Prin actul de cedare s-a rezolvat totul cu prima firma de leasing. Asadar Firma care cumpara-vinde masina a platit avansul (prima rata) la a doua firma de leasing care insa a facut factura pe firma X, cea care acum foloseste masina noua. Astfel, am de rezolvat aceasta plata facuta de altii si apoi cum introduc in actele contabile suma din contractul de vanzare.
Deci, dilema a ramas la aceste doua ptc.
1) neavand facura (e normal asa caci nu aveai ce sa vinzi, masina cedata fiind in leasing, deci nu e a ta) si doar contractul de vanzare cumparare, cum introduc suma prevazuta in contractul de vanzare cumparare in asa fel incat sa se distinga care parte a ei e pentru TVA ?
2) cum inchid plata facuta de "altii" in contul meu pe o factura facuta in numele meu ?
Am intilnit si eu o situatie mai noua si extrem de inedita, pentru mine cel putin, mai novice fiind, de aceea am apelat la dvs si am rugamintea de a ma ajuta si pe mine cu niste sfaturi.
O firma X sa-i spunem, are o masina in leasing de la firma de leasing NB. O alta fima E de vanzari auto ii propune un buy back ("iti cumpar masina si iti dau alta mai buna/noua"). Situatia se complica in felul urmator.
Neavand banii suficienti pentru a plati restul de bani ramasi pentru ratele ramase neplatite, firma X face un act aditional de inchidere anticipata, dar si act de cesiune la contractul initial de leasing in care cedeaza drepturile sale asupra masinii firmei E care cumpara/vinde masina.
Firma E face contract de vanzare cumparare cu firma X in care se stipuleaza suma care i-o da pentru masina pe care tocmai o "vinde". Nu se poate face factura caci masina nu apartine firmei X, deci doar contract.
Firma E ii ofera firmei X o alta masina pe care i-o da tot in leasing la firma de leasing MC. Firma E care cumpara masina veche si o vinde pe cea noua nu vrea sa dea bani in avans firmei X pentru masina veche, dar ii plateste factura de inchidere de leasing de la firma NB si factura de avans de la firma de leasing MC.
Firma de leasing MC elibereaza insa factura (cu avansul - prima rata) pe numele firmei X , care este evident platita de firma E.
O incilceala nemaivazuta.
Intrebari si nedumeriri:
1) cum introduc eu in acte (prin ce conturi) aceste plati facute de altul in contul firmei X ?
2) cum introduc eu in acte suma de bani pe care Firma E i-a platit-o firmei X pentru masina veche ? Repet, nu am factura, ci doar contractul de vanzare cumparare.
3) avand factura de avans pe firma X din partea celei de a doua firme de leasing MC, care i-a dat in chirie/leasing masina noua cum trec eu plata facuta de firma E, prin ce conturi sau modalitati ?
4) colac peste pupaza, mai exista si o factura restanta la prima firma de leasing NB pe care a platit-o tot firma E. Din cate am inteles, nu am vazut inca actul aditional si instiintarile de plata proforme conform cu aceste plati, initial s-a facut factura, apoi s-a stornat (cu o alta factura pe minus), iar suma respectiva s-a adaugat la restul de plata ce mai era de platit pentru ratele ce erau in plus fata de aceasta inchidere anticipata a contractului de leasing pentru prima masina.
Ati intilnit vreodata asa ceva ? Ce ma sfatuti sa fac ? Cum oare firma E de vanzare cumparare a masinilor a introdus in contabilitate aceste operatiuni de plata de la unii la altii si mai ales cum a rezolvat cu partea de TVA a acestor sume, intrucat TVA se deduce doar pe baza unei facturi, cel putin eu asa am stiut pana acum. Cum fac si eu cu acest TVA ?
Multumesc mult si iertati-mi indrazneala si mai ales incalceala cu care si eu am scris mesajul de mai sus. Sunt si eu intr-o mare dilema ....