionat şi am plecat către un service Ford pentru a remedia această problemă. După umplerea instalaţiei de aer condiţionat, responsabilii de la service-ul Ford m-au chemat pentru a-mi arata şi alte avarii constatate de ei în momentul umplerii instalaţiei de aer condiţionat. Avaria constatată de către aceştia a fost curbarea şi deteriorarea radiatorul A/C. În acel moment, înţelegând ca este o problemă mai serioasă şi nu doar un număr îndoit şi o bară zgâriată, am venit la centrul de daune al asiguratorului, pentru a deschide un dosar de daună conform poliţei CASCO.

Acest dosar a fost respins pe motiv că nu sunt prezentate cauzele în care s-au petrecut avariile, cu toate că în pozele aflate la dosar se pot vedea foarte clar zgârieturile de pe bară, numărul îndoit cât şi avarierea radiatorului A/C, avarii care, în mod logic, nu se pot întâmpla decât în urma coliziunii cu un alt obiect.

Dosarul a fost refuzat invocanduse un articol din contract CASCO in care se specifica ca sunt excluse de la plata "Pagubele autovehicului, ale unor parti componente sau piese ale acestuia, produse de alte cauze decat cele prevazute la art. 1, cum sunt pagubele cauzate prin defecte de fabricatie (de ex.: fisuri, goluri de turnare, tratament termic necorespunzator, tensiuni interne, ajustaje, si tolerante necorespunzatore etc.)".

Ori, repet, avariile constatate nu puteau fi facute decat un urma unui impact cu un corp dur si in nici un caz in urma unor defecte de fabricatie.

Precizez si ca masina este reparata si nu pot sa o iau din service deoarece societatea de asigurare nu a dat acceptul de plata pentru reparatii.

1. Ce pasi trebuie sa urmez pentru a obliga asiguratorul sa plateasca?
2. Service-ul are drept de retinere asupra masinii?

Va multumesc anticipat.