avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters248858

Activitate ContSters248858

multumesc pentru raspuns , dar am ajuns la concluzia ca nu merita sa-i mai votam.De ce alte state isi protejeaza cetatenii la nevoie?chiar nu inteleg pentru ce mai cotizam la stat,daca nici de anii in care cotizezi fie ei si mai pitin ,nu poti beneficia ,atunci ?Multumesc inca o data
Totusi art.87 la ce se refera ?de ce nu ma pot incadra ?
Buna ziua,poate m-ar putea lamuri si pe mine cineva,pentru ca nu mai inteleg nimic din legea pensiilor.Unde sunt drepturile noastre ? si mai ales ale copiilor?!?
Am depus un dosar la casa de pensii in care am solicitat pensie de urmas pentru cei doi copii de 8 respectiv 12 ani.Sotul a decedat la 38 ani in urma unui accident rutier ,iar eu sunt in concediu medical de 120 zile.Din decembrie anul trecut supravietuim cu cei 600 lei ,bani din concediul meu medical.Cei de la casa de pensii mi-au respins dosarul pe motiv ca sotul nu avea vechime 14 ani pe cartea de munca.Dar cu banii cotizati ce se intampla?cine beneficiaza de ei?

Din Art. 84. — Copiii au dreptul la pensie de urmaș:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ
organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a
depăși vârsta de 26 de ani;

nu reiese ca minorii ar trebiu sa primeasca pensia de urmas ? in acest articol legea nu spune nimic de cati ani ai cotizat.

sau

Art. 87. — Soțul supraviețuitor care nu îndeplinește condițiile
prevăzute la art. 85 și la art. 86 alin. (1) beneficiază de pensie
de urmaș pe o perioadă de 6 luni de la data decesului, dacă în
această perioadă nu realizează venituri lunare dintr-o activitate
profesională pentru care asigurarea este obligatorie sau dacă
acestea sunt mai mici de 35% din câștigul salarial mediu brut,
prevăzut la art. 33 alin. (5).