NU stiu daca mai este de actualitate, insa dumneavoastra aveti dreptul la retur conform politicii comerciantului. Mergeti cu produsul insotit de tot ce ati primit la el si inmanati-l celor de la retur pe motiv de ce vreti dumneavoastra (numai nu ca s-a stricat - asta e caz de garantie).
Conform politicii eMag (care daca e prezenta pe site genereaza obligatie la achizitia produselor - in conditiile din acea politica), puteti returna fara motiv produsul, chiar si folosit, cu conditia sa fie in stare de functionare si fara urme de folosire (gen crapaturi/sparturi).
Ca idee, din astfel de retururi se nasc produsele resigilate vandute de dansii.
Scurt istoric cu problema mea:
- cumparat telefon Sony Xperia Z1 Compact de la un retailer mare, cu garantie la producator (Sony).
- s-a stricat dupa un an (buton on/off aproape nefunctional, buton camera cu probleme)
- telefon dus in service Germanos (autorizat SONY - locul unde m-a indrumat la receptia service-ului de unde l-am luat) cu mentiunea ca daca e reparat sa se faca test de impermeabilitate.
- l-am ridicat fix dupa 15 zile de la Germanos nereparat, cu mentiunea: "Telefon fabricat pentru Austria. Lipsa unitati swap. Se recomanda solutionarea la vanzator".
- am mers a 2-a zi la vanzator si am predat telefonul pentru inlocuire. Mi se spune ca dureaza maxim 15 zile, ca trebuie trimis la importator sa aprobe importatorul inlocuire sau nu.
- am mers dupa alte 13 zile la vanzator sa ridic telefonul. Mi se preda reparat "la service importator", fara test de impermeabilitate si fara sa fie mentionata interventia pe certificat si nici cine a facut-o. Cu alte cuvinte, posibil un "Gigel" sa-l fi desfacut cu feonul si sa-l fi lipit la loc cu super-glue...
Am refuzat sa-l ridic deoarece nu-mi puteau garanta ca telefonul rezista la apa conform specificatiilor producatorului (nefiind facut testul de impermeabilitate).
Le-am trimis un email in care le-am spus sa-mi dea alt produs nou tot cu garantie la producator sau banii inapoi, pana vineri cand se implinesc celelalte 15 zile de stat prin service. Altfel, luni sunt prezent la OPC cu reclamatie.
Comerciantul m-a contactat sa-mi zica ca o sa mentioneze numele service-ului care a efectuat operatia si ca a fost retrimis la importator pentru efectuarea testului. Si, evident, sa ma duc sa-l iau.
Intrebarile mele sunt:
1. Au dreptul sa repare un telefon in afara unui service autorizat, desi garantia e acordata de producator prin service-urile autorizate? Am eu dreptul sa refuz reparatia intr-un service ne-autorizat atata timp cat garantia imi spune ca interventiile trebuiesc facute doar de service-urile autorizate?
2. Practic am adus la cunostinta intai service-ului autorizat defectul si dupa 15 zile mi l-a dat inapoi si m-a trimis la comerciant. In prealabil am completat o cerere de intrare in service la vanzator, insa in urma sfatului vanzatorului m-am dus direct la service-ul autorizat. Are dreptul comerciantul sa ma mai tina alte 15 zile sa-mi repare produsul (in loc sa-l schimbe)? Mie mi se pare ca au trecut cele 15 zile in care imi puteau repara telefonul si am dreptul sa fie inlocuit cu unul nou sau sa-mi dea banii inapoi.