avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 941 soluții astăzi
Forum Activitate mhfob

Activitate mhfob

Am o problema cu una din companiile de telefonie pe care o denumes X . Detin o flota de Z nr la compania X dintre care am portat 85 de nr catre alta companie Y . Cele 85 de nr pe aplicatia companiei X apareau ca libere adica se putea achizitiona aparate , dupa mine rezilia sau cu alte cuvinte erau libere de contract . Exista un ctr de servicii care definea oferta negociata semnat in mai 2011 valabil 2ani adica pina in mai 2013 . Nu exista ab pe sim ci un abonament pe tot pachetul ( ab bussines ) indiferent de nr de simuri existent pe cont .
In acest ctr printre altele se specifica urmatoarele :
Observatii :
Taxa de reziliere 150 euro /sim .
Taxa de modificare abonamnet = 75 euro / sim
Clientul se obliga sa mentina planul tarifar pt toate cartelele sim pe durata minima a ctr adica 2 ani in caz contrar pentru fiecare cartela sim trasferata catre alt plan tarifar se va plati taxa de modificare ab .
Durata minima ctr este de 24 de luni de la activarea serviciilor noi activate sau de la data semnarii prezentului document pt produsele sau serviciile existente pe contul clientului .
In cazul denuntarii ctr inainte de durata minima a contractuala clientul se obliga sa plateasca taxa de reziliere pt fiecare sim reziliat .
Alte completari :
Contractul se semneaza pe o perioada de 24 de luni urmand ca primele 3 luni contractuale sa fie acordate gratuit in fiecare an contractual , la sfirsitul contractului cu firma Y se vor porta toate numerele in reteau Companiei X .

In acest caz consumatorul este pesoana juridica .
Pt cele 85 de nr nu s-a beneficiat de aparate subventionate sau perioada acestora a expirat . Chiar compania X le-a publicat in contul clientului ca putind fi prelungite , dupa ce a fost introdusa cererea de portare aceste informatii au disparut din contul clientului .

A existat o lipsa de comunicare din partea agentului firmei X , nu rezolva problemele aparute in timp util , nu raspundea la telefon la mailuri etc , consider ca aceasta parte e mai greu de dovedit .

Nu s-a cerut rezilierea contractului ci doar inchiderea celor 85 de nr prin portare .

Nu exista o clauza care sa oblige pastrarea ofertei decit peste un nr minim de simuri pe cont . Daca exista o asemenea clauza era reglementat ab catre care trebuia sa migreze toate nr daca nr total de simuri de pe cont cobora sub aceasta limita .

Motivarea companiei X privind taxa de reziliere
se bazeaza pe faptul ca este incalcata durata minima a ctr de servicii iar prin portarea a citorva nr ei au inteles ca se doreste rezilierea intregului contract
Ex. daca ctr de servicii ar fi expirat iar din totalul simurilor de pe cont ar mai fi existat unul care sa aibe perioada ctr inca o luna atunci pt acel nr ar fi cerut taxa de reziliere desi nu s-a achizitionat aparat subventionat dar a fost activat cu o luna mai tarziu decit data ctr de baza ( cel care reglementeaza oferta ) .
In situatia in care ar fi expirat cu o luna mai devreme tot ar fi cerut taxa de reziliere pt ca incalca de data asta durata minima a ctr de servicii care reglementeaza oferta cu toate ca nu s-a achizitionat aparat subventionat .


Intrebare :
Cererea Compania X de a cere taxa de reziliere este justificata sau nu .