Magda Staicu a scris:
In sfirsit , un punct de vedere al ANAF, in speta dezbatuta :
Originalul de afla aici :
[ link extern ] !/
Am selectat din raspuns ceea ce tine exclusiv de discutia avuta :
Prin HG 105/2009 au fost abrogate prevederile HG 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară şi contabilă şi a normelor metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, precum şi toate ordinele ministrului economiei şi finanţelor care au fost emise având ca temei legal hotărârea mai sus menţionată.
În aceste condiţii au fost abrogate şi prevederile OMFP 293/2006 pentru modificarea OMFP 1714/2005 privind aplicarea prevederilor HG 831/1997. În OMFP 293/2006 se prevedea că bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale, şi anume:
- bonul fiscal utilizat pentru justificarea TVA aferente carburanţilor achiziţionaţi în vederea desfăşurării activităţii
- bonul fiscal emis de aparatul de marcat fiscal utilizat în activitatea de taximetrie
- bonul fiscal care atestă plata prin cardurile bancare
- bonul fiscal a cărui valoare totală este de până la 100 lei inclusiv,
sunt documente care stau la baza înregistrării în contabilitate a cheltuielilor.
Sa intelegem ca acesta e un punct de vedere oficial al ANAF?!!!
Mi se pare normal ca acest aspect sa fie lamurit oficial de catre ANAF, ptr toti contribuabilii, nu numai ptr cei care intra pe forumuri si incearca sa mai "faca lumina" asupra incalcelilor legislative generate de ...emanatii natiunii.
Mie personal, logica acestor abrogari mi se pare usor fortata dar, nefiind specialist in domeniu, e posibil sa gresesc.
Judecand din pct. de vedere al PJ sau al PFA sau al oricarui contribuabil care desfasoara o activitate economica, aceasta masura nu face decat sa ingradeasca activitatea multora fara a aduce neaparat mai multi bani la buget...
De exemplu, daca sunt un PFA sau o firma mica, practic in loc sa cobor la magazinul din colt ptr a-mi lua consumabile ptr birou(pina in 100 ron) in 10-15 minute, voi fi nevoit/a sa pierd mai mult timp, asteptand scrierea facturii, la un alt birou(asta in cel mai bun caz) sau sa cumpar pe banii mei ce am nevoie urgent si, ulterior, cu combustibil tot pe banii mei, ca deh, nu se mai deconteaza decat
exclusiv ptr si ptr.... sa cumpar de la un super, hiper sau mass market care imi poate elibera factura, necesarul de consumabile ptr 1-3 luni (tinand cont si de ritmul de consum al fiecaruia), in cantitati mai mari, cu costuri de bani si de timp, evident, mai mari.....asta, in timp ce, eu ar trebui sa-mi desfasor activitatea si sa-mi gestionez cat mai eficient cash-flow-ul astfel incat sa am bani sa platesc, la scadenta, impozitul minim la buget!!!
Mentionez ca nu e cazul meu (eu sunt angajat, nu la stat!!) dar, nu pot sa nu vad ca legislatia noastra e menita parca sa ingreuneze, sa birocratizeze din ce in ce mai mult tot ce se face in tara asta...poate intentiile sunt bune(scoaterea economiei "gri" sau "negre" la lumina, chipurile..) dar, cred ca nu avem inca potential ptr adaptarea legislatiei la cerintele UE( nici uman si nici infrastructura necesara).:(