Am o intrebare referitoare la garantia acordata produselor comercializate in Romania in cazul in care acestea nu sunt achizitionate de vanzator de la un importator oficial.
Mai exact, am achizitionat un telefon pentru care este precizata garantie 2 ani. Conform legislatiei din Romania, lucru normal. Problema este ca telefonul s-a defectat, iar reparatia nu a fost efectuata in service autorizat de catre producatorul telefonului.
Am facut ulterior o cerere RMA pe site-ul producatorului si am aflat ca telefonul nu are garantie.
Am contactat reprezentanta din Romania si mi s-a comunicat ca produsul a carei serii corespunde cu cel detinut de mine a fost produs pentru vanzare pe piata din Hong Kong, nu pentru Romania si nu beneficiaza de garantie in Romania.
Asadar nici o sansa de a repara produsul in baza garantiei intr-un service autorizat de producator.
Atat pe certificatul de garantie oferit de vanzator, cat si in legea privind acordarea garantiei este prevazut ca reparatia se face intr-un service autorizat de producatorul produsului respectiv. Mai este prevazut ca daca reparatia se face in service care nu este autorizat se pierde garantia.
In acest caz exista vreo modalitate de a obliga vanzatorul sa repare telefonul in service autorizat?