Oricum, administratoarea nu are cum sa demonstreze ca acei 100 mc au ajuns in apartamentul meu. Dar nu asta e neaparat problema mea. Ci faptul ca proprietara m-a facut pe mine vinovat pentru cele petrecute. Daca era vorba de un bec ars, sau un geam spart atunci clar eu eram responsabil. Dar nu cred ca e datoria mea sa fac revizii la instalatia sanitara din casa. Si nici nu cred ca e responsabilitatea mea sa achit o datorie provenita dintr-o stricaciune pe care trebuia sa o remedieze ,atunci cand am anuntat-o, proprietara.
Am discutat cu cineva care mi-a explicat ca exista doua tipuri de reparatii: curente, si inca un tip care imi scapa pe moment. Cele curente (sau locative, daca nu ma insel) sunt cele gen schimbat de becuri, reparatul unei usi, inlocuirea unui geam pe care l-am spart, in timp ce celalalt tip de reparatii se refera la acelea care permit utilizarea normala si corespunzatoare a apartamentului. Cele curente sunt datoria chiriasului, iar celelalte sunt datoria proprietarului.
E corect? As putea sa ii inchid gura expunandu-i in acest mod problema?
Avem apometre, insa fisura s-a produs inainte de acestea. Administratoarea a comparat pierderile la apa rece pe luna noiembrie cu cele din luna octombrie. Diferenta ne-a alocat-o noua. Intr-adevar, nu prea are cum sa demonstreze cati mc au ajuns la mine in casa. Insa din punctul asta de vedere, proprietara a cazut de acord cu administratia.
Problema mea este ca proprietarea mea va incerca sa ma faca pe mine raspunzator de situatie si sa ma oblige pe mine sa platesc o stricaciune cauzata de vechimea si starea degradada a respectivei piese.
Repet faptul ca i-am spus ca acel robinet picura cu mai bine de 6 luni in urma. Consider ca acolo se opreste datoria mea.
Locuiesc in chirie, intr-un apartament, din data de 1 octombrie 2010. In primavara anului 2011 am sesizat o defectiune la instalatia sanitara a apartamentului (unul dintre robineti picura). Am adus la cunostinta proprietarei defectiunea, insa aceasta a tot amanat remedierea situatiei. Dupa aproximativ o luna robinetul a incetat sa picure, iar proprietara a considerat ca nu mai este necesar sa intervina.
In luna noiembrie 2011, am observat ca defectiunea a revenit, iar intr-o seara am decis sa inchid robinetul pentru a evita situatii neplacute. In momentul in care l-am atins, insa, acesta a cedat si am provocat o inundatie de toata frumusetea. Dupa vreo 2-3 zile a reusit proprietara sa gaseasca un instalator disponibil care a inlocuit piesa defecta.
Toate bune si frumoase, pana in data de 27 decembrie 2011, cand am fost sunat de catre administratoarea asociatiei. Aceasta ma anunta ca a sosit factura la apa pe luna noiembrie si ca ne-a "alocat" in jur de 100 mc de apa rece. Asta inseamna in jur de 500 RON. Am anuntat proprietara, convins fiind ca nu vor exista probleme. Insa in urma discutiei telefonice, mi-am dat seama ca intentioneaza sa ma oblige pe mine sa achit factura. Mi-a spus chiar ca este vina mea ca a explodat conducta si ca trebuia sa o anunt din timp.
Intrebarea mea este urmatoarea: Cui ii revine obligatia de a achita acea pierdere atata timp cat aceasta a fost provocata de uzura piesei respective?
Daca exista vreun articol de lege care sa ma protejeze in aceasta situatie, va rog sa il postati aici, ca sa i-l pot prezenta.