avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 346 soluții astăzi
Forum Activitate floddy4us

Activitate floddy4us

Va salut,

Prezint succint situatia si apoi detaliez.

Am Card de credit pentru care am solicitat activarea serviciului de internet banking oferit gratuit de banca.
Dupa ~3 ani de zile aflu accidental ca atasat serviciului de internet banking mi-au deschis un cont curent care are comisioane de administrare, dar nu le pot vedea, nici macar prin intermediul serviciului de internet banking, decat intreband personal la ghiseu.

Banca nu accepta anularea costurilor generate de contul curent, desi nu am mers niciodata la ei sa solicit deschiderea unui cont curent. ACESTA a fost deschis pentru activarea serviciului de internet banking promovat de ei ca fiind gratuit. Concluzie: am fost inselat, pentru a beneficia de serviciu de INTERNET BANKING exista costuri pe care ei omit sa le precizeze, chiar daca serviciul in sine este gratuit.
DE ASEMENEA, sa existe o datorie pe care nu o pot descoperii decat accidental este revoltator.

Detaliez:

Prin 2010 am facut un card de credit si la sfarsitul anului am dorit activarea serviciului de internet banking.
Am fost in agentie si am intrebat cat ma costa sa beneficiez de internet banking. RAspunsul a fost ca serviciu de internet banking este GRATUIT, dar tb sa platesc o taxa de 5 lei pentru activarea serivciului.
In conditiile precizate, am acceptat activarea serviciului. In acest sens a fost necesar sa semnez o cerere cuprinsa in Anexa la Conditiile generale de afaceri ale bancii.

Activat serviciu de internet banking, am constatat ca exista 2 conturi, ambele cu sold 0.
Avand soldul 0, nu m-a preocupat acest lucru prea mult.
Interesat era ca desi aveam tranzactii utilizand cardul de credit, soldul ramanea 0. Am cerut explicatii si banca mi-a raspuns ca soldul este 0, deoarece nu am depus in cont alti bani decat cei cheltuiti din limita de credit disponibila.

In cursul anului (2013) am primit o notificare cum ca din iulie sau iunie 2013 se modifica taxele/comisioanele pentru conturile curente.
Ajuns la ghiseu sa achit parte din suma cheltuita din disponibil am solicitat din nou lamuriri la existenta celor 2 conturi, desi nu am solicitat 2 conturi, si daca ma afecteaza modificarea anuntata a taxelor si comisioanelor.

Asa am aflat ca unul din conturi este atasat cardului de credit si celalalt este cont curent.
Primul soc. nu am solicitat niciodata deschiderea unui cont curent.
Au venit explicatii ca existenta contului curent conditioneaza folosirea serviciului de internet banking.
OK, trec si peste asta, daca SOLDUL ESTE 0. Totusi, insist daca ma afecteaza modificarea anuntata a taxelor si comisioanelor si asa aflu ca de fapt soldul NU ESTE 0, ca EXISTA O datorie, desi asta nu se vede nici prin intermediu serviciului online nici pe extras cont.
Am cerut explicatii cum este posibil asa ceva, sa mi se raspunda ca programul lor nu le permite sa afiseze sume daca sunt mai mici de 0.

AL 2-LEA SOC.
- in primul rand am cont curent ce nu l-am solicitat.
- am datorie pe contul nesolicitat
- nu pot vedea ca exista si cat este datoria respectiva decat daca merg si ii intreb. Ma gandesc acum, pentru ce am INTERNET BANKING daca nu pot vedea datele aferente conturilor mele.

Am sunat la serviciu clientii, si imi explica d-na de acolo ca al 2-lea cont nu isi are rostul sa merg in agentie sa solicit inchiderea lui. precizez ca probabil nu il va inchide din moment ce zice ca exista datorie. D-na insista ca sa merg in agentie si daca sunt probleme sa o sunam de acolo pe ea.

In agentie, angajata isi sustine in continuare pct de vedere si daca vreau sa modific situatia, sa fac cerere scrisa.

Rapsunsul bancii a venit ca am semnat cererea de deschidere cont si ca acolo scrie ca sunt taxe de administrare cont curent. Ca nu vor anula datoria pentru ca este "evidentiat" in cerere existenta comisionului respectiv.

Probabil subiectiv, dar precizarile mele sunt, NU AM SOLICITAT UN SERVICIU PLATIT (CONT CURENT) SI SA IMI OFERE SUPLIMENTAR SERVICIU GRATUIT (INTERNET BANKING), CI DIN CONTRA AM SOLICITAT UN SERVICIU GRATUIT(cel putin asa zic ei) de INTERNET BANKING SI AM FOST FORTAT SA ACCEPT UN SERVICIU PLATIT (fara ca ei sa considere necesar precizarea costului pentru serviciu respectiv).
Ca si concluzie COSTUL PENTRU A BENEFICIA DE INTERNET BANKING NU ESTE 0 CUM MI-AU DAT DE INTELES.
Problema este ca nu au afirmat ca nu exista costuri, au afirmat doar ca internet banking este gratuit, omitand sa precizeze ca PRIMESTI INTERNET BANKING GRATUIT DAR TE COSTA CONTUL CURENT FARA DE CARE NU POTI BENEFICIA DE INTERNET BANKING.

in cerere nu precizeaza nicaieri explicit ca nu poti beneficia de INTERNET BANKING fara cont curent.

A DOUA DILEMA,cum este posibil sa nu imi pot vedea datoria, daca ea exista?

Personal ma simt inselat prin faptul ca au omis (intentionat sau nu) sa precizeze cu ce costuri vine serviciul acela GRATUIT.

comisioanele cumulate nu sunt nesuportabile (~45lei), dar gasesc inadmisibil modul in care procedeaza, si faptul ca asa cum am descoperit accidental existenta datoriei, asa puteam sa nu aflu nici acum de ea. Iar imposibilitatea de a vedea ca exista o datorie este iar de domeniul absurdului.

OPC-ul ma poate ajuta in vre-un fel?

Puteti sa imi spuneti care imi sunt optiunile in situatia data?
Multumesc anticipat.