dupa intrunirea cu comitetul a ramas sa gasesc o formula legala pentru impartirea consumului inregistrat de contorul pasant in 1/3 comun si 2/3 proprietarii/beneficiarii directi ai rampei de acces parcare. Legea nu este foarte clara in sensul asta, cred ca tre sa aduc pe cineva avizat care aplica o formula de genul asta in alta parte si sa explice exact cum in consiliu. Stie cienva sa-mi zica daca pot exista probleme in contabilitatea asociatiei din cauza acestei impartiri? O hotarare aprobata de comitetul executiv al asociatiei poate stabili modificarea formulei de calcul dupa care platesc locatarii curentul electric pe spatii comune in felul urmator?
- cost curent electric spatii comune / apartament = (nr. pers. / apartament) x [(fact. enel parti comune - contor pasant rampa)+1/3 x contor pasant rampa]/nr total locatari;
- cost curent electric / garaj / loc parcare garaj = (%contor pasat din total factura spatii comune in kWh -> suma RON aferenta contor pasant x 2/3) / nr locuri parcare ocupate si care folosesc rampa. (sa se elimine de la plata masinile lasate in parcare dar nemiscate).
Ma gandesc ca la final suma datorata furnizorului de electricitate va fi achitata integral iar locatarii mai multumiti, e drept unii nu la fel de multumiti cum sunt acum dar se elimina situatia penibila in care o familie cu 4 membri fara loc de parcare plateste dublu fata de o familie cu 2 membri si 3 locuri de parcare (exemplu real). Multzam adriantot
Va multumesc tuturor pentru ajutor. E clar ca acel contor pasant trebuie montat, m-am interesat si achizitia unuia analogic mai simplist e undeva in jur de 350RON iar unul digital (nu e cazul aici) ajunge pe la 800RON (trifazat supradimensionat la 15KW), daca se adreseaza unui grup de locatari e bine sa fie avizat metrologic ca sa nu existe contestatii. Daca nu se cearta nimeni cu nimeni ar trebui ca la iarna prin decembrie cand scad iar temperaturile sub 0 contorul sa inceapa sa numere si sa ne dea datele care lipsesc acum. In momentul de fata cred ca am adunat suficiente date ca sa explic vecinilor ca se poate si sa plece urechea catre varianta corecta, normala care ii avantajeaza. Tot pe spatii comune avem si centrala termica care are in componenta o pompa de recirculare, mai mult ca sigur si acel consum a contribuit la cresterea consumului, cred ca un 20-25% din consum s-ar datora ei. Asta ar fi una din cauzele pentru care energia electrica se imparte functie de CPI. Caldura si apa calda sunt masurate in MW si cifrele sunt urmarite pt calculul corect al volumului de gaz dar e alta discutie si nimeni nu are obiectii aici. Pana acum stiau ca nu se poate legal sau ca ar fi prea complicat sa se rezollve situatia. Nimic nu e stabilit pana cand nu e bine stabilit si usor usor se creeaza acel context. Multumesc
Beneficiarii directi ai rampei invoca ghena ca motiv pentru plata in functie de cota parte indiviza si ramanerea rampei la cheltuielile comune. Degivrarea respectiva poate consuma pana la 80 RON / zi, e de inteles de ce sunt reticenti in a rezolva aceasta problema. Propunerea mea "generoasa" e sa platim toti la comun (consumul aferent degivrarii inregistrat pe contorul pasant) procentul reprezentand zilele in care folosim rampa pentru ridicarea gunoiului pentru ca ghena e comuna (8-9 zile pe luna, ar veni un 30% din lunile de iarna) iar diferenta sa si-o imparta ei cum cred de cuviinta. Intrebarea mea ar fi fost: exista cumva posibilitatea rezolvarii amiabile a problemei in cadrul asociatiei sau avem nevoie de cineva din afara care sa arbitreze problema? Administratorul (care are si el un loc in parcare - adica nu e deloc impartial) invoca legea 230/2007 care il impiedica sa incaseze bani in urma unei eventuale intelegeri intre locatari. Cunoasteti cumva o formula prin care s-ar putea plati legal si corect in aceasta situatie?
Sunt proprietarul unui apartament de 2 camere intr-un bloc nou cu o singura scara si parcare subterana. Problema este ca la intocmirea documentatiei blocului impartirea spatiilor comune nu s-a facut bine iar in momentul de fata 6 locatari beneficiaza de 9 locuri de parcare in subsolul blocului (au fost achizitionate contra sumei de 9 mii euro/locul de la constructor) iar rampa de acces in parcarea respectiva are statut de spatiu comun fiind delimitata cu o bariera a carei telecomanda o au doar cei care parcheaza in subteran. Totul pare oarecum normal pana acum dar necazul e ca odata cu definirea rampei acces ca spatiu comun ne parvine tuturor si obligativitatea de plata pentru instalatia de degivrare de aprox 10kwh care in lunile de iarna incarca considerabil factura de energie electrica pe parti comune, mai bine zis e cel mai mare consumator de pe partile comune (suntem 42 de apartamente 2 cam si garsoniere). Tot pe acea rampa se realizeaza si accesul femeii de servici (de doua ori pe saptamana cate o jumatate de ora) la ghena pentru a ridica cele 5-6 tomberoanele - asta ar fi complicatia cea mai mare. Ma intereseaza daca exista o formula legala de impartire procentuala a acelui spatiu comun astfel incat in urma instalarii unui contor pasant sa putem plati toti locatarii un procent din costurile aferente rampei si restul sa revina doar proprietarilor de locuri de parcare subterane. Procentul consider ca se poate stabili de comun acord intre locatari si proprietarii parcarilor. Suntem constituiti intr-o asociatie de proprietari dar in cazul de fata interesele nu sunt tocmai convergente. Va multumesc anticipat pentru orice sfat