avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 820 soluții astăzi
Forum Activitate DianaO

Activitate DianaO

Buna ziua,

Sunt la inceput de drum in tainele fiscalitatii PFA si ma confrunt cu cateva probleme a caror rezolvare sper sa ma puteti ajuta sa o gasesc.

Ma aflu in urmatoarea situatie:
Sediul PFA este in casa parintilor cu care am incheiat contract de comodat in care am specificat obligatia PFA-ului de a achita si cota-parte (20%) din facturile la utilitati. Acestea sunt pe numele parintilor mei. Am inteles cum se face intregistrarea unei facturi de utilitati care ar fi pe numele meu, dar nicaieri nu scrie precis cum se procedeaza cu o factura care este pe numele unui tert.
M-ar interesa urmatoarele:
1. Ce anume inregistrez in RJIP (chitanta cu suma totala achitata de tert care ulterior va fi dedusa in procent de 20% sau o dispozitie de plata intocmita pe 20% din chitanţa care ulterior va fi dedusa 100%);
2. In cazul in care raspunsul este dispozitia de plata, aceasta mai trebuie inregistrata si in alta parte (de ex. in fisa operatiuni diverse, respectiv jurnal pentru operatiuni diverse)?

Si inca o intrebare:
Odata cu achizitia unui obiect de inventar (o multifunctionala) am achizitionat pe aceeasi factura si "garantie extra 1 an" pentru acest produs. Cum procedez cu aceasta garantie extra? Trebuie inregistrata sau nu in inventar? Daca da, este considerata "obiect de inventar" sau "serviciu prestat de terti"?

Va multumesc anticipat pentru rabdare si intelegere!
Va multumesc frumos pentru raspuns! Exista o procedura similara si pentru cazul cand trebuie sa reia plata CAS-ului (la data incheierii contractului de munca)?
Buna ziua,

Va rog frumos sa ma ajutati, pe cat posibil, cu urmatoarea problema:

La inceputul anului 2013 sotul meu a deschis un PFA. A primit de la ANAF decizia de impunere cu esalonarea platilor trimestriale a contributiilor sociale (impozit pe venitul declarat, pensie si asig de sanatate) si a platit pana acum 2 trimestre. La sfarsitul acestei luni urmeaza sa plateasca si trimestrul 3 (Iulie, August si Septembrie).
Pana acum el nu era salariat, insa incepand cu zilele urmatoare (11-12 Septembrie) urmeaza sa se angajeze pe o perioada determinata (2-3 luni, poate mai mult).
In urma multor sapaturi am inteles ca, persoanele care au si calitatea de salariat, dar care realizeaza si venituri ocazionale din activitati profesionale (cred ca se incadreaza la aceasta categorie pt. ca realizeaza venit din activitati profesionale o data la 2-3 luni) sunt scutite de plata contributiilor sociale (ar fi dubla impunere).

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

- Cum se procedeaza in acest caz? Se depune incepand cu luna din care este angajat vreo declaratie la ANAF si pur si simplu nu mai plateste conform esalonarii sau plateste, urmand ca ulterior sa i se restituie banii?
- ce contributii sociale nu ar trebui sa mai plateasca in calitate de PFA in afara se contributia pentru pensii?

Multumesc anticipat,

DianaO