avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1827 soluții astăzi
Forum Activitate manuelacv

Activitate manuelacv

Răspuns la discuția marfa deteriorata in accident
Avem asigurare pentru toata marfa din masina, nu una speciala pentru mobila. Marfa se transporta in regim CMR, pe baza de comanda-contract, noi, ca si firma transportatoare nu primim factura. La incarcare se completeaza o scrisoare de transport international(CMR); acesta este actul care insoteste marfa pana la descarcare unde este semnata de primire. Angajatul nostru care s-a ocupat la vremea respectiva de incarcarea masinii a luat aceasta mobila pentru un cunoscut de-al dumnealui.
Buna ziua,

Societatea noastra se ocupa cu transport rutier de marfuri. In luna iunie una dintre masini a fost implicata intr-un accident in Belgia. In timpul accidentului o parte din marfa a fost distrusa total. Marfa distrusa consta in mobila second hand in valoare de 1300 lei pentru care nu exista factura. Clientul nostru a cumparat mobila de la un domn francez, persoana fizica; contravaloarea de 1300 lei a fost achitata cash la incarcare de catre soferul nostru. De la Politia din Belgia nu avem decat un proces verbal in care sunt mentionate cele doua masini implicate in accident si proprietarii acestora, vinovatul urmand a se stabili de catre Judecator. De atunci au trecut cateva luni bune iar procesul nu s-a definitivat. A doua zi am anuntat accidentul si la cei de la Casco si la cei de la asigurare marfa. Din declaratia soferului nostru stim ca a fost acrosat din spate de soferul belgian care consumase bauturi alcoolice. Luna trecuta dupa multe si multe discutii am reusit sa primim rezolutia de dauna totala de la cei de la Casco. De la cei cu asigurarea de marfa CMR ni s-a comunicat ca suntem despagubiti numai in cazul in care se dovedeste ca soferul nostru este vinovat si ca avem nevoie de factura externa cu valoarea mobilei distruse. Zilele trecute am fost sunati de catre clientul pagubit care ne ameninta ca ne actioneaza in Judecata daca nu-i platim cei 1300 lei. Ce putem face in cazul in care nu avem nici o rezolutie referitoare la care dintre soferi este vinovat si nici factura de la client? Suntem obligati sa-i platim noi cei 1300 lei clientului?