avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 353 soluții astăzi
Forum Activitate SilviuMarianciuc

Activitate SilviuMarianciuc

Buna ziua, in luna martie a acestui an am hotarat sa portam cele 6 numere care le aveam pe abonament la Telekom la Orange. Cei de la Telekom au incercat sa vina cu o contraoferta insa nu au reusit sa ajunga la nivelul beneficiilor oferite de cei de la Orange. Fiind in ultimele 6 luni de contract si nebeneficiind de niciun fel de terminal(telefon, stick, etc) de la Telekom am crezut ca nu vor aparea mari probleme. O luna mai tarziu ne-am trezit cu o factura avand inclusa o taxa de reziliere de 200 euro/sim, adica echivalentul a aproximativ 4800 de lei pentru cele 6 sim-uri. Le-am facut o notificare prin care le spuneam ca, conform Legii 296/2004, art. 78,79,80,81,82,84 clauza contractuala privind rezilierea a fost abuziva si nenegociata direct, plus ce mai scrie acolo si ca dorim reemiterea facturii fara taxa de reziliere inclusa. Raspunsul primit de la ei face referire citez "Legea 161/2010, pentru modificarea art. 84 din LEgea nr 296/2004, privind Codul Consumului si a Legii nr. 193/2000, privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 497/19 iulie 2010". Pe scurt ei spun ca noi ca si societate nu avem calitate de consumator fiind persoana juridica de drept comercial fiind exclusi de la beneficiul conferit de Legea 193/2000 de a invoca si denunta clauzele abuzive din contract. Si tinand cont ca ne aflam in Perioada Initiala, care era de minim 24 de luni conform contract standard nemodificabil, suntem buni de plata. Acum conform Termenilor Generali ai Contractului, existenti inclusiv pe pagina lor de internet, daca reziliezi contractul prin portare, nu ai beneficiat de nici un terminal si te afli in ultimele 6 luni de contract ar trebui sa platim 200 de lei/sim. Bun si acum vine intrebarea: Cum ma sfatuiti sa procedez in continuare cu ei avand 2 dileme, oarecum legate: Prima ar fi ca sub nicio forma nu vreau sa platesc o asemenea taxa de reziliere (in conditiile in care tot abonamentul pe 2 ani ar fi fost de 1512 euro, dintre care eu am platit deja 1134 euro, cat am fost clientul lor) iar a doua ar fi sa nu ma trezesc cu vreo cerere de insolventa si cu alte probleme.
Multumesc anticipat pentru orice raspuns