avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 623 soluții astăzi
Forum Activitate dornseiff

Activitate dornseiff

Avem urmatoarea speta: societatea noastra inchiriaza o macara cu operator, adica prestarea unui serviciu, unei firme din Italia care va efectua o lucrare pe teritoriul Romaniei, respectiv construirea unui pod. Se pune intrebarea daca facturarea catre firma din Italia se face cu TVA sau fara TVA?
Sunt PFA platitor de TVA si urmeaza sa livrez o anumita cantitate de grau unei firme de panificatie. De cand s-a schimbat TVA-ul la alimente, nu am mai emis facturi. As vrea sa stiu daca si in cazul meu trebuie sa emit factura cu 9% TVA.
Va multumesc!
Ca sa ma lamuriti mai bine, va voi explica exact cum stau lucrurile: societatea noastra inchiriaza utilaje pentru constructii de tip: macara, nacele si stivuitoare. in baza unui contract de prestari servicii am pus la dispozitia clientului nostru mai multe utilaje. Unele cu deservent si altele fara deservent. Angajatul nostru a fost pus pe santier de catre un reprezentant al clientului nostru sa descarce un camion cu stivuitorul. In timpul manevrelor de descarcare, s-a atins prelata camionului cu lamele stivuitorului, aceasta deteriorandu-se. Proprietarul camionului vrea sa ne impute costul reparatiei. Facem mentiunea ca marfa respectiva fusese incarcata la Cluj cu macara, prin urmare apreciem ca la Sibiu trebuia descarcata tot cu macara. Prin urmare consideram ca este responsabil cel care a dat dispozitie sa se descarce camionul cu stivuitorul, fara sa aprecieze daca marfa se preta a fi descarcata in acest mod. Totodata, mentionez ca noi nu avem nici o calitate pe santier, noi am furnizat doar utilajele, nu suntem raspunzatori de organizarea de santier si de modul in care se deruleaza lucrarile acolo. Operatorii utilajelor noastre actioneaza doar in baza dispozitiilor primite de la responsabilii de santier.
Acum ma puteti ajuta, sa-mi spuneti cine se face raspunzator de dauna produsa, avand in vedere relatarea de mai sus?
Da, va primi stimulent pentru perioada ramasa de la data intoarcerii la munca si pana ce copilul implineste varsta de 2 ani. Pentru aceasta este necesar ca mama sa intocmeasca 2 dosare: unul pentru suspendarea acordarii indemnizatiei de crestere a copilului si unul pentru acordarea stimulentului. Va sfatuiesc sa mergeti la serviciul de asistenta sociala din cadrul primariei si sa cereti lista documentelor necesare. De asemenea trebuie sa faceti o cerere catre angajator cum ca doriti sa va reluati activitatea si sa indicati data de la care doriti sa reincepeti. In baza acesteia se va emite o decizie care va este necesara la dosarul pentru stimulent.
Un director de santier trebuie sa-si asume responsabilitatea pentru greselile muncitorilor pe care ii coordoneaza?
Daca muncitorii pe care ii coordonam au construit o casa care se darama la primul cutremur, eu sunt responsabil pentru daramarea casei fiindca nu i-am “coordonat” cum trebuie pe muncitori. De aici reiese ca pot fi responsabil si pentru anumite evenimente care nu sunt actiuni ale mele, dar care se aflau, ca sa spunem asa, sub controlul meu. In plus, era raspunderea mea sa imi exercit controlul in asa fel incat acele evenimente sa nu se produca (sau in alte cazuri, in asa fel incat sa se produca alte evenimente).
Puteti sa ma ajutati, in sensul sa-mi indicati unde anume este prevazut in lege aspectul descris mai sus?
Intrebarea mea era daca firma noastra trebuie sa plateasca firmei care este proprietarul cladirii, impozitul aferent spatiului inchiriat, pe langa chiria datorata si celelalte cheltuieli? Eu stiam ca impozitul pe cladire il plateste proprietarul, nu chiriasul.
In plus mai vin cu o intrebare: daca intr-un contract este inserata o clauza contrara legii, aceasta clauza poate fi anulata, in temeiul textului legii nu?
Buna ziua,
Societatea noastra are inchiriate 3 birouri in cladirea in care isi desfasoara activitatea alte doua firme. Sediul firmei noastre este inregistrat la ORC la aceeasi adresa ca si celelalte doua firme. Ni se poate imputa de catre proprietar o cota parte din valoarea impozitului pe cladire? Daca da, imi puteti da argumentul legal?
Va multumesc!
Răspuns la discuția Insolventa
Inca nu am primit notificarea pentru ca abia s-a pronuntat instanta. Am aflat cine e administratorul judiciar, l-am contactat telefonic si mi-a spus ca notificarea o vom primi in cursul acestei saptamani, pentru ce e vorba de vreo 1000 creditori. In cursul zilei de azi am facut mai multe investigatii si am descoperit ca la data emiterii biletului la ordin debitoarea stia ca are o situatie financiara precara, rezulta din bilant, datorii la bugetul de stat, o amenda mare prinita de la consiliul concurentei. Prin urmare, ma gandeam cum sa scot in evidenta inselaciunea solicitand astfel si antrenarea raspunderii consiliului de administratie.
Discuție Insolventa
Buna ziua,
Am un client mare, e un SA care a intrat in insolventa. Se pare ca una din bancile creditoare ale acestuia i-a taiat linia de credit. La data de 12.05.2015 ne-a emis un bilet la ordin care avea scadenta pe data de 22.06.2015. La data de 03.06.2015 clientul si-a inregistrat la Tribunal cererea de intrare in insolventa, iar la data de 19.06.2015 instanta a admis cererea debitorului. Exista vreo posibilitate sa mai recuperam banii respectivi, stiu eu, poate fi antrenata raspunderea administratorului?