Buna ziua,
Este vorba de o comanda de prestari servicii (scolarizare) cu caracter de contract, cu obligativitate la plata si penalitati.
Iata cum este formulata:
XXXXX (Prestatorul) se obliga:
1. Inscrierile se vor face in limita locurilor disponibile pentru data ceruta.
2. XXXXX isi rezerva dreptul de a modifica orarul cursurilor sau de a le anula.
In acest caz XXXXX se obliga sa anunte orice modificare înainte de inceperea cursurilor.
Conditii de plata:
Completarea acestui formular reprezinta comanda ferma din partea dvs. si atrage obligativitatea de plata
Dupa inceperea cursului mentionat mai sus, veti primi factura fiscala in RON, care va fi achitata la 30 de zile calendaristice de la emiterea acesteia in contul nr. ROxxxxxxxxxxxxxx deschis la XXXX Bank. Dovada platii se va face prin transmiterea pe fax a ordinului de plata aferent. In cazul in care plata nu a fost efectuata pana la scadenta, clientul va plati o penalizare de 0,15% din suma neplatita, pe zi de intarziere. Prezentul contract se completeaza cu dispozitiile legale in vigoare.
Anularea rezervarii
In cazul in care solicitati anularea in scris a inscrierii la curs cu peste 7 zile calendaristice inainte de inceperea acestuia, nu veti plati nici o penalizare. Daca anularea se face cu mai putin de 6 zile calendaristice inainte de inceperea acestuia sau daca reprogramati cursul cu mai putin de 6 zile calendaristice inainte de incepere veti plati penalizari in valoare de 50% din pretul cursului. In cazul in care descarcati materialul de curs electronic, anulati participarea la curs in prima zi de curs sau nu va prezentati, veti plati 100% valoarea cursului.
Am incercat sa discut cu reprezentatnul legatl pentru a modifica un pic procedura de anulare, cu ideea ca, pot aparea conditii neprevazute cum ar fi: - accidentarea cursantului, calamitati naturale sau alte forme neprevazute, mai ales ca, cursurile se tin in alta localitate.
Raspunsul a fost unul foarte misto si abuziv (asa consider eu):
Conditiile de anulare sau reprogramare au fost stabilite la nivel global pentru XXXXXX, drept urmare nu putem sa le modificam.
Aceste informatii sunt disponibile si pe site-ul nostru: [ link extern ]
In momentul in care organizam un curs public, ne asumam anumite riscuri si costuri, de aceea avem nevoie si de un numar minim de participanti cu care putem sa il tinem.
Cu 7 zile intainte de curs trainerul deja este asignat, de multe ori vine din strainatate, aceste costuri trebuie acoperite. Din acest motiv avem aceste taxe.
In cazurile in care din diferite motive nu puteti ajunge la curs, avem proceduri interne prin care ne luam aprobare ca participantul care a fost deja facturat sa vina la urmatoarea sesiune cu 50 sau 100% discount.
Practic banii nu se pierd, dar si noi ne asiguram ca costurile noastre sunt acoperite.
Pai bun..., daca sunt proceduri interne de ce nu sunt specificate in Contract ? Ca sa stam si noi linistiti, mai ales ca, costa mult acest curs.
Ca si concluzie: Daca prestatorul anuleaza cursul este ok, daca eu nu pot ajunge platesc.
Prestatorul se asigura de multe, dar nu tine cont ca poate si eu vin din alta tara pentru respectiva specializare. Offff.
Multumesc pentru atentie.