avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 745 soluții astăzi
Forum Activitate Hofman

Activitate Hofman

Multumesc pentru raspuns.
In luna noiembrie 2016 am participat la un concurs organizat de catre o structura subordonata M.A.I. in vederea ocuparii unei functii vacante de ofiter, prin incadrare din sursa interna, prin trecere din corpul agentilor de politie, in corpul ofiterilor. Examenul a constat in rezolvarea unui test grila format din 30 de intrebari fiecare fiind punctata cu 0,30. Dupa rezolvarea testului si predarea acestuia de catre candidati, dupa afisarea grilelor si a baremelor de corectare, inainte de a se incepe corectarea lucrarilor, Comisia de Examinare a constatat faptul ca pe grila de corectare exista o eroare materiala in sensul ca la una din intrebari a fost bifat ca fiind corect un alt raspuns decat cel normal, prevazut de lege. In acest sens a intocmit un P.V. de indreptare a erorii materiale survenite si a dispus anularea intrebarii in sensul ca a hotarat acordarea punctajului de 0.30 tuturor candidatilor indiferent de raspunsul bifat de catre acestia. Dupa corectarea lucrarilor am fost declarat admis intrucat am obtinut nota 10 (fara a beneficia de decizia comisiei intrucat raspunsul meu era corect legal) urmatoarea nota fiind 9.40. Mentionez ca nu au fost formulate contestatii sau plangerii in urma acestui concurs. Structura organizatoare a concursului a inaintat dosarul de concurs la M.A.I. cu propunerea de emitere a actului administrativ de acordare a gradului de ofiter de politie insa M.A.I. in baza art.57 alin.3 din anexa 3 a O.m.a.i. 140/2016 (ordinul ministrului afacerilor interne privind activitatea de management resurse umane in unitatile de politie) a restituit documentatia transmisa, constatand nerespectarea procedurii privind organizarea si desfasurarea concursului in sensul ca potrivit art.54 alin 3 din anexa 3 a O.m.a.i. 140/2016 comisia de solutionare a contestatiilor este cea care dispune anularea intrebarii. Avand in vedere aceste aspecte structura organizatoare a dispus invalidarea concursului, in baza art.57 alin.3 lit.„a“ din anexa 3 a O.m.a.i. 140/2016 fapt comunicat oficial, in scris, in luna aprilie 2017.
Mentionez faptul ca ma aflu in termenul legal de depunere a plangerii administrative prealabile pana la sfarsitul lunii Mai.
Fata de situatia descrisa atat in fapt cat si in drept va rog sa ma sprijiniti prin comunicarea unor puncte de vedere asupra urmatoarelor aspecte:
- impotriva carei institutii depun plangerea prealabila
- instanta competenta pentru chemarea in judecata
- precizari privind invocarea pertinenta a unor norme si principii de drept precum si argumentari in fapt si in drept pentru rasturnarea deciziei abuzive de invalidare
- precizari asupra formularii capetelor de cerere, respectiv :
1- obligarea M.A.I. de a emite actul administrativ de acordare a gradului de ofiter
2- anularea actului administrativ de invalidare a concursului
3- perioada de timp incepand de la momentul emiterii actului administrativ la data hotararii definitive a instantei sa constituie vechime in grad, in mod retroactiv
4- acordarea retroactiva a salariilor corespunzatoare gradului.
- Alte precizari utile cauzei.
In speranta ca ati avut rabdare sa cititi mesajul meu si ma puteti ajuta,
Va Multumesc .