Va scriu in calitate de asociat la un service auto autorizat, cu urmatoarea solicitare:
In cazurile de reparatii pe asigurari cu decontare directa, factura se emite de catre reparator pe numele clientului dar se trimite in original asiguratorului (cu copie catre client). Fluxul financiar de plati se deruleaza direct intre asigurator si reparator. In acest context, de-a lungul timpului am avut mai multi clienti de service care au refuzat sa inregistreze factura, motivand ca, daca asiguratorul plateste, ei in calitate de clienti nu vor sa se incarce cu cheltuiala si TVA nedeductibil. In consecinta, au aparut neconcordante intre declaratiile 394. In plus, in eventualitatea in care asiguratorul refuza la plata sau nu plateste facturile integral, demersul nostru ca service impotriva proprietarului este mai dificil daca factura/obligatia nu a fost recunoscuta de la inceput.
As dori sa solicit un punct de vedere, cu referiri la articole specifice din legislatia in vigoare, pe care sa-l putem oferi clientilor care ridica obiectiile mai sus mentionate. In adresa Dvs. am rugamintea sa includeti:
- temeiul legal in baza caruia factura de reparatii pe asigurari se intocmeste pe numele titularului asigurarii si nu pe numele firmei de asigurari
- temeiul legal pentru obligativitatea inregistrarii facturii de catre titularul asigurarii, in special avand in vedere necesitatea armonizarii declaratiilor 394