am recitit fisa postului si sunt unele lucruri care nu inteleg exact la ce se refera!
- organizarea cadrului general de deschidere si inchidere a activitatii magazinului - se poate referi la raportul X si raportul Z de la casa de marcat?
-mentinere stocurilor si necesarului de monetar de rezerva, verificarea stocurilor cu vanzarile
pai de acum inainte nu o sa mai semnez niciun alt angajament in afara de cel semnat prima data!
in momentul in care am fost chemati individual sa discutam despre acest minus inventar, acestia au spus ca doresc o rezolvare pe cale amiabila, deoarece nu vor sa recurga la procedura penala, tocmai spre binele nostru. asadar eu cred ca si eu au constientizat ca nu s-a facut acel inventar de predare-primire gestiune, si este binevenita orice recuperare a sumei lipsa, dat fiind faptul ca nu s-a constitui garantie si asa mai departe.
in principiu ei se leaga pe faptul ca am fi sustras noi ca si vanzatori bani din casa, si ca acest lucru se vede pe camerele de supraveghere, dar bineintels nu se vede clar suma care se extrage! de cele mai multe ori se face un raport x si plusul se considera bacsis, in limita bunuli simt.
in cursul zilei de luni se va discuta cu toti angajatii (vanzatorii) problema sumei minus.
noi cei care lucram acolo avem teama de a nu fi pusi sa platim o suma mult mai mare decat cea pentru care s-a semnat angajamentul.
toti angajatii (vanzatorii) au declarat sume de maxim 300 de lei pe care se angajeaza sa le plateasca.
eu vreau sa stiu daca societatea (patronul) poate sa ceara sa platim mai mult decat suma pentru care am semnat?!
am semnat cele doua procese verbale de inventariere, din pacate.
si am dat si o nota explicativa pentru acel minus de la primul inventar si pentru cel de-al doilea inventar.
cel de la primul inventar din 04.01.2013 unde s-a constatat o lipsa gestiune de 20.000 RON, si dupa acest inventar s-a reglat si stocul, inventar la care am participat si eu.
si cel de-al doilea proces verbal pt. inventarul din 23.01.2013 cand am mentionat si pe procesul verbal ca eu nu am participat la acest inventar, in urma acestu inventar a iesit un plus de aproximativ 373 ron.
In C.I.M. sunt incadrat ca si vanzator COR 522101.
si da la angajare nu s-a facut un proces verbal de predare-primire gestiune, asdar aceasta lipsa gestiune poate sa fie inainte de data de la care m-am angajat eu!
daca am semnat cele doua procese verbale ce pot sa fac? sau la ce sa ma astept?!
s-a semnat (in data de 21.03.2013) inainte de al doilea inventar, adica de cel din 23.01.2013, un proces verbal in care era specificat ca nu avem cunostinte despre plusuri sau minusuri gestiune, precum si suma existenta in casa, in momentul primului inventar din data de 04.01.2013.nproblema sta in felul urmator administratorul (care este si unul dintre cei doi asociati ai societatii comerciale la care lucrez) detine si un club (discoteca) si uneori i-a marfa din gestiune magazinului pentru a o duce la club, marfa respectiva este trecuta intr-o agenda si platita ulterior, nu se intocmeste niciun aviz de insotire a marfii pur si simplu se trece in agenda si dupa un anumit timp se plateste partial/integral suma datorata si se taie din agenda respectiva, bineinteles ca se poate taia si fara sa se plateasca deoarce el este patronul si nimeni nu tine o evidenta clara asupra acestei agende. plus ca isi acorda si un discount la achitarea produselor.
asadar se poate sune ca este si un abuz din partea administratorului, si profita de acest lucru si de functia pe care o detine!
din ce ati spus dumneavoastra societate nu poate sa-mi impuna sa platesc mai mult decat suma pe care m-am angajat sa o platesc, desi minusul este mai mare decat suma pe care am declarato eu?!
Noi cei 6 baieti care lucram la aceasta societate, si suntem incadrati ca si vanzatori, nu am semnat niciunul niciodata un proces verbal de predare primire gestiune.
Sigurul lucru care il facem noi este receptie marfa conform factura fiscala,si pur si simplu consilierea clientului si incasare contravaloare produs cu bon fiscal, si emiterea de facturi pentru persoanele juridice care solicita acest lucru, introducerea in baza de date (stoc) si calcularea pretului de raft a produsului o face alta persoana precum si intocmirea rapoartelor (sotia administratorului).
Daca eu o sa achit suma pe care m-am angajat sa o platesc, eu ca si angajat m-ai am vreo datorie fata de societate, sau pot sa plec sa demisionez, fara ca acest lucru sa aiba repercursiuni neplacute asupra mea peste cativa ani, sa fiu cautat sa mai dau bani pentru lipsul acela de inventar?
vreau sa mai mentionez ca am semnat un angajament de plata pentru suma de 300 ron, suma care eu o consider pierdere/lipsa gestiune din cauza mea. se poate imputa mai mult decat aceasta suma de 300 lei pentru care eu am semnat acel angajament de plata , daca minusul de la inventar este de 20.000 lei?!
iar noi in afara de receptionarea marfii cantitativ si calitativ pe baza facturilor de la furnizor mai facem eliberare produse din gestiune (vanzare catre clienti persoane fizice si/sau juridice).
Noi cei 6 vanzatori nu am facut niciodata raport gestiune sau alte lucruri de acest gen.
liste de inventariere s-a listat doar un exemplar cu produsele aflate in stoc, introduse conform facturilor. adica pur si simplu o hartie in care scria numele produsului, cantitatea scriptica, pret cu tva fara tva, adaos etc.
Eu sunt incadrat ca si vanzator nu ca si gestionar, desi detin cunostinte de contabilitate primara, am fost trecuti doar ca gestionari pe acele acte care au fost scoase datorita inventarului din data de 04.01.2013, dar nu avem niciunul inregistrare ca si gestionar, si nu exista cont pentru garantie materiala asa cum este specificat in legea 22/1969.
da stocul s-a reglat pe baza acelui inventar facut in 4 ianuarie. reglarea stocului in contabilitate nu stiu cum a fost facut deoarece nu avem acces la astfel de informatii, exista o doamna contabila (sotia administratorului) care se ocupa de introducerea in stoc a marfii primite si receptionate de catre noi, apoi se duc la un birou unde lucreaza inca un contabil pentru societatea noastra.
Acum imi aduc aminte ca inaintea inventarului din 23.01.2013, am semnat niste acte in care era specificat ca nu avem cunostinta de prezenta unor lipsuri gestiune, acte care cred ca s-au facut pierdute, o sa intreb.
Buna!
Numele meu este Seby, si din data de 6 noiembrie lucrez la un magazin de bauturi alcoolice, pe postul de vanzator, vanzare cu amanuntul.
In data de 04 ianuarie 2013 s-a facut un inventar in acest magazin, (magazinul este deschis din 06.09.2012), inventar in urma caruia a iesit o lipsa gestiune de 20.000 RON. In acest magazin lucram 6 baieti, in ture, fara predare primire gestiune, doar o numarare a banilor existenti in casa si confruntarea cu raportul X scos de catre casa de marcat. Receptia marfii este facuta de catre unul dintre noi, pe baza facturii care vine odata cu marfa de la distribuitor. facturile apoi sunt date la unul dintre contabilii firmei care le introduce in stoc (se foloseste un program de incasare cu ajutorul unui computer si o casa de marcat, cred ca s2s software system ii zice la program), mai multe detalii nu stiu sa va ofer. asadar in urma inventarului din data de 4 ianuarie (inventare la care am luat si eu parte), care a fost mai mult o aflare exacta a stocului, s-a constatat minusul de 20.000 ron, minus de care noi cei 6 vanzatori (si presupusi gestionari) am aflat doar azi (25.01.2013). asadar administratorul si presedintele societatii au decis efectuarea unui al doilea inventar in data de 23.01.2013, pentru a vedea daca nu cumva acea lipsa gestiune a fost o eroare, daca nu cumva s-a uitat sa se numere ceva! in urma acestui inventar s-a constatat un plus gestiune de 373 RON (dupa inventarul din 04.01.2013, s-a reglat stocul).
Inventarul s-a facut in baza unor foi listate cu stocul inregistrat in acel program de facturare incasare.
problema este in felul urmator, conducerea societatii doreste achitarea contravalorii acestui minus de inventar de catre noi cei 6 vanzatori.
ce se poate face? deoarece suma este destul de mare!
de altfel conducerea unitatii ar sustine ca noi am sustras numerar din caseria unitatii. am fost oarecum impinsi sa scriem o suma de bani pe care am sustras-o din caserie, astfel fiecare dintre noi a scris ca ar fi "sustras" o suma de aproximativ 300 lei. acesta suma fiind datorata unor plusuri de numerar in casa (bacsis), sau uneori se mai bloca si casa de marcat si nu stiam exact la ce suma se bloca, iar plusul era considerat bacsis.
tin sa mai precizez ca in momentul angajarii nu am semnat pentru primirea in gestiune a marfii sau alte lucruri de acest gen.