In septembrie 2014 am achizitionat de la magazinul EMAG un telefon mobil SAMSUNG I9192 Galaxy S4 mini Dual Sim 8GB.
In ultima perioada bateria a inceput sa se supraincalzeasca, telefonul a inceput sa raspunda la comenzi foarte lent si sa se opreasca/porneasca singur, de 4 zile a inceput sa dea mesaje de eroare si nu a mai functionat normal (nu pot accesa contactele, nu pot suna, blocare mesaje, etc). Am incercat sa salvez informatiile din memoria lui prin KIES, dar nici acesta nu functioneaza.
M-am prezentat la service-ul SAMSUNG indicat pe certificatul de garantie unde, dupa verificarea telefonului si documentelor aferente, mi s-a spus ca nu se poate realiza reparatia in garantie pentru ca telefonul nu este destinat Pietei Europene, in acest sens eliberandu-se de catre ei si un document de confirmare, desi inscrisul CE apare marcat pe telefon, baterie, cutie, incarcator, Instructiuni de Utilizare, QUICK START GUIDE (DECLARATION OF CONFORMITY). In aceasta situatie am solicitat telefonic sprijinul ANPC, nestiind cum sa procedez in continuare, fiind directionata catre EMAG, pentru a gasi o solutie amiabila a acestei probleme.
Reprezentantul EMAG nu a contestat concluzia celor de la service privind destinatia telefonului pentru o tara din afara UE, solutia propusa fiind ca ma pot trimite la “un service autorizat sa repare astfel de telefoane”, un service diferit de cel inscris pe certificatul de garantie.
De fapt trag concluzia ca, desi am achizitionat un produs de la un vanzator cunoscut din Romania, platind pretul corespunzator, tocmai in scopul de a beneficia de un produs conform standardelor, de a ma proteja de imitatii si de posibile probleme viitoare, dar in final m-am ales cu ceva ce puteam cumpara singura de pe orice site asiatic, deci am un produs care nu are calitatile pentru care eu l-am cumparat. Mai mult, emblema CE este marcata pe produs in mod fals, de fapt acesta neindeplinind reglementarile europene, asa cum reiese din
[ link extern ] ?