Buna ziua!
Am nevoie de ajutorul dvs pentru a lamuri situatia sistemului de declarare a deseurilor de ambalaje conform legii 249/2015.
Firma la care lucrez are ca obiect de activitate prelucrarea cafelei. Pe scurt importam cafea ambalata in saci de AL, inveliti in folie de plastic pe paleti de lemn. Procesam cafeaua rezultand monodoze de cafea, o ambalam in cutii de carton . Distributia se face intern, coletam marfa pentru fiecare filiala. Cutiile de cafea se aseaza pe palet de lemn , infoliat. Se transmit prin curier si sunt receptionate de reprezentantii nostrii zonali pentru a fi distribuite catre clientii nostrii.
In fiecare luna declaram intrarea pe piata a deseurilor de ambalaje dupa cum urmeaza: ambalaj primar( pungi de AL produs finit, folie AL monodoze , cutii de carton ca unitate de ambalare, hartia de fltru pentru cafea, pungi de plastic ca unitate de ambalare), ambalaj de desfacere ( paharele de carton importate) , ambalaj secundar si transport( cutii de carton de transport, folii de plastic de infoliat, paleti de lemn).
Paletii de lemn declarati sunt cei pe care ii primim facturati pe facturile de achizitie cafea, folii, pahare, piese de schimb, aparate.
Acesti paleti de lemn ii refolosim apoi pentru a trimite coletele prin curier. Acestia nu se mai intorc catre noi , de aceea suntem nevoiti sa achizitionam paleti second hand sau reconditionati pentru acoperirea necesarului de transport intern intre depozitul central si filiale. Nu il putem considera ambalaj reutilizabil pentru ca il folosim doar intern. Uneori achizitionam si paleti noi de pe piata interna. Acesti paleti trebuie declarati?
Avem contract de transfer responsabilitati deseuri cu o firma pentru indeplinirea obiectivului de reciclare. Din pacate situatia la lemn e dificila , prin urmare va rog sa ma ajutati cu o idee cum pot acoperi deficitul de lemn reciclat.
Multumesc!