Buna ziua,
Mă confrunt cu o situatie deosebită în ceea ce privește garanția unui laptop achizitionat in luna august 2012. Despre ce este vorba :
La inceputul lunii noiembrie 2012, la intoarcerea acasa după concediu, fetita mea a dat sa deschida laptopul ei (cel despre care am facut referire mai sus) si cum acesta avea parola a introdus ce era de introdus dar nu s-a deschis primind mesaj de parola incorecta. Am tastat si eu parola, aceiasi problema. Am reinstalat din nou sistemul de operare crezand ca este o problema de soft. Cum la reinstalare nu am mai pus parola, am deschis un notepad tastand parola sa vad ce nu era bine. Atunci am observat ca tastele z,x,c,v si enter nu functionau.
Am sesizat firma la care este in garantie, inregistrand in sistem defectul. A doua zi, firma de curierat s-a prezentat acasa la mine si mi-a ridicat coletul cu laptopul. Numai ca de aici incepe totul : Reprezentantul firmei de curierat mi-a ridicat coletul fara a-mi inmana nici o dovada (nu e important, doar am mentionat ) . In aceeasi seara coletul meu pleca spre Polonia aceasta fiind procedura. Am putut verifica in orice moment pe site-ul acestora unde se afla coletul. A doua zi acest colet a fost returnat firmei care asigura garantia aici in RO de unde primesc un email prin care eram anuntat ca laptopul a ajuns la ei cu display-ul spart (care nu face obiectul garantiei) si ca trebuie sa platesc inlocuirea lui (tastatura a fost inlocuita gratuit intre timp). Am refuzat intrucat de la mine a plecat in stare de functionare si nespart (cu exceptia tastelor) si am trimis firmei care asigura garantia un email cu o contestatie la aceasta constatare.
De atunci de cate ori dau telefon mi se tot spune ca aceasta contestatie a fost inaintata esalonului lor superior spre analiza. Astazi 20.12.2012, am sunat din nou la dansii pentru a afla situatia laptopului meu si din nou : este in analiza. De aceasta data am fost foarte hotarat cerandu-le un termen clar de rezolvare a problemei avand in vedere ca a trecut deja 1 LUNÃ și 1 SAPTAMANA de cand laptopul este in service si nu mi se da nici o veste.
CIUDAT !!!! De ce? La o ora după cererea mea hotarâtă primesc telefon de la reprezentanța (service sau ce o fi) prin care eram anuntat ca contestatia mea a fost respinsa (cu o ora in urma nu stiau asta???) si ca va trebui sa achit contravaloarea display-ului din buzunar propriu !!!! Daca ar fi o suma modica, parca as lasa de la mine dar este vorba de 135 euro ( 600 RON !!!!). Pentru ce? Pentru neglijenta altora ? Le-am comunicat ca refuz achitarea sumei intrucât vina nu-mi apartine si ca le voi comunica raspunsul meu.
Intrucat trebuie sa dau un raspuns , apelez la bunavointa dvs. pentru a ma indruma ce sa fac.
DE STIUT :
1. La ridicarea de catre firma de curierat a coletului (13.11.2012), acesta nu a fost verificat (am avut obligatia de a-l impacheta gata de expediere) ;
2. Coletul a parcurs traseul : Brasov-Bucuresti-Polonia-Bucuresti (service unde este si acum)
3. In data de 20.11.2012 mi s-a trimis email-ul cu constatarea (desi laptopul era la dansii in data de 14.11.2012 !!!)
4. Pe data de 27.11.2012 am facut eu contestatia la constatarea lor.
5. Display-ul nu intra in garantie (lucru care nu este stipulat nicaieri in documentele de garantie !!!)
Astazi 20.12.2012 sunt in postura de a nu sti cum sa actionez (m-am uitat putin si pe legislatia ce reglementeaza acest lucru, dar eu nu i-am dat de cap)
Avand in vedere ca de la mine a plecat intreg (cum dovedesc????) si la reprezentanța din România a ajuns cu display-ul spart, ce drepturi imi ofera legislatia in domeniu ?
Rog cei care cunosc modul de rezolvare a acestei situatii sa imi explice chiar pas cu pas cum sa actionez in continuare .
Multumesc din suflet și SARBATORI FERICITE TUTUROR VA DORESC !
Cu stima si deosebit respect,
Iulian ANDREI