avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Activitate DinuCristina

Activitate DinuCristina

Va multumesc pentru ajutorul acordat!!!!! :vishenka: Sa aveti o saptamana usoara .
Deci daca am inteles bine , inregistrarrile facute in anul 2011 raman neschimbate , inclusiv bilantul iar corectarea erorilor facute se inregistreaza in contul 1174 la data de 01.10.2012( data constatarii erorilor ). Tot ce s-a inregistrat ca TVA colectat si deductibil in 2011 se trec pe venit respectiv cheltuieli iar la bilantul din 31.12.2012 in notele explicative se prezinta informatii suplimentare privind provenienta erorilor contabile.

Este corect ce am inteles ?In cazul acesta mai trebuie facuta adresa catre anaf in care sa se mentioneze ca bilantul pentru anul 2011 cuprinde date eronate?

Si pentru ca trebuie sa ma apuc de lucru si pentru ca este prima oara cand ma confrunt cu o asemenea problema :D imi permit sa va intreb daca procedez corect

1. stornez facturile emise cu TVA catre clienti si refacturez fara TVA la data de 01.10.2012

In contabilitate fac urmatoarele inregistrarii
- pentru clientii
stornare
4111 = 4427 - 24

refacturare

4111 = 1174 24



- pentru furnizori


4426 = 401 -124


1174 = 401 124

2. Rectificarea declaratiilor 100 si 101 se face adunand la veniturile si cheltuielile din balanta la 31.12.2011 diferentele din contul 1174 debit/credit din 2012????
3. Care este procedura de instiintare a clientilor de eroarea creata ?#-o





Va multumesc anticipat pentru ajutorul acordat
:rolleyes:
Va multumesc din suflet pentru ajutorul acordat .:vishenka: Va doresc o zi superba!!! :)
Probabil adresa a fost trimisa pe adresa sediului social iar administatorul nu a ridicat-o...L-am intrebat iar acesta spune ca nu a primit nimic...Deci chiar nu stiu ce sa va zic in aceasta problema...Oricum am facut o adresa catre anaf si astept un raspuns...

In legatura cu problema pusa va pot spune ca certificatul de inregistrare in scopuri de TVA a fost emis in data de 25.07.2012.

Tocmai de aceea va intreb ce trebuie facut pentru a reface situatiile din urma...Am inteles ca trebuiesc anuntati clientii ca in perioada 07.06.2011 - 25.07.2012 societatea nu a fost inregistrata in scopuri de TVA...Cum se procedeaza mai concret si ce consecinte pot aparea.

Va multumesc penutru amabilitate
Foarte serios va spun ca societatea nu a fost sesizata si nu s-a atins plafonul pentru care se trece din oficiu ca platitor de TVA . Conform OMFP nr.2795 /2011 DGFP aveau obligatia sa anunte ca pe langa acea 010 depusa mai trebuia si alte acte ceea ce nu au facut-o .

Deci de aici toata aceasta nebunie...
Sigur ,societatea nu a fost platitoare de TVA aceasta devenid platitoare de TVA abia anul acesta in luna iulie . Administratorul a depus declaratia 010 la inffintare iar persoana de la ghiseu a luat-o fara sa spuna ca pentru a devenii platitor de TVA trebuiau mai multe proceduri. Asa ca fostul contabil a considerat ca totul este ok si a facut toate inregistrarile ca platitoare de TVA

.Da din pacate s-a platit si TVA
Buna ziua

Va rog respectuos sa ma ajutati in urmatoarea problema extrem de complicata .

Ce trebuie facut pentru a indrepta greselile facute la o societate comerciala infiintata in 2011 ca fiind neplatitoare de TVA si care a emis facturi cu TVA iar contabilitatea s-a tinut ca fiind platitoare de TVA .Declaratiile s-au facut ca fiind platitoare de TVA ,inclusiv bilantul pentru 2011.


Cu speranta ca ma puteti ajuta ,va multumesc anticipat.