avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Activitate alexandrunemes

Activitate alexandrunemes

Oricum, administratoarea nu are cum sa demonstreze ca acei 100 mc au ajuns in apartamentul meu. Dar nu asta e neaparat problema mea. Ci faptul ca proprietara m-a facut pe mine vinovat pentru cele petrecute. Daca era vorba de un bec ars, sau un geam spart atunci clar eu eram responsabil. Dar nu cred ca e datoria mea sa fac revizii la instalatia sanitara din casa. Si nici nu cred ca e responsabilitatea mea sa achit o datorie provenita dintr-o stricaciune pe care trebuia sa o remedieze ,atunci cand am anuntat-o, proprietara.
Am discutat cu cineva care mi-a explicat ca exista doua tipuri de reparatii: curente, si inca un tip care imi scapa pe moment. Cele curente (sau locative, daca nu ma insel) sunt cele gen schimbat de becuri, reparatul unei usi, inlocuirea unui geam pe care l-am spart, in timp ce celalalt tip de reparatii se refera la acelea care permit utilizarea normala si corespunzatoare a apartamentului. Cele curente sunt datoria chiriasului, iar celelalte sunt datoria proprietarului.
E corect? As putea sa ii inchid gura expunandu-i in acest mod problema?
Avem apometre, insa fisura s-a produs inainte de acestea. Administratoarea a comparat pierderile la apa rece pe luna noiembrie cu cele din luna octombrie. Diferenta ne-a alocat-o noua. Intr-adevar, nu prea are cum sa demonstreze cati mc au ajuns la mine in casa. Insa din punctul asta de vedere, proprietara a cazut de acord cu administratia.
Problema mea este ca proprietarea mea va incerca sa ma faca pe mine raspunzator de situatie si sa ma oblige pe mine sa platesc o stricaciune cauzata de vechimea si starea degradada a respectivei piese.
Repet faptul ca i-am spus ca acel robinet picura cu mai bine de 6 luni in urma. Consider ca acolo se opreste datoria mea.
Buna ziua,

Locuiesc in chirie, intr-un apartament, din data de 1 octombrie 2010. In primavara anului 2011 am sesizat o defectiune la instalatia sanitara a apartamentului (unul dintre robineti picura). Am adus la cunostinta proprietarei defectiunea, insa aceasta a tot amanat remedierea situatiei. Dupa aproximativ o luna robinetul a incetat sa picure, iar proprietara a considerat ca nu mai este necesar sa intervina.
In luna noiembrie 2011, am observat ca defectiunea a revenit, iar intr-o seara am decis sa inchid robinetul pentru a evita situatii neplacute. In momentul in care l-am atins, insa, acesta a cedat si am provocat o inundatie de toata frumusetea. Dupa vreo 2-3 zile a reusit proprietara sa gaseasca un instalator disponibil care a inlocuit piesa defecta.
Toate bune si frumoase, pana in data de 27 decembrie 2011, cand am fost sunat de catre administratoarea asociatiei. Aceasta ma anunta ca a sosit factura la apa pe luna noiembrie si ca ne-a "alocat" in jur de 100 mc de apa rece. Asta inseamna in jur de 500 RON. Am anuntat proprietara, convins fiind ca nu vor exista probleme. Insa in urma discutiei telefonice, mi-am dat seama ca intentioneaza sa ma oblige pe mine sa achit factura. Mi-a spus chiar ca este vina mea ca a explodat conducta si ca trebuia sa o anunt din timp.

Intrebarea mea este urmatoarea: Cui ii revine obligatia de a achita acea pierdere atata timp cat aceasta a fost provocata de uzura piesei respective?

Daca exista vreun articol de lege care sa ma protejeze in aceasta situatie, va rog sa il postati aici, ca sa i-l pot prezenta.

Va multumesc,
Alexandru Nemes