avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Activitate consultanta2015

Activitate consultanta2015

Buna ziua,

In primul rand va multumesc pentru promtitudinea raspunsului !

Dar as vrea sa stim, daca legislatia in vigoare, impune obligativitatea semnarii, respectiv stampilarii contractelor de prestari servicii, in original, intre operatori ecomici si autoritatile publice cat si intre operatori economici.

... nu as vrea ca ulterior, anumite organe competente, sa decida nulitatea contractelor pe motivul ca nu sunt semnate si stampilate in original!

Va rog daca se poate sa ne clarificati acest asect.

Multumim anticipat
Buna ziua,

Va rog sa ne sprijiniti daca se poate prin oferirea unor raspunsuri/clarificari pentru urmatoarea speta:

Dorim sa stim daca se poate incheia un contract de prestari servicii intre doua entitati/persoane juridice, sau intre un operator economic si o autoritate publica, prin semnarea, respectiv stampilarea contractului si ulterior transmirea acestuia sub forma scanata pe e-mail, in vederea semnarii, respectiv stampilarii contractului de catre cealalta parte ?

Practic, am dori sa procedam asa:
1. Prestatorul listeaza contractul, apoi il semneaza si stampileaza.
2. Prestatorul transmite contractul scanat la adresa de e-mail a beneficiarului.
3. Beneficiarul, listeaza contractul primit, il semneaza si stampileaza si ulterior in retransmite sub forma scanata pe e-mail prestatorului.

Motivul incheierii contractelor prin aceasta modalitate, este de a elimina costurile de printare si ulterior a serviciilor de curierat.

Precizam ca nu am dori sa optam pentru semnatura electronica, deoarece majoritatea potentialilor beneficiari ai serviciilor (persoane juridice) nu au implementat semnatura electronica.

Va rugam sa ne precizati, daca se poate proceda asa si care sunt reglementarile legale in vigoare prin care se poate pune in aplicare acest demers?

Am studiat OUG Nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin care se defineste contractul la distanţă, ..... dar se pare ca acest act normativ, se refera doar la contractele încheiat între profesionisti şi consumatori (persoane fizice sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii) ... deci nu intre doua persoane juridice.

In masura in care puteti sa ne oferiti un raspuns cat mai urgent posibil, va multumim anticipat!

P.S. Ma gandesc ca daca pot fi emise facturi electronice (pdf) care sunt valabile chiar si fara semnatura si stampila, de ce nu ar putea fi puse in aplicare contractele de prestari servicii asa cu am precizat mai sus.
Buna ziua,

Va rog sa ne sprijiniti daca se poate prin oferirea unor raspunsuri/clarificari pentru urmatoarea speta:

Dorim sa stim daca se poate incheia un contract de prestari servicii intre doua entitati/persoane juridice, sau intre un operator economic si o autoritate publica, prin semnarea, respectiv stampilarea contractului si ulterior transmirea acestuia sub forma scanata pe e-mail, in vederea semnarii, respectiv stampilarii contractului de catre cealalta parte ?

Practic, am dori sa procedam asa:
1. Prestatorul listeaza contractul, apoi il semneaza si stampileaza.
2. Prestatorul transmite contractul scanat la adresa de e-mail a beneficiarului.
3. Beneficiarul, listeaza contractul primit, il semneaza si stampileaza si ulterior in retransmite sub forma scanata pe e-mail prestatorului.

Motivul incheierii contractelor prin aceasta modalitate, este de a elimina costurile de printare si ulterior a serviciilor de curierat.

Precizam ca nu am dori sa optam pentru semnatura electronica, deoarece majoritatea potentialilor beneficiari ai serviciilor (persoane juridice) nu au implementat semnatura electronica.

Va rugam sa ne precizati, daca se poate proceda asa si care sunt reglementarile legale in vigoare prin care se poate pune in aplicare acest demers?

Am studiat OUG Nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, prin care se defineste contractul la distanţă, ..... dar se pare ca acest act normativ, se refera doar la contractele încheiat între profesionisti şi consumatori (persoane fizice sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii) ... deci nu intre doua persoane juridice.

In masura in care puteti sa ne oferiti un raspuns cat mai urgent posibil, va multumim anticipat!

P.S. Ma gandesc ca daca pot fi emise facturi electronice (pdf) care sunt valabile chiar si fara semnatura si stampila, de ce nu ar putea fi puse in aplicare contractele de prestari servicii asa cu am precizat mai sus.