Administratorul asociatiei de proprietari careia ii apartin refuza sa incaseze banii pentru intretinere si ma trece in lista de plata ca restantier, motivand faptul ca trebuie sa achit integral suma inregistrata pe lista de plata. In lista de plata este introdusa o suma ce reprezinta o rata pe care eu o contest si vreau sa achit doar suma care nu include si rata stabilita de administrator, dar acesta nu accepta sa primeasca decat intreaga suma ce reprezinta cota lunara de intretinere.
Eu refuz sa platesc asazisa rata pana nu voi primi un raspuns clar de la primarie, prin care sa mi se comunice ca valoarea ratei stabilita de administrator, inclusa in cota lunara de intretinere, este legala si trebuie sa o achit.
Pentru a fi inteles, voi detalia motivul refuzului meu de a achita si valoarea ratei incluse in cota lunara de intretinere, atasand sesizarea facuta de mine in scris catre Primarie:
La avizierul asociatiei de proprietari al carui membru sunt s-a afisat instiintarea pe care o redau mai jos, impreuna cu HCL 157 /15 12 2012, pentru a fi inteles pe deplin.
Referitor: Reabilitare termica Bloc 19
(Instiintare pusa la avizierul Asociatiei de Proprietari)
,,Reaabilitarea termica s-a realizat in perioada octombrie 2009 – Aprilie 2010, in aceasta perioada, contractul incheiat cu Primaria Sectorului... contine obligativitatea Asociatiei de Proprietari sa achite 20% din valoarea totala a lucrarilor, respectiv 264379,32 lei. Pe aceasta suma finala s-au intocmit devizele pe fiecare apartament stabilindu-se sumele ce revin tuturor proprietarilor precum si ratele lunare. La data de 15. 11. 2011, prin Hotararea Consiliului Local nr. 167, Primaria stabileste ca de la aceasta data reabilitarea termica sa se faca gratuit.
Pana la aceasta data Asociatia de Proprietari a virat catre primarie suma de 89573 lei.
Ca urmare a demersurilor facute catre Primarie – de a nu mai plati reabilitarea si de a ne restitui suma virata, prin adresa 547 din data de 09 03 2012 – aceasta ne aduce la cunostinta ca se anuleaza suma de 174806,32 lei, iar suma de 89573,00 lei nu se mai poate restitui. Pe baza sumei de 89573,00 lei, care in aceste conditii reprezinta costul total al reabilitarii termice, s-au refacut calculele si ca urmare 22 de locatari au de achitat pana la suma recalculata, iar 32 proprietari (care prin platile efectuate au depasit suma recalculata) li se vor restitui banii dati in plus. In adunarea generala din data de 14 03 2012 s-a dezbatut aceasta problema si s-a hotarat ca proprietarii care mai au de achitat sa plateasca suma respectiva in 15 rate lunare, incepand cu luna Aprilie 2012, sumele fiind incluse in lista de plata a intretinerii.
Proprietarii care refuza achitarea sumelor datorate vor fi actionati in instanta si vor suporta cheltuielile de judecata.
Presedinte, Cenzor Sef, Administrator,
.......................................................................................................................................
Directia Investitii
9 Martie 2012
Nr. 547
Catre,
Asociatia Proprietari Bloc 19
Urmare a Hotararii Consiliului Local nr. 167/15 12 201115 12 2011 prin care Primaria Sector... preia cheltuielile aferente lucrarilor de investitie corespunzator cotei de 20% ce revin asociatiilor de proprietari incluse in programul de reabilitare termica va comunicam urmatoarele:
- la data de 09 03 2012 asociatia dvs. figura cu un debit de 174. 806,32 lei. in urma realizarii lucrarilor de reabilitare termica a imobilului. Conform HCL167 debitul restant se anuleaza.
Director General
.........................................................................................................................................
Subsemnatul am refuzat sa platesc suma de aproximativ 3600 lei inscrisa in devizului intocmit de Primaria Sector..., suma ce imi revenea ca parte din cota de 20% alocata asociatiilor de proprietari, conform programului de reabilitare termica, deoarece mi s-a parut umflata mult. Deci, nu am platit niciun leu. Dupa cum se vede din instiintarea de la avizier, 32 de proprietari au platit o parte din suma inscrisa in devizul fiecaruia, iar 22 au refuzat si nu au platit niciun ban.
Conform HCL 167/15 11 2011 debitul restant se anuleaza. Eu inteleg ca prin aceasta decizie, mie si celor 21 de proprietari care nu am plati de loc ni se sterge datoria.
Proprietari care au achitat o parte din suma ce le revenea conform devizului s-au suparat ca au platit, si in adunarea generala din 14 03 2012, in care au fost mai numerosi, impreuna cu comitetul asociatiei de proprietari au hotarat ca, noi, cei 22 de proprietari care nu am achitat nimic sa fim obligati sa le inapoiem o parte din suma platita, asa ca administratorul a recalculat suma 89573 - lei achitata de cei 32 de proprietari si a impartit-o la 54, numar ce reprezinta toti membrii asociatiei de proprietari, iar suma impartita in rate, a fost inclusa in lista de plata a intretinerii incepand cu luna Aprilie 2012.
Eu consider un abuz hotararea comitetului asociatiei de proprietari si afirm ca administratorul nu avea dreptul sa imparta iar la 54 suma de 89573 lei ce a rezultat din incasarile de la cei 32 de proprietari. Fiecare din cei 32 de proprietar au achitat o parte din suma inscrisa in devizul intocmit de Primarie, iar Primaria era ordonator de credite, imputernicita prin ordonanta de Guvern. Proprietarii nemultumiti se puteau constitui intr-o alianta juridica si sa ceara inapoi banii platiti Primariei, nu sa ne constranga pe noi sa le achitam o parte, pe noi cei 22 care am refuzat sa achitam sumele inscrise in devizele personale intocmite de Primarie. Prin recalcularea facuta de administrator eu ar trebui sa achit 1281 lei in rate timp de 15 luni si banii sa fie platiti proprietarilor din grupul celor 32. Repet, consider aceasta impunere un abuz si va rog sa-mi raspundeti in scris daca trebuie sa platesc suma rezultata din recalcularea facuta de administrator. De asemenea, va rog sa trimiteti organele abilitate ale Primariei sa verifice documentele intocmite de adminitrator. Eu, ca membru al asociatiei de proprietar, am cerut sa vad unele acte, conform dreptului dat de lege si am fost refuzat. Se pare ca administratorul si comitetul asociatiei au ceva de ascuns.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Rata pe care eu refuz sa o platesc administratorului si este inclusa in lista de plata a intretinerii este de 66 lei. Deoarece refuz sa platesc acesti 66 de lei, administratorul refuza sa-mi incaseze banii pentru cheltuielile lunare trecute in cota parte de intretinere, si ma trece cu restanta toata suma.
Intrebari:
1. Administratorul are voie sa-mi refuze banii de intretinere lunara?
2. Hotararea comitetului de a recalcula suma totala platita de o parte dintre locatari -32- pentru reabilitarea termica, si constrangerea celor care au refuzat sa plateasca -22- conform devizului intocmit de Primarie, dorind sa restituie o parte din bani primilor, este legala sau abuziva?
3. Suma recalculata ce a fost achitata conform Ordonantei privind reabilitarea termica, trebuie inclusa in lista de plata a intretinerii, sau trebuie trecuta pe o lista separata?