Nu conteaza data raportului de evaluare ci data la care e stabilita valoarea.In raportul de reevaluare(intocmit in mai), evaluatorul trebuia sa precizeze ca reevaluarea se face la 31.12.2014 si ca valorile stabilite sunt la 31.12.2014.Aceste valori si date trebuie sa fie mentionate in interiorul raportului de evaluare.
Sigur ca la impozite si taxe orice reevaluare ar trebui comunicata pana la 31 ianuarie 2015 pentru ca impozitele si taxele se calculeaza pana la aceasta data.Incercati la Primarie,poate va ia raportul si va recalculeaza obligatiile.Sa aveti la dvs bilantul si balanta de verificare la 31.12.2014 pentru a dovedi inregistrarea in contabilitate.
Persoana juridical poate face plata catre o persoana fizica doar in baza unui contract, respective a unei dispozitii de plata, respective prin banca.Persoanele fizice (nu profesii liberale,PFA) nu pot emite facturi, nu au calitatea de a elibera astfel de documente.Orice plata la o persoana fizica o puteti identifica dvs fie in extrasul de cont fie in registrul de casa
Sunt avantaje de natura salariala daca se regasesc si in contractul de munca.Daca au fost acordate ca niste premii(bonusuri) atunci de asemenea vor intra in baza de calcul a salariilor.
Pentru laptop-urile ridicate nu stiu motivul pentru care au fost ridicate, daca ele figureaza in evidenta contabila, dar opinia mea este ca nu trebuie sa constituiti provizioane.
Daca nu ati avut control si nu ati avut niciodata o problema cu fiscul va recomand sa intocmiti toate declaratiile ,inclusive declaratie bilant societate fara activitate si sa le depuneti la fisc(daca e prima abatere-puteti primi un avertisment),urmand ca ulterior sa va depuneti declaratiile cu zero la timp sau sa lichidati firma simplu la registrul comertului.
O zi buna.
O firma nu poate promova alta firma sau PFA.Isi poate promova doar propriile produse /servicii.Singura modalitate este donatia ,dar cheltuiala este nededcutibila.Sau poate PFA poate oferi in contrapartida anumite servicii firmei.
231=404 100000
409=5121 50000
231=409 50000
231=404 250000
inregistrarile care se faca daca constructia are valoare de 300.000 (50.000 avans si 250.000 rest valoare)
Masa calda se inregistreaza in venitul brut si se impoziteaza ca orice venit brut,tichetele de masa se impoziteaza doar din punct de vedere al impozitului pe venit.