In luna August 2019 am achitat anticipat un imprumut imobiliar care avea ipoteca. Dupa achitarea la banca a acelui imprumut, in data de 20 August 2019 am fost la un notar public pentru a solicita ridicarea ipotecii. Acest notar a retinut actele de care a spus ca este nevoie pentru a ridica ipoteca, si din acea zi, pana in data de azi 11 Octonbrie 2019 imi tot spune sa vin peste o saptamana ca nu a iesit de la cartea funciara aceasta ridicare de ipoteca. Mai specifica si ca nu este iesit din termenul legal de ridicare al ipotecii. Exista un termen de ridicare ipoteca? Si daca da, va rog sa imi spuneti care este acesta. Ma gandesc sa ii cer actele inapoi si sa ma duc la un alt notar, dar ma gandesc ca imi va servi aceeasi poveste.
Deocamdata nu este folosit ca locuinta dar nici nu se mai desfasoara activitate comerciala in el (asa cum am specificat, am inchis PFA-ul).
Deci nu poate fi considerat ca a 2-a locuinta?
Trebuie considerat nerezidential?
Ar trebui ca unul din soti sa isi faca mutatia in respectiva locatie pentru ca el sa fie considerat a 2-a locuinta?
Trebuie in continuare sa ii fac evaluare si sa completez formularul Model 2016 ITL - 001?
Un alt motiv pentru care mi se spune ca trebuie sa il incadrez in continuare ca spatiu comercial este faptul ca am incheiat cu primaria un contract de inchiriere pentru "Alei si Scari".
Daca vreau sa renunt la acest contract de inchiriere "Alei si Scari", si sa ii schimb destinatia spatiului (sa fie considerat apartament), ar trebui sa demolez aleile si scarile, sa refac proiectul pentru a il reincadra ca apartament (deci tot circul cu acord vecini - din care unii sunt plecati prin alte tari la munca, refacere proiect, intabulare, taxe pentru demolare si reconstruire, etc.).
Daca am un spatiu comercial (care este la parterul unui bloc) iar eu am inchis PFA-ul, atunci impozitul pe acel spatiu va fi calculat ca pentru un apartament? Daca da, spuneti-mi va rog ce formular trebuie completat si cum (eu pana acum nu am gasit formularul care sa adreseze acest tip de caz). Toata lumea spune ca aici pe site, dar o trimitere clara catre punctul de lege care specifica acest lucru nimeni nu stie sa faca. Nu de alta dar ma cert de cateva zile cu cei de la taxe si impozite care sustin ca nu am dreptate. Cei de la impozite sustin ca trebuie in plus sa mai platesc si pentru o reevaluare a spatiului, si cum timpul pana la 31 Martie deja nu mai este suficient, chiar va rog sa imi raspundeti cat mai curand posibil.
Mai mentionez faptul ca in formularul Model 2016 ITL - 001 nu este specificat si cazul in care ma aflu eu.