In contract cat si la ANCOM am inteles ca trebuie sa incerc intai pe cale amiabila: sa le trimit reclamatia printr-o recomandata cu confirmare de primire, dupa care compania are timp 30 de zile sa faca ceva, daca nu, reclamatie la ANCOM. Nu se aplica acelasi proces si pentru protectia consumatorului?
Si daca trimit reclamatia, eu vroiam sa le cer indeplinirea serviciilor daca nu rezilierea contractului, este mai indicat sa fac contestatie impotriva pretentiei de plata?
As dori un pic de indrumare in ceea ce priveste contractul meu cu fosta companie nationala de telefonie fixa.
In iulie 2010, mama mea a incheiat un contract cu aceasta companie.
Din cauza divortului dintre parintii mei, mama a fost nevoita sa se mute la alta adresa.
Ca sa nu mai fie nevoita sa plateasca pentru niste servicii pe care nu le folosim, in data de 27.07.2012 mama mea a trimis companiei o cerere de reziliere, in care era specificata si motivatia acesteia.
Ca urmare, compania nu a raspuns cu o confirmare a cererii de reziliere ci a insistat cu o serie de noi oferte de prelungire a contractului pe noua adresa.
Sperand la o calitate mai buna a serviciului de televiziune, mama a fost incantata sa accepte o oferta mai buna decat cea dinainte cu conditia sa fie incheiata pe adresa noului domiciliu.
Noul contract a fost incheiat prin telefon la data de 19.09.2012, cu activarea pachetului de servicii pe data de 20.09.2012. In convorbirea telefonica s-a specificat ca in termen de 10 zile lucratoare o echipa de asistenta tehnica va realiza transferul de echipamente la noua adresa (respectiv antena). Realizand ca cele 10 zile au trecut si nimeni nu ne-a contactat in aceasta privinta, iar contractul scris a sosit prin posta pe data de 03.10.2012 ( data trimiterii 27.09.2012), pe data de 5.10.2012 am sunat la serviciul de Relatii cu Clientii, unde ni s-a spus ca trebuie sa platim o factura de 152 de lei. In consecinta am platit aceasta factura, insa nici dupa plata acesteia serviciile din oferta nu au fost instalate. Tin sa precizez ca am incercat serviciul de telefonie si serviciul de internet, exceptie serviciul tv, la adresa fostului contract (adresa tatalui), prin ton de apel, apelare si conectare ADSL, ambele fiind activate.
Astazi in schimb, 18.10.2012, mama a sunat din nou la ei, si surprinzator de data aceasta raspunsul a fost: nu aveti acoperire.
Doamna de la Relatii cu Clientii nu a uitat sa mentioneze ca rezilierea contractului presupune plata contravalorii celor 24 de luni in care trebuia sa beneficiem de oferta pachetului de servicii.
In momentul incheierii contractului, am fost asigurati de instalarea la noua adresa, acest lucru presupun ca implica si verificarea existentei serviciilor la noua adresa.
In contract compania specifica ca are dreptul daca nu dispune de servicii din motive tehnice in acea locatie, sa rezilieze contractul unilateral, fara despagubiri. Dar eu de ce nu am dreptul sa fac acelasi lucru?
Deci, in aceste conditii suntem pusi practic intr-o situatie de inselaciune pe fata, suntem obligati sa platim un produs, un pachet de servicii de care n-am beneficiat si probabil nu vom putea beneficia de el vreodata.
In concluzie as dori ca maine sau cat mai curand sa fiu capabil sa scriu o reclamatie catre aceasta companie, astfel incat situatia sa fie indreptata amiabil prin solutia tehnica si intregul pachet de servicii sa fie instalat si functional la noua adresa, sau rezilierea contractului fara despagubiri din partea noastra catre companie, exceptand plata ultimei facturi (aceasta defapt trebuind sa fie despagubita si ea de companie pentru nefunctioarea serviciilor).
De aceea, va intreb pe dumneavoastra daca acest lucru reprezinta o neindeplinire a obligatiilor contractuale din partea companiei si cer indrumare pentru procedurile de urmat ca sa nu ajung in instanta si sa am totusi un raspuns favorabil din partea ei, iar in caz contrar sa fiu sigur ca am argumente si parte de castig intr-un eventual proces.