avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 592 soluții astăzi
Forum Activitate John72

Activitate John72

Răspuns la discuția Amendã obligatorie?
Între timp problema a fost rezolvată, am reușit să mă conectez pe ITM Online cu parola veche și am trimis datele care lipseau. Până la urmă chestia cu amenda fusese doar un zvon lansat de o persoană rău intenționată. De fapt, funcționarele de la ITM Călărași sunt cât se poate de amabile, una singură era mai ”înțepată”. Singura problemă pe care am avut-o la încărcarea datelor a fost că scrisesem numărul de telefon al firmei cu punct despărțitor, iar lungimea acestuia ajunsese la 11 caractere și nu putea fi preluat. În rest totul a fost OK.
Răspuns la discuția Amendã obligatorie?
N-am avut intenția de a jigni pe cineva, am spus că probabil în Capitală nu se comit abuzuri împotriva angajatorilor, pe când în alte județe este perfect posibil. De multe ori la centru nici nu se știu neregulile din teritoriu, asta am vrut să spun. Dar pe ITM Online scrie foarte clar că trebuie să primim o nouă parolă de acces, pe baza unei cereri scrise. Aici e punctul nevralgic al problemei pentru care unii nu pot intra în legalitate - fiindcă atunci când înaintează cererea la Inspectorat, aceasta nu le e primită decât după achitarea acelei amenzi usturătoare. Mă întreb dacă funcționarul care aplică acea amendă are de câștigat din asta? Primește o cotă parte?
Răspuns la discuția Amendã obligatorie?
Cred că n-am explicat suficient de bine. Odată cu trecerea la noul Revisal 5, funcționarii ITM Călărași ne-au schimbat parolele de acces în sistemul informatic, au așteptat până a expirat termenul legal de trimitere a datelor, iar apoi și-au frecat palmele de bucurie știind că suntem prinși în capcană. Dacă survine vreo modificare în derularea contractelor de muncă, aceasta trebuie transmisă online, însă pentru a ne loga avem nevoie de parola lor. Când ne ducem acolo s-o cerem, ei constată comiterea contravenției și ne amendează. Probabil că de așa ceva în București nu s-a auzit, dar în unele județe e o practică de rutină. Întreb: există vreo posibilitate de a obține acea parolă și de a fi apți pentru trimiterea datelor fără să încasăm amenda pe care abia așteaptă să ne-o aplice?
Răspuns la discuția Amendã obligatorie?
Ok, atunci să punem problema altfel: dacă eu am descoperit o eroare și am decis să intru în legalitate, anunțând autoritățile, este normal să fiu amendat când fac acest lucru? Dacă aș fi fost găsit în neregulă la un control al ITM n-aș fi avut ce obiecta, dar să mă amendeze exact când mă duc la ei cu scopul de a remedia problema nu mi se pare normal. Există un termen de prescriere pentru contravențiile nedepistate la timp?
Sunt administratorul unei firme și n-am mai lucrat în Revisal de 2 ani. Acum aud că s-a modificat versiunea de program (în dec. 2011 a apărut 5.0.8). Problema e că funcționarele de la ITM Călărași susțin că, deoarece am întârziat transmiterea datelor în noul format, voi primi amendă de 5.000 lei și abia apoi mi se va elibera noua parolă de acces. Este legală această pretenție? Se poate rezolva situația în vreun fel?
Aveți dreptate, numărul zilelor se poate modifica manual, dar nu acolo este problema. Complicația provine din faptul că eu (și alți utilizatori) am lucrat pe o versiune veche a declarației 112, având numărul 1.7.0, și datând din 8 febr. 2012. Am tot copiat datele de la o lună la alta, până când, pe 27 nov. ANAF-ul a anunțat că nu mai primește declarațiile vechi, singura versiune acceptată acum fiind 2.0.6 din 20 sept. 2012, în care s-a operat introducerea sărbătorii legale din 30 nov.
În aceste condiții, dacă n-aș fi putut face exportul datelor anterioare, ar fi trebuit să copiez din nou, manual, toate datele firmei și ale angajaților pe versiunea 2.0.6, ceea ce nu prea mi-a convenit.
Vă pot spune cu certitudine că n-am lucrat pe browser, ci pe desktop. Aceea e doar una din variantele în care programul nu funcționează corect. Se pare că intervine și capacitatea computerului (memoria, viteza, microprocesorul), eu am 32 de biti si poate din acest motiv el nu suportă Adobe 10. Mai precis, nu-l poate rula cu toate aplicațiile deschise.
În ce privește cealaltă metodă, cu corecturile, în cazul de față nu cred că ar fi mers, deoarece site-ul ANAF a restricționat versiunile de declarație care puteau fi acceptate pentru luna noiembrie, din cauza sărbătorii legale nou apărute pe data de 30.
Un răspuns la postările d-lui Adam Grecu din 20-21 iunie 2011; scuzați întârzierea, dar acum am găsit forumul. Este vorba de niște probleme apărute la schimbarea versiunilor declarației 112.
Domnia sa a dat o îndrumare corectă, dar aceasta e valabilă doar într-un anumit context. Anume, atunci când utilizatorul are în meniu opțiunea ”Document”, el intră cu mouse-ul acolo și apasă pe ea. Ce face însă atunci când nu are opțiunea în meniu? Vă spun eu ce face, se enervează.
Eu am pățit asta, am căutat pe net, dar nicăieri n-am găsit o lămurire. După ce mi-am ”bătut” capul în fel și chip, am ajuns la concluzia că problema nu e la ei (la ANAF), ci la mine în computer, fiindcă aveam instalat Adobe Reader în versiunea 10.
Am dezinstalat acest program, apoi am încărcat versiunea 9.5.0 și dintr-o dată, ca prin minune, a apărut în meniu opțiunea ”Document”. Am dat clic pe ea, apoi pe ”Forms” și atunci au apărut funcțiile de export/import care creează fișiere de tip xml.
În concluzie: nu folosiți pentru declarația 112 versiuni de Adobe Reader mai mari de 9!