avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 570 soluții astăzi
Forum Activitate andreeadodea

Activitate andreeadodea

Buna ziua!

Va scriu deoarece ma aflu intr-o situatie deja neplacuta in legatura cu un produs defect in perioada garantiei... Si anume:

In martie 2012 am achizitionat un acvariu fabricat de o firma cu renume in domeniul acvaristicii de la un petshop. Garantie 2 ani. Din pacate, in data de 25 octombrie anul curent am fost nevoita sa ma prezint cu el la pet shop-ul de la care l-am achizitionat deoarce acvariul a inceput sa curga. Stiu ca potrivit legii reparatia sau inlocuirea se face in termen de 15 zile calendaristice. Cei de la magazin au spus ca va fi gata in data de 6 noiembrie. Toate bune pana aici...

In data de 6 noiembrie am sunat la ei si surpriza... acvariul nu era gata. Oricum, cele 15 zile calendaristice inca nu expirasera... In data de 7 noiembrie am fost sunata sa merg dupa acvariu. M-am bucurat nespus deoarece mi-a fost foarte greu cu pestii in toata perioada asta si am si pierdut cateva exemplare...

Ajunsa la pet shop, pe certificatul de garantie am observat faptul ca la data predarii la magazin in loc de 25 octombrie era trecut 7 noiembrie, iar la data restituirii tot 7 noiembrie. Stiind ca garantia se prelungeste cu perioada cat produsul a stat in service, i-am rugat sa corecteze. Mi-a parut suspect faptul ca am primit garantie inca 2 ani din data de 7 noiembrie...

Acasa am zis ca mai bine sa-l testez inainte de a-l pune in functiune... Si surpriza, curgea in 2 locuri... Deci cei din service nu au facut absolut nimic, era tot asa si cand l-am predat.

A doua zi, in 8 noiembrie, am mers cu el la petshop, unde mi s-a spus ca produsul a fost inlocuit cu unul nou. Am zis ca nu se poate... trebuie sa fie o greseala deoarce se vede clar ca acvariul a mai fost folosit si mai mult, il recunosc ca este acvariul meu... Magazinul a dat vina pe cei de la service, cum ca ei ar fi sustinut ca produsul este inlocuit cu unul nou, dar ca vor vorbi cu ei pentru verificare. Ocupata fiind cu data trecuta gresit in certificatul de garantie, despre care ziceam mai sus, nu am observat faptul ca se trecuse "produs inlocuit" si nu "produs reparat".

Am lasat acvariul din nou la pet shop. Acum cei de la service sustin acum ca ei au inlocuit produsul. Nu stiu ce sa ma fac... Cum sa solutionez problema.... Totodata, tinand cont ca mi-au restituit acvariul cu aceleasi fisuri ca si cum l-am predat pentru prima data, mai intra sub incidenta celor 15 zile calendaristice? Sau va trebui sa astept din nou inca 15 zile calendaristice de la data predarii?

Si inca un aspect... am observat faptul ca in certificatul de garantie se specifica doar "15 zile", fara mentiunea de "calendaristice"... Este ok din punct de vedere legal acest lucru sau ar putea fi sanctionati de catre protectia consumatorilor? Ce pot sa fac pentru a beneficia intr-adevar de cei 2 ani de garantie pentru ca mi se pare un abuz grosolan... Am incercat sa discut amiabil cu cei de la pet shop si sa le spun ca tinand cont ca acela nu e un acvariu nou, sa specifice "produs reparat" pe certificatul de garantie si nu "produs inlocuit". Nu am avut niciun rezultat, spunandu-mi ca service-ul sustine ca produsul a fost inlocuit. Intr-adevar este vina mea ca nu am observat decat a doua zi dupa ce l-am luat din service ceea ce scria in certificatul de garantie... Insa trebuie sa se poata ceva.

Si o ultima intrebare... Nu ar fi fost normal ca magazinul sa imi acorde pe durata reparatiilor un acvariu de imprumut?

Va multumesc mult si sper din suflet sa ma ajutati si sa imi spuneti ce ar trebui sa fac in continuare.