avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 839 soluții astăzi
Forum Activitate g_razvan

Activitate g_razvan

Dar cu garantia cum ramane? Cand pot cere inlocuirea produsului?
Pot cere inlocuirea de la a 2-a trimitere in service, intuind ca produsul se intoarce la fel?

Nu de putine ori, comerciantii nu fac nimic pentru solutionare si returneaza produsul cu acelasi defect, spunand ca este functional. Nu stiu cum poate fi functional un produs la ei, din moment ce la utilizator nu functioneaza cum trebuie?
Aa... da, utilizatorul este de vina, nu? :D

Cum se face ca alt produs identic functioneaza perfect iar cel trimis in service, NU?
Nu e clar ca ceva nu e in regula cu produsul reclamat?
Buna ziua!

Problema cu care ma confrunt eu este urmatoarea, incerc sa o descriu cat mai amanuntit pentru a se intelege situatia:

Anul trecut, am cumparat o statia radio CB de la un magazin care vinde asemenea produse. Pana aici toate bune.
Dupa o perioada, statia parea ca nu mai functioneaza in parametrii ei la capacitatea maxima. Am fost la cel de la care am cumparat-o, am facut verificari impreuna cu el, nu parea sa fie nimic in neregula, puterea de iesire era normala (4W), antena nu a fost de vina dar totusi nu putea fi utilizata din cauza problemelor de receptie si / emisie. Facand comparatie in paralel cu o alta statie, se vedea clar ca ceva nu este in regula, cealalta functionand ireprosabil. Am cerut sa o trimit la service. Mi-a spus ca pot merge personal la reprezentanta producatorului care este in Bucuresti. Numele producatorului nu il spun in mod direct dar spun ca in limba romana se traduce PRESEDINTE :).

Aici incepe distractia.

Am dus statia la service, am refacut verificarile care le-am facut si cu cel de la care am cumparat statia, antena era in regula, puterea de iesire era in valori normale, dar totusi, asa cum au sesizat si cei doi tipi care erau acolo la service, ceva nu prea era in regula.
Mie nu mi s-a parut a fi asa.
Am lasat-o la ei pentru verificari, testari, remedieri.

Au trecut 2 saptamani, sun la ei, imi spun ca pot merge sa imi ridic statia din service.
Cand m-am dus sa iau statia inapoi, era gasca mai mare acolo.
Mi-au spus ca statia a fost verificata, testata, etc, dar nu de ei (ca nu prea au aparatura necesara) si totul este in regula.
Cei 2 carora le-am lasat statia in brate, nu ziceau nimic.
Cand am spus ca problema a fost sesizata chiar si de cei 2 de acolo, unul din ei a inceput sa sustina ca el nu a spus asa ceva, ca el a zis ca totul e in regula dar totusi o vor verifica.

Am tacut din gura, i-am lasat sa vorbeasca, am ascultat ce aveau de spus.
Le-am spus ca am tot intrebat si pe alti utilizatori de statii radio cb, mai vechi in domeniu si care totusi au habar de ce se intampla si dupa cum le-am descris problema, au spus ca ceva nu e in regula.

Acum, pe un ton cam agresiv au inceput sa imi spuna: "dar ce, cei de pe forum sunt ingineri ANCOM sa isi dea cu parerea".

Am luat si eu statia si am plecat.

Apoi, am continuat sa imi spun nemultumirea pe un forum public, s*ft*edia unde sunt multi cunoscatori din diferite domenii, inclusiv din domeniul comunicarii radio (infotrafic). Aici am spus ca in continuare statia a ramas cu aceleasi manifestari, ca cei de la service nu au facut nimic, etc.

Dupa cateva saptamani, primesc un apel. Raspund si... incep sa curga amenintarile de la capatul celalalt al firului.
"De ce am spus pe forum ca am avut statia la service si ca in continuare se manifesta la fel, cu aceleasi probleme, ca de ce le fac antireclama? Ii condider incompetenti? Puteam sa rezolv problema daca ma duceam inapoi la ei fara sa ma apuc sa scriu pe forumuri ca nu au rezolvat nimic, etc. Ce, ma consider inginer ANCOM sa stiu ca problemele sunt de la statie? De unde stiu ca nu este masina de vina? Cei care isi dau cu parerea se cred ingineri in radiocomunicatii?"

Practic, eu doar stateam si ascultam ce turuia tipul de la telefon.
Apoi, intr-un moment de respiro i-am spus clar ca forumul este public, ca si utilizator al acelui forum si implicit cumparator al unui produs am dreptul sa spun ce vreau, despre cine vreau.

A continuat sa imi spuna ca ce, trebuia sa le fac antireclama?

Intre timp am mai tot intrebat oameni priceputin in domeniu, chiar si din afara tarii si au spus ca ceva nu este in regula si trebuie reparata sau inlocuita.

Acum intrebarile mele:
Din ce mi-au comunicat pe mail, dupa ce le-am mai trimis cateva intrebari legate de retrimiterea statiei in service, mi-au spus ca daca produsul este trimis in service fara o justificare clara si fara defect, trebuie sa achit taxe de diagnosticare 10 euro si implicit taxele de curierat (tur - retur) daca trimit statia prin curierat.

Este normal?

Daca retrimit statia si o lasa in continuare asa, sustinand ca este perfect functionala, le pot cere inlocuirea statiei, la a 3-a trimitere in service ?

Vi se pare normal ca un vanzator, implicit reprezentant al unui brand consacrat in domeniu sa sune si sa ameninte telefonic cumparatorii pentru parerea spusa despre acel produs, pe un forum public?

Cum pot rezolva cazul acesta?

Cu dovada convorbirii telefonice, se poate face reclamatie la protectia consumatorului sau in alta parte, pentru amenintari?


Multumesc anticipat!