avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 336 soluții astăzi
Forum Activitate sofertir1

Activitate sofertir1

Multumesc pentru raspuns, dar in acest caz, cum pot dovedi ca am lucrat 12-14 ore/zi, daca societatea detine aceste descarcari, nu le prezinta instantei ori le prezinta manipulate de calculator? Cum imi pot face apararea in acest caz, in conditiile in care, in litigiile de munca societatile sunt cele care trebuie sa probeze(avand toate documentele) ?
Sa inteleg ca soferii de cursa lunga nu-si pot primi dreptuile din considerentul ca ei nu au posibilitatea sa semneze un pontaj?
Daca orele de munca, asa cum sustine societatea, sunt 8 ore/zi, pe ce baza a scris pontajele? nu pe baza cardului tahograf? soferii avand un regim special totusi.
Asa, toate firmele de transport ar face pontajul dupa CIM, nu dupa orele lucrate.
Codul muncii dispune ca salariul este contraprestatia muncii depuse, Atunci

Daca nu va deranjez prea mult, imi puteti scrie temeiul legal unde scrie ca descarcarile tahograf nu sunt documente contabile dupa care se face pontajul?
Ma astept la un raspuns, daca se poate mai temeinic.

Multumesc inca o data...
Buna ziua, va rog sa-mi spuneti daca, descarcarile cardului de sofer tir sunt obligatorii in contabilitate conform termenelor art. 24 si 25 din Legea contabilitatii, pentru justificarea orelor lucrate.

Pun aceasta intrebare, deoarece sunt in proces cu firma de transport pentru orele suplimentare, de noapte, munca in timpul zilelor in sarbatoarile legale.

Incerc, pe scurt, sa va redau anumite aspecte:

1. societatea angajatoare are sediul in Romania;
2. am muncit 2 ani ca sofer de tir in UE, detasat;
3. am descarcat cardul tahograf la fiecare 28 zile pe un suport extern care se gaseste la sediul societatii din strainatate unde am fost detasat 2 ani si pentru care am lucrat efectuand curse in UE fiind in fiecare zi in cate o alta tara europeana si niciodata in Romania;
- in urma procesului am solicitat orele suplimentare (adica peste cele 8 ore normale de munca/zi), fiind sofer de tir munca presupune 9-10 ore de condus/zi + incarcari/descarcari zilnice.
- societatea a prezentat instantei ca proba in acest sens niste foi de pe calculator, spunand ca sunt descarcarile tahograf ale cardului meu de sofer tahograf, dar unde nu se gasesc numerele de inmatriculare de pe camioanele conduse de mine, nu se gasesc controalele din trafic (a tahografului) efectuate noaptea, nu se gasesc perioadele(de condus, de alte activitati, de pauza, de repaus, de odihna), adica de la ora..../ pana la ora...., numarul cardului de sofer este incomplet scris, si sunt scrise numele celor doua societati - cea din Romania si cea din strainatate, fara datele acestora. Fiind inscrise pe aceste foi doar suma orelor de condus si de odihna. Pe aceste foi fiind scrise 130 ore de somn si 40 de munca. Ca si cum eu as fi plecat in strainatate sa dorm si nu sa muncesc. Spunand ca nu are alte evidente.

In conditiile in care eu am lucrat in continuu, efectuand doar odihna de 9 ore/zi, dupa care incepeam programul de munca indiferent de ora, ziua sau noaptea.
Mentionez ca tahograful camionului este setat doar pe condus si odihna, ceea ce inseamna ca la fiecare incarcare si descarcare tahograful camionului se punea pe odihna. Asta deoarece societatea ne impunea ca dupa descarcari si incarcari sa plecam din nou in cursa(ca si cum ne-am efectuat odihna in acest timp a descarcarilor si incarcarilor). Ceea ce se poate vedea din aceste foi tahograf depuse de catre societate este ca la rubrica "alte activitati" care ei spun ca inseamna incarcari si descarcari este trecut 0:00, 0:001, 0:002, 0:10 minute, ceea ce eu stiu ca acestea inseamna ca stateam semafoare sau in coloane de masini. Din punctul meu de vedere, instanta nu ar trebui sa ia in considerare aceste valori, deoarece este imposibil sa se poate incarca ori descarca un camion tir de 24 tone in 0:001 minute.

Societatea spune ca aceste tahografe sunt obligatorii de tinut de catre firma doar 12 luni conform A.E.T.R si Reg. 561/2006. Dar aceste tahografe sunt valabile doar 12 luni pentru situatia ca nu mai pot fi amendati dupa acesta perioada, doar ca ele trebuie sa existe in contabilitate.

Intrebarea mea este: descarcarile tahograf pentru fiecare zi de munca nu ar trebui sa existe in contabilitate conform legii contabilitatii, fiind documente justificatoare la pontajul unui sofer de tit de cursa lunga?

Va multumesc, si scuze pentru multitudinea de detalii scrise.