avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 620 soluții astăzi
Forum Activitate Sandii

Activitate Sandii



Vreau sa deschid o mini afacere cu inghetata in orasul Ciacova judetul Timis. Imi doresc sa fac acest lucru deoarece exista prospecti care au alte preferinte in materie de inghetata.

Ideea mi-a venit in aceasta vara cand am vizitat orasul Sibiu, in centrul orasului sunt amplasate peste 20 de masini de inghetata sradale. Vazand atatea masini iti e imposibil sa nu incerci un cornet cu inghetata,
inghetata este de o alta natura nu seamana cu inghetata ambalata din magazine, aceasta inghetata este pufoasa usoara si foarte proaspata.

Ideea mea are legatura, in principal, cu dorinta de comfort, de distractie, a oamenilor. Pe scurt, vreau sa vand inghetata. Dar nu orice tip de inghetata, ca in magazine, ci inghetata la cornet, preparata cu o masina speciala.

Eu consider ca este o idee buna, deoarece oamenii prefera diversificarea si nu doar banala inghetata ce poate fi gasita la orice magazin. Pot spune ca este o mini-afacere, o afacere de familie de fapt, in care fiecare membru va participa la succesul ei.

Am ales sa ofer un produs – inghetata.

Descrierea produsului:

inghetata de vanilie, ciocolata, vanilie/ciocolata;
Cornet;
Toping de capsuni, caramel, fructe de padure.
Echipamente + materii prime:

masina de inghetata;
Praf de inghetata;
Emulgator;
Toping;
Apa;
Cornete.

Viitorii mei clienti au nevoie de petrecerea timpului liber intr-un mod placut, savurand ceva gustos in zilele calduroase de vara. Aceasta nevoie poate fi rezolvata de mine prin vanzarea de inghetata, altfel decat cea din magazine.

Rezolvare exista pentru orice, prin urmare si pentru aceasta problema. Ca sa-mi pot pune in practica ideea, am nevoie de o masina de inghetata, prafuri pentru prepararea acesteia, toping, apa si curent.

Principala mea motivatie pentru inceperea acestei afaceri, este ca vreau sa stiu ca am realizat ceva prin fortele mele proprii.

De ce ideea asta? Pentru ca am studiat putin piata si oamenii par incantati. Dar si pentru faptul ca acestia pun accent pe placere, pe calitate, dar si pe pret. Oamenii, in general, investesc cei mai multi bani in distractie sau in lucruri care le ofera o fericire de moment.

O alta motivatie, care isi spune cuvantul zi de zi, este aceea ca imi doresc sa lucrez pentru mine, sa stiu ca ma trezesc in fiecare zi la prima ora pentru a lucra la afacerea mea, si nu pentru altii.

Principalii furnizori ar fi usor de gasit:

pe internet pentru produse
– cornete inghetata;
- praf inghetata;
- topping

cei locali
Enel – curent;
Aquatim – apa;
Spapiu inchiriat – Domeniu public

Pana acum nu am vazut sa faca si altcineva asta in orasul meu. Bineinteles ca, terase vor aparea odata cu venirea caldurii, dar nu e nimeni care sa vanda o „altfel” de inghetata.

Produsul meu este diferit, pentru ca ofer o inghetata proaspata, nu doar congelata si pusa la vanzare.

Fiind vorba despre inghetata, aceasta este adresata tuturor, de la copii de gradinita pana la batrani. Vanzarea inghetatei se realizeaza foarte simplu, aceasta fiind preparata in mod instant. Mai exact, vine clientul care doreste o inghetata de vanilie, iar eu, folosind aparatul de inghetata, ii ofer pe loc ceea ce vrea.

Pe viitor ideea mea o vad transformata intr-o afacere profitabila. Misiunea afacerii este sa ofer un produs de calitate, care sa-i faca pe clienti sa-si doreasca sa se intoarca. Viziunea afacerii se bazeaza pe dorintele clientilor si dezvoltare continua. Valorile acestei afaceri sunt integritatea, lucrul in echipa, curajul de a porni la drum, iar in mod special orientarea catre clienti.

Ca sa deschid aceasta afacere, investitia initiala este de aproximativ 6000 euro, in care sunt incluse:

Spatiul ( domeniu public )
masina de inghetata;
Costuri cu infiintarea firmei;
Costuri cu publicitatea.

Pe parcurs, CHELTUIELILE LUNARE au in vedere:

Chiria = 80-100 Ron
Curentul = 100-200 Ron
Apa = 100 Ron
Praf de inghetata / 30ron 2,5 kg / ~ 150 inghetate
Toping = 150 ron / 6 kg = 2000 inghetate
Contabil = 200 Ron



Voi colabora cu familia mea, adica parintii, surorile, ma vor ajuta sa lucrez la afacere.

Conditiile in care pot colabora cu cineva ar fi sa existe incredere, sprijin si implicare din partea ambelor parti.

Concurentii ar fi:

Magazinele – care vand inghetata simpla (la cornet, pahar, vafe, pe bat);

Desi in orice afacere exista competitie, un antreprenor adevarat va stii sa o inlature. Mai e si zicala „daca nu risti, nu castigi”, iar eu vreau sa risc, vreau sa “incerc”.

Clientii perfecti sunt, in general, copiii, care nu pot rezista unei inghetate delicioase, iar in spatele acestora, se afla parintii, care platesc pentru dorintele sau “mofturile” lor. in acest caz insa, eu consider ca persoanele de orice varsta pot fi numite clienti perfecti pentru ca oricine ar savura o inghetata doar pentru gust, dar mai ales cand este foarte cald.

Politica de produs: Produsul meu, inghetata, poate fi vanduta pe parcursul a aproximativ 6 luni/an (15 aprilie-15 octombrie).

Politica de pret: Calcul preluat de pe internet

1 pachet (2,5 kg) praf inghetata, conform indicatiilor => ~ 25L spuma inghetata (prin adaugarea a 6l de apa) => 150 bucati

Daca comparam cu un alt produs care are 2,00 kg/pachet, cu 4l apa amestecat o sa am 144 buc inghetate de 40 gr. Deci diferenta este de 6 bucati dar mai mici. Recapituland, fiecare pachet de praf de inghetata Spirale gelato, va aduce un venit suplimentar de 4%. Deoarece acest venit este profit 100%, va creste profitul.

Potrivit acestui calcul, eu imi propun sa vand 150 inghetate/zi, cu exceptia zilelor de week-end, cand imi propun sa vand 250 inghetate/zi. O inghetata ar costa 2,50 Ron, iar daca clientul cumpara mai multe inghetate, va primi un premiu, de exemplu un chips. Aceasta oferta trebuie sa fie convenabila atat pentru mine, cat si pentru clienti.

Targeturi: 150 inghetate/zi * 2,50 Ron = 375 Ron/zi (Lu-Jo)

200 inghetate/zi * 2,50 Ron = 500 Ron/zi (Vi-Du)

375 Ron/zi * 4 zile (Lu-Jo) = 1500 Ron

500 Ron/zi * 3 zile (Vi-Du) = 1500 Ron

3000 x 4 sapt = 12000 luna

Imi propun ca in 3 luni si jumatate sa-mi amortizez investisia.

Politica de distributie (plasare): consumatorii vor cumpara inghetata de la locatia unde am plasat masina de inghetata.

DEZAVANTAJE:

Alegerea masinii de inghetata si costurile acesteia, inspectand piata am observat masini de inghetata cu preturi incepand de la 1500e pe site-uri de comert online unde se vinde aceasta aparatura second hand si ajungand
la preturi de peste 35000e aparate profesionale foarte puternice.
Drept urmare am ales sa ma documentez mai atent si am observat ca aparatura ieftina de examplu aparatele pornind de la 1500e si pana la 3500e sunt niste utilaje cu care in aceasta afacere voi merge mult in pierdere.
Dupa aproximativ doua luni de documentatie, am ajuns la un rezultat zic eu bun o masina de inghetata cu pompe de aer de generatie noua imi va creste profitul cu minim 50%, costl ei difera in functie de puterea aleasa
undeva intre 4000e si 6000e. Acesta este zic eu cel mai mare dezavantaj pe care l-am intalnit pana acum. La care va trebui sa adaug si ceva costuri de intretinere.

Politica de promovare:

Ca si STRATEGII DE ATRAGERE A CLIENTILOR, am luat in calcul:

Site-uri de socializare;
Pliante le voi distribui in orasul meu, dar si in satele apartinatoare;
Publicitate stradala;
Cupoane in reviste, ziare, publicatii;
Publicitate pe masina personala;
Reclama pe firma;
Indicatii stradale catre firma;
Din „vorba-n vorba”;
Prelungirea orarului de lucru.
Ca si STRATEGII PENTRU RATA DE CONVERSIE, am in vedere:

Sa vand produse proprii;
Sa vand produse de calitate;
Sa fac oferte cu termen limitat;
Sa expun viziunea, misiunea, valorile companiei;
Sa fac chestionare de feedback;
Sa fiu mereu orientata catre nevoile clientului;
Sa tratez clientii in mod individual;
Sa fiu prietenoasa.
Denumire: Sweet Sandy Belle

Denumirea firmei are o semnificatie aparte. Nu intamplator am ales aceasta denumire, ea plecand de la o mica povestioara. Sandy Belle este acea fetita din desenul cu acelasi nume al copilariei mele.

Acea fetita sunt EU, numita de parinti Sandy Belle, deoarece prescurtarea numelui meu Alexandra fiind Sanda ma asemana cu acel personaj.

Am adaugat SWEET in denumire deoarece inghetata - produsul afacerii mele este DULCE. Am ales aceasta denumire si pe motivul ca, desi inghetata pe care eu o voi comercializa se adreseaza tuturor, copiii vor fi clientii mei principali, acestia putand asocia numele cu personajul din desenul animat. Din momentul in care am avut ideea afacerii cu inghetata, stiam ca aceasta este cea mai reprezentativa denumire.

Totodata, Sweet Sandy Belle este o denumire speciala si pentru faptul ca se afla langa parcul adresat copiilor, tinerilor, acestia fiind dornici in orice moment sa savureze o inghetata delicioasa in zilele insorite ale verii.

Voi ce parere aveti ???