Buna ziua,
De aceeasi problema ma lovesc si eu, doar ca societeate achizitioneaza materia prima din Italia , prelucrand-o , iar apoi produsul finit este exportat in Spania .
-Ambalajele primare ( carton - coltare de sustinere si lemn - paleti ) intrate cu materia prima sunt trimise in Spania , ajutand la ambalarea produselor finite .Singurul ambalaj ce ramane pe teritoriul Romaniei este folia. Deci ambalajele care trebuie sa le raportez sunt doar cele de plastic ?
-Cum se poate tine o evidenta clara cu import si export ambalaje, care sa fie in conformitate cu legislatia , fiind luata in considerare de Administratia Fondului pentru Mediu? Trebuie evidenta sa apara in Contabilitate ? Daca da, cum trebuie procedat ?
-Iar folia o predau la un operator colector in vederea valorificarii. Dar parea complicata este ca deseurile de ambalaje trebuie sa faca obiectivul unei tranzactii cumulative( respectiv - vanzare cumpararea si prestari servicii- pe baza facturilor ) conf art 25 Ord. 192 /2014, iar pana la valorificatorul final probabil mai sunt doi intermediari . Sunt consietna ca Certificatul de Valorificare/ Elininare nu justifica in totalitate , dar nu exista o solutie/ cale mai simpla ?
Buna ziua,
Am si eu o nelamurire:
Daca o firma importa materie prima ambalata ( in cutii de carton respectiv folie ); am inteles ca trebuie sa realizeze declaratii cu cantitatea de ambalaj intrata in tara .
Dar firma foloseste ambalajele pentru ambalarea produselor finite si le exporta.
Ce este de facut in acest caz ? Totul trebuie declarat la Fondul de Mediu?
Pot sa gasesc undeva in legislatie ceva ce sa ma poata lamuri .