Am inteles. Deci, nu il poate forta/acuza cu nimic?
Va multumesc pentru suport.
Angajatorul il solicita, ma gandesc ca doreste sa zica ca actul a fost luat de catre angajat fara acordul lui, ca de aceea nu a apucat sa il semneze(cu toate ca a stat 24 de ore la angajator).
Poate angajatorul sa acuze apoi ca angajatul a modificat pe act fara consimtamantul lui? Semnatura a fost data in fata angajatorului, actul a fost 1 zi la angajator, acesta nu a semnat/stampilat actul, apoi a ajuns iar la angajat.
Multumesc mult!
Nu este clauza confidentialitate, ci contract de confidentialitate de sine statator. Exemplarul 1 a fost semnat de angajat, dupa aceea ii s-a spus ce sa completeze in el. Angajatul a fost amenintat cu desfacere CIM daca nu semneaza. Exemplarul 2 nu exista pentru ca angajatul a realizat ca a fost indus in eroare si nu a acceptat aceste clauze.
Angajatorul solicita singurul exemplar, cel cu semnatura angajatului, probabil pentru a semna si el si a-l folosi.
Este vorba de Contract de Confidentilitate, cel pe care codul muncii il descrie :"Cu privire la informatiile furnizate salariatului, prealabil incheierii contractului individual de munca, intre parti poate interveni un contract de confidentialitate." Nu este vorba de clauza de confidentialitate, cea care este atasata unui contract.
In mod normal daca respectam legea, acest Contract se face "prealabil incheierii CIM" deci, nu ar trebui sa nul daca s-a semnat sub presiune la 3 saptamani dupa semnarea CIM?
Singurul original este la angajat semnat doar de el, daca il va da angajatorului acesta il va semna si stampila si va merge mai departe cu el.
Se poate anula semnatura sau scrie ceva pe el, cum ca angajatul a fost amenintat cu desfacere CIM pentru semnare si ca angajatul nu este de acord? Dupa aceea sa il restituie angajatorului pentru a nu zice ca nu i-a dat actul semnat in fata.
Angajatorul a pus angajatul sa semneze foaia si apoi i-a dictat sa scrie clauzele, cu care angajatul nu a fost de acord(obligativitate pe viata,99 de ani, plata unei sume fixe daca nu se pastreaza confidentialitatea, nu in functie de o decizie judecatoreasca care sa spuna prejudiciul adus,etc), angajatul a completat pentru ca a fost amenintat ca se incheie CIM daca nu scrie, a fost indus in eroare ca ce i se dicteaza este corect si se foloseste oriunde la fel. Angajatul nu a mai dorit sa completeze si al doilea exemplar, a spus ca nu este de acord si ca discuta a doua zi aceasta problema dupa ce se intereseaza de clauze. Actul semnat de angajat a ramas in acea seara la angajator. A doua zi, dupa ce s-a interesat de clauzele abuzive ale contractului, angajatul a anuntat demisia, s-a anulat CIM semnat(inca nu era depus la ITM) impreuna cu angajatorul, iar Contractul de Confidentialitate , cel intr-un singur exemplar, semnat doar de angajat a ajuns printre foile preluate de angajat de la angajator. Ulterior, angajatorul solicita foaia aceea, probabil pentru a o semna si a o folosi impotriva angajatului.
Ce se poate face? A cui este foaia semnata?
Multumesc mult!
Contractul de confidentialitate, din ce am citit acum, este unilateral , nu sinalagmatic, este valabila descrierea referitoare la obligativitatea celor 2 exemplare?
Angajatorul ii cere angajatului unicul exemplar semnat de angajat, probabil pentru a-l semna si a-l folosi impotriva lui. Cum poate angajatul sa refuze, are dreptul? Fiind un singur exemplar si acela doar cu semnatura angajatului , la cine trebuie sa se afle acest act?
Multumesc!
Speta este: a fost semnat de angajat in fata angajatorului intr-un singur exemplar, actul a fost la angajator 24 ore, dupa care in urma demisiei angajatului si impartirea actelor a ajuns iar la angajat. Actul este nesemnat si nestampilat de angajator. La acest moment este nul? Daca il va da angajatorului , acesta isi va pune stampila si il va semna ca sa il valideze si apoi sa il foloseasca impotriva angajatului, corect? Fiind un Contract de Confidentialitate poate merge inainte si fara CIM.
Cum se poate evita aceasta situatie? Angajatorul spune ca actul trebuie sa fie la el, cum este in realitate? Poate acuza ca nu il duce firmei?
In plus, Codul Muncii spune: “Cu privire la informatiile furnizate salariatului, prealabil incheierii contractului individual de munca, intre parti poate interveni un contract de confidentialitate.” Actul este valabil daca a fost semnat la 3 saptamani dupa semnarea CIM?
Va multumesc frumos!
Buna ziua,
Daca ma puteti ajuta cu o parere pentru urmatoarea speta:
Un Contract de Confidentialitate(nu clauza sau act aditional) datat cu o zi ulterioara celei in care a fost semnat Contractului Individual de Munca, scris intr un singur exemplar(pe el se mentioneaza ca s a incheiat in 2 exemplare) si semnat doar de angajat in fata angajatorului(fara semnatura, stampila sau alte inscrisuri ale angajatorului), este valid sau nul? Isi produce efectele?
Poate angajatorul sa acuze angajatul ca nu a inmanat actul pentru inregistrare?
Acest act/document/foaie in posesia cui trebuie sa fie daca angajatul a semnat sub presiune(amenintare cu desfacere CIM,etc), s a razgandit si nu doreste sa mai mearga inainte cu firma, nici cu validarea acestui contract de confidentialitate?
Va multumesc!