avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Activitate edimcb

Activitate edimcb

Răspuns la discuția Semnatura electronica
Revin cu un alt aspect legat de semnatura electronica.

Inteleg din legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica, ca in conformitate cu art. 5 si art. 6 pe un document semnat electronic nu mai este nevoie semnatura cu mana si stampila, semnatura electronica asigurand astfel autenticitatea documentului.

As vrea sa mai clarific urmatoarele, intrucat sunt in proces de achizitie a unei semnaturi electronice.
In cazul semnaturii electronice extinse exista si datele de identificare ale persoanei semnatare, numele acesteia compania pe care o reprezinta etc.
Ce se intampla in cazul documentelor de calificare la achizitiile publice organizate pe baza OUG 34/2006 si HG 925/2006, adica declaratiile pe proprie raspundere sunt date cu subsemnatul si apoi semntate si stampilate de un reprezentant imputernicit al firmei.
1. Declaratiile din documentele de calificare la o licitatie daca sunt semnate cu semnatura electronica extinsa, mai trebuie semnate si fizic si stampilate, inainte de incarcare lor in SEAP? Sau este suficienta completarea declaratiilor (privind eligibilitatea, certif. de participare cu oferta independenta, declaratie privind calitatea de participant etc.), convertirea lor in PDF si apoi semnarea cu semnatura electronica, nemaifiind nevoie de semnatura cu pixul si stampila.
2. In cazul declaratiilor din documentele de calificare in care se da cu subsemnatul, este in regula ca declaratia sa fie semnata si stampilata fizic de reprezentantul imputernicit al firmei iar semnatura electronica sa fie atasata documentului de persoana care are acest drept? Mai exact, in cazul meu, numai eu am drept de semnatura electronica pe documentatiile licitatiilor insa in functie de autoritatea contractanta imputerncim un coleg care participa la licitatie si semneaza fizic documentatia. Este in regula daca persoana respectiva semeneaza/stampileaza actele pe care le scanam si apoi le semnam si electronic? Ideea este ca nu putem achizitiona o semnatura electronica pt tot personalul care semneaza documentatii si ne-am gandit ca sa fim aliniati la prevederile art. 61 alin. (3) din OUG 34/2006 sa semneze persoana care ne reprezinta la procedura si sa contrasemnam si electronic (aici vor aparea diferente intre cel care semneaza electronic si fizic) dar aici vor aparea diferente intre numele celui care da declartia si cel care semneaza si electronic.
Buna ziua,

As dori sa aflu daca exista vreo lege care obliga ca si ofertantii sa semneze cu semnatura electronica documentatia pe care o incarca in SEAP. De exemplu in cazul procedurilor cu depunere online a documentatiei. Sau prevederile HG 801/2011 se aplica numai pentru autoritatile contractante?

Va multumesc anticipat.