Ce acte contabile trebuie sa am ca vanzator de legume si fructe? Imi trebuie contabil neaparat sau o pot tine singur contabilitatea?
Va multumesc pentru lamurire!
Ce acte imi trebuie pentru eliberarea titlului de proprietate? Am actul de vanzare-cumparare, am impozitul platit, nu am restante. Actul de vanzare cumparare a implicat 4 parti. Am despagubit pe cele 3 parti si acum doresc sa vand totul.
Pasul 10: ALTELE
Cereti la Ministerul Justitiei sa vi se comunice numarul de inregistrare in registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial (nu este taxa si nici formular-tip pentru asta). Este diferit de numarul din RAF-ul de la Judecatorie.
Pasul 11: LEGISLATIE UTILA
OG nr. 26/2000 cu modificarile si completarile ulterioare
Lege nr. 246/2005
Recomandam ca toate cheltuielile facute (taxe, stampila, autentificari etc.) sa se faca pe numele Asociatiei/Fundatiei, pentru ca sunt deductibile.
Costurile mentionate sunt orientative; ele sunt supuse unor fluctuatii determinate de piata serviciilor notariale sau de modificarea taxelor catre stat.
In ziua in care aveti termen la Judecatorie, verificati numarul de ordine pe lista Completului unde ati fost repartizati. Daca sunteti spre coada listei, veti fi nevoiti sa asteptati pana dupa pranz, pana cand toate dosarele dinainte sunt rezolvate.
Varsta minima pentru calitatea de membru al unei ONG (membru simplu, fondator sau membru in Consiliul Director) este 16 ani.
In desfasurarea activitatii voastre, in conformitate cu legea, doar semnatura membrilor Consiliului Director angajeaza raspunderea persoanei juridice pe care o reprezinta. Aplicarea stampilei o intareste, dar nu ii tine locul! NIMENI nu poate avea drept de semnatura in locul persoanelor abilitate – fie ca e vorba de operatiuni bancare, fie de o simpla adresa remisa prin posta.
Pasul 6: ELIBERAREA COPIEI DE PE SENTINTA CIVILA
La 2 saptamani dupa pronuntare, depuneti cerere la Judecatorie pentru eliberarea Sentintei civile (avizului de functionare) si a Certificatului de Inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (RAF). Model de cerere se obtine de la Grefierul de serviciu.
Platiti la CEC taxa pentru eliberarea unui numar de copii autentificate dupa Sentinta civila (SFAT: e bine sa cereti 4-5 copii).
Ridicati de la Judecatorie Sentinta si Certificatul, autentificate + copiile autentificate, si Certificatul de inscriere in RAF.
Pasul 7: ATRIBUIREA DE COD FISCAL
Pentru a putea desfasura operatiuni financiare aveti nevoie de un Cod Fiscal (atentie: organizatiile non-profit nu primesc si numar de inregistrare in Registrul Comertului, asa cum au societatile comerciale!)
La Directia Finantelor Publice Locale de care apartine imobilul in care aveti sediul, depuneti dosar cu: Statut, Act constitutiv, Sentinta civila (aviz de functionare), Certificatul de inscriere in RAF (toate in copie), timbru fiscal, cereri completate (pe care vi le da inspectorul fiscal). Termen: 14 zile
Pasul 8: OBLIGATORIU: STAMPILA SI IMPRIMATE CU REGIM SPECIAL
Stampila este necesara pentru a insoti practic orice semnatura a membrilor consiliului director si chiar pentru deschiderea contului bancar. Apoi ar trebui sa va comandati facturier si chitantier.
Pasul 9: DESCHIDEREA CONTULUI BANCAR
Ca sa puteti efectua operatiuni financiare, deschideti cont la orice banca va convine. Contul se deschide pe loc: mergeti la primul ofiter de credit liber, avand la voi Sentinta civila si Codul Fiscal, in copie legalizata (care se va inapoia) si inca o copie xerox (care se retine) precum si dovada de depunere a patrimoniului in original. In cazul in care depunerea s-a facut printr-o únitate CEC transferati prin Ordin de plata la banca, banii depusi . Operatiunea dureaza circa 3 zile. Banii se deblocheaza astfel si se pot utiliza pentru nevoile Asociatiei.
Pasul 4: CONSTITUIREA PATRIMONIULUI
Patrimoniul legal necesar infiintarii ONG-ului se constituie prin depunerea banilor la o unitate CEC la alta únitate bancara. Trebuie sa completati un formular si sa anexati o copie dupa actul constitutiv autentificat sau atestat. Se obtine o chitanta doveditoare. Banii raman blocati la CEC/banca pana la obtinerea sentintei de infiintare, cind veti putea transfera banii intr-un cont bancar.
Pasul 5: DEPUNEREA DOSARULUI LA JUDECATORIE
Puneti intr-un dosar actele de mai sus si mergeti cu dosarul la judecatorul de serviciu de la Judecatoria pe raza careia se afla sediul, pentru verificare. Vedeti daca dosarul este complet, sau ce mai trebuie adus.
Achitati taxa juridica la Directia de Finante Publice Locale (DFPL) pe raza careia se afla Judecatoria.
Depuneti dosarul complet, insotit de timbru judiciar la Judecatorie. Termenul de judecata este in mod normal de 3 zile, maxim 1 saptamana (este procedura de urgenta). Nu lipsiti la termen! In mod normal pronuntarea se poate face si in absenta, dar daca Presedintele completului doreste sa va mai intrebe ceva, e bine sa fiti de fata. Ca sa nu spunem ca e si o dovada de seriozitate din partea voastra...
Daca totul e in regula, pronuntarea Sentintei civile se da in aceeasi sedinta. Daca nu, primiti termen in cateva zile. Dupa pronuntare, trebuie sa treaca 5 zile pana ce Sentinta sa devina definitiva si irevocabila.
Pasul 3: SEDIUL
Proprietarul locuintei incheie un contract de comodat cu asociatia/fundatia in curs de constituire reprezentata prin imputernicit. Acest contract se autentifica la notarul public ori se atesta de catre avocat.
Daca aveti la dispozitie un spatiu inchiriat, veti avea nevoie de contractul de inchiriere, in copie xerox.
Daca sediul este stabilit intr-un imobil ce cuprinde mai multe proprietati (bloc, vila), se mai cer urmatoarele:
Acordul vecinilor cu pereti comuni cu apart-sediu (un simplu tabel cu semnaturi cum ca sunt de acord cu functionarea sediului Asociatiei in apartamentul respectiv).
Acordul Asociatiei de Proprietari (Locatari, dupa caz). Acordul se da pe un formular tip, care este pus la dispozitie de Uniunea Nationala a Asociatiilor de Proprietari. Adresati-va administratorului imobilului. Daca ati primit acordul de mai sus, NU are dreptul sa va refuze.
Pasul 2: INTOCMIREA ACTULUI CONSTITUTIV SI A STATUTULUI
Pentru infiintare va sunt necesare un Statut (care defineste scopul si obiectivele asociatiei, patrimoniul, sediul, drepturile membrilor etc.) si un Act constitutiv (care consfinteste hotararea fondatorilor de infiintare a Asociatiei/Fundatiei si desemneaza organele de conducere). Actul constitutiv si statutul se autentifica la notar sau se atesta de avocat, in mai multe exemplare fiecare.
DISPONIBILITATEA DENUMIRII
Atentie! Conf Lg. nr. 246/2005 pentru aprobarea OG nr. 26/2005 cu privire la asociatii si fundatii, este interzisa utilizarea in denumirea organizatiei, a denumirilor specifice autoritatilor si institutiilor publice.
Pentru organizatiile non-profit nu se utilizeaza termenul „firma", care este specific comerciantilor.
[Editat - Pct. 1.2. din Regulament: Scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, sau cu alte artificii este greu de citit. Tineti cont ca folosirea excesiva a tehnicilor de subliniere a textului echivaleaza cu a tipa la ceilalti utilizatori, actiune care ar putea fi interpretata ca fiind agresiva in forum.]
Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa include bunuri in natura sau in numerar a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei.
In cazul fundatiilor al caror scop exclusiv ?este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii si fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma?, activul patrimonial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.
Atentie! Cuantumul patrimoniului initial trebuie sa fie mentionat in statut. Daca este in natura trebuie specificat de asemenea ce reprezinta.
Unele unitati bancare nu accepta depunerea patrimoniului initial pentru ONG-uri.
[Editat - Pct. 1.2. din Regulament: Scrierea nejustificata cu majuscule, litere îngrosate, italice, subliniate, sau cu alte artificii este greu de citit. Tineti cont ca folosirea excesiva a tehnicilor de subliniere a textului echivaleaza cu a tipa la ceilalti utilizatori, actiune care ar putea fi interpretata ca fiind agresiva in forum.]