avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Activitate theonewho

Activitate theonewho

Buna ziua, am doua intrebari:

- sunt administrator la un SRL si asociat unic si am in derulare un CIM pe functia de administrator societate comerciala (deci nu sunt remunerata prin vreo prevedere din statut, ci prin CIM). Doresc sa stiu daca in aceste conditii, in viitor pot beneficia de indemnizatia si concediul de crestere a copilului, FARA sa numesc un alt administrator al societatii. Daca nu este posibil, as vrea sa stiu care este motivul. Din cauza ca CIM-ul administratorului este suspendat pe perioada concediului, trebuie numit un alt administrator?

- varianta de a-mi modifica functia actuala din administrator societate comericala, in director general, ar putea fi o solutie pentru a putea ramane administrator (neremunerat) in statut si in perioada concediului?
Buna ziua, m-ar interesa sa aflu ce avize/autorizatii ar trebui sa obtin de la DSV, DSP sau APM pentru un SRL care desfasoara activitatea de producere legume, pe care urmeaza sa le vand in piete sau en-gros, catre firme de profil. Sunt necesare asemenea avize? Multumesc.
Răspuns la discuția Prima de instalare-Proceduri
Buna seara.
Din informatiile pe care le am eu, ca nespecialist in domeniu, dar oarecum in aceeasi situatie ca si dvs, pot sa va spun urmatoarele:
- nu puteti beneficia de indemnizatie de somaj, pentru ca v-ati dat demisia de la ultimul loc de munca. Pentru a putea beneficia, ar trebui sa fi fost concediat de la firma.
- din alt punc de vedere insa, nu are relevanta in problema somajului faptul ca nu aveti un an lucrat la ultimul loc de munca. Trebuie sa aveti 12 luni lucrate in ultimii 2 ani.
- si eu cautam acum informatii despre indemnizatia de somaj de care intrebati dvs., si se pare ca inca nu e nimic stabilit clar. Cea mai mare intrebare a mea o reprezinta o scurta propozitie din ordonanta de urgenta care stabileste suma de 12.500 lei, care spune ca “Primele de mobilitate prevăzute la art. 74 şi 75 se acordă persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa ori îşi stabilesc noul domiciliu sau noua reşedinţă în zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate care se aprobă şi se actualizează prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.”. Care sunt acele zone? Nu s-a specificat inca clar.
- Daca puteti sau nu sa beneficiati ca si somer fara indemnizatie (adica fara somaj platit), de dreptul la prima de instalare, nu stiu sa va spun. S-ar parea ca da, din ce zice legea. Trebuie sa fiti doar somer inregistrat, chestie care e diferita de a fi somer cu indemnizatie (platit). Si inregistrarea ca somer se poate face in termen de 12 luni de la incetarea contractului de munca, deci ati mai avea timp.
- puteti studia mai bine ce zice legea noii indemnizatii, la art. 75, aici: [ link extern ]
- daca reusiti sa va inregistrati ca somer, tineti seama de faptul ca puteti beneficia de gratuitati si diverse beneficii, pe care ar trebui sa vi le comunice cei de la somaj.
- din ce inteleg eu, prime de incadrare exista si acum, dar nu la suma de 12.500 lei, ci la sume mai mici, undeva la 3.500 lei.
- incercati sa cititi cu rabdare si legea somajului. Ati putea afla lucruri noi. [ link extern ]
As dori sa stiu daca in cazul Ordonanţei de urgenţă nr. 60/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 76/2002, prima de instalare de 12.500 lei, se poate acorda si unui somer care se incadreaza in munca in calitate de angajat la firma la care este si administrator (practic, la propria firma). Intrebarea este pusa in contextul in care, evident, se indeplinesc celelalte conditii pentru obtinerea primei de instalare (domiciliu schimbat la >50 km de domiciliul actual, contract pe minim 12 luni, etc)

Multumesc.
Buna ziua, ma intereseaza sa primesc o sugestie referitoare la fondurile pe care le-as putea accesa in vederea inceperii si promovarii unei afaceri cu profil agricol (legumicultura), in mediul urban. Din informatiile pe care am reusit sa le structurez pana in acest moment, se pare ca s-ar incadra programele PNDR 6.1, PNDR 4.2 (pentru marketing) si PNDR 16. Dintre programele cu fonduri guvernamentale nu am reusit sa identific nimic, in sensul ca atat programul pentru SRL-D, cat si cele pentru Femeia Manager, exclud activitatile agricole.

Imi scapa ceva? Sunt alte programe la care m-as putea incadra, in calitate de nou antreprenor, chiar si pentru decontarea altor cheltuieli, de genul tehnologizare, dotare cu softuri si calculatoare, etc., in conditiile in care activitatea principala este in domeniul agricol si este in primul an de functionare?

Va multumesc.
Buna ziua, m-ar interesa ce tipuri de cheltuieli sunt eligibile in proiectul PNDR 6.1 (Tanar Fermier). Salariile angajatilor sau cursurile de formare profesionala sunt eligibile?
Va multumesc.
Buna ziua,

Va rog sa imi transmiteti daca exista o legislatie clara in privinta mentionarii numelor persoanelor juridice in mediul online (retele sociale, forumuri) si a consecintelor care decurg de aici.

Va întreb aceasta, deoarece la firma unde lucrez am fost pusa sa semnez o înștiințare (care în mod normal ar trebui sa tina de Regulamentul intern) în care se afirma ca este interzisa menționarea numelui societății în forumuri, rețele de socializare, etc, atât pe perioada cât sunt angajata, cât și după.

Ceea ce mi se pare la limita cu abuzul, este faptul ca respectiva înștiințare are aplicabilitate atât în afara ariei firmei, cât și după încheierea contractului.

Părerea mea personala este ca societatea, care deja are probleme mari cu fluctuația de personal datorata abuzurilor din firma, încearcă sa limiteze exprimarea angajaților / foștilor angajați, pe forumuri de genul undelucram.ro, pentru a nu descuraja potențialii candidați.

Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Mulțumesc pentru răspuns. Înțeleg ca ITM nu poate obliga aplicarea anumitor măsuri, dar poate amenda lipsa acțiunii în acest caz?
Bună ziua,

Netransmiterea lor de către angajator poate face obiectul unei sesizări la ITM?

Mulțumesc.
Buna ziua,

Da, aveți dreptate. Nu m-am exprimat corect: vroiam sa întreb dacă cele doua tipuri de documente (CCM pe de o parte și înștiințările pe de alta parte), separate unele de celelalte, pot fi solicitate angajatorului.

Mulțumesc.