avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Activitate iandrei

Activitate iandrei

Răspuns la discuția Casa de marcat - bonuri gresite
Pot sa va spun (lucru constatat in practica), ca numarul de retururi la un magazin normal depaseste cu mult cifra de 1 / an. Va pot demonstra in cifre acest lucru.

- presupunem ca magazinul are in medie 100 de clienti pe zi
- presupunem ca sunt 22 zile lucratoare pe luna (in realitate, multe lucreaza sambetele si duminicile)
- 100 x 22 x 12 = 26400 clienti pe an

Ca sa fie rotund, 25000. Chiar credeti ca doar unul din 25000 de clienti se razgandeste? Asta ar insemna 0.0004% din clienti. Utopie, va garantez.

Va dau ca exemplu un magazin de piese auto: il trimite seful pe angajatul X sa cumpere o piesa, si constata ca acesta nu a cumparat piesa care trebuie. Stiti cat de frecventa e aceasta situatie? Si nu numai in acest domeniu.

Ma gandeam sa-mi deschid o afacere retail, dar mi se par atat de neprielnice conditiile incat cred ca o sa ma reorientez. Totusi, inca nu am renuntat la speranta. Moare ultima :-)

Răspuns la discuția Casa de marcat - bonuri gresite
Pai situatia asta este foarte frecventa, pentru ca in general omul nu stie ce vrea cand cumpara. Imi vine greu sa cred ca alde Metro & co fac cate un dosar pentru fiecare retur de marfa. In plus, daca in mod ipotetic ai face dosarul ala, ti-ar incetini foarte mult activitatea (timp sa cauti actele respective, sa le printezi, sa faci dosarul, sa-l duci la finante, si apoi sa tii cont de el).

Deci pana la urma, daca vrei sa-ti faci un chiosc, nu ai nici o sansa sa lucrezi legal, nu?
Buna ziua,

Care este cea mai simpla metoda sa primesti marfa inapoi la un magazin, cand ai emis bon fiscal pt ea? Am gasit ceva pe internet, la link-urile [ link extern ] .

Problema este ca prevederile legale sunt exagerate (pentru fiecare bon fiscal trebuie intocmit un dosar cu un continut destul de consistent, cu declaratii s.a.m.d.). Va las pe dvs. sa cititi articolele si sa va imaginati cat de practice/aplicabile sunt in cazul unui magazin care emite sute de bonuri fiscale pe zi (exista chiar magazine cu 2-3 angajati care au un asemenea volum de clienti). Si cei de la chioscuri? Eu nu am primit vreodata bon fiscal de la chiosc (deci majoritatea lucreaza ilegal). Ei cand au gresit un bon fiscal (in ipoteza teoretica ca l-au emis) pentru o guma de mestecat, fac un dosar cu declaratii si tot felul de copii dupa documente? Nu e un pic cam ... ? Si nici nu se poate adopta solutia combinatiei factura + chitanta, pentru ca e ridicol sa faci factura pentru o guma de mestecat. Imi vine greu sa cred ca nu exista un cadru legal corespunzator pentru cei care vor sa lucreze legal, mai ales ca exista un numar f. mare de magazine care se lovesc de aceasta problema.

Daca pentru facturi exista notiunea de factura storno, iar pentru corectarea unei facturi emise in combinatie cu chitanta se poate anula chitanta, banuiesc ca trebuie sa existe o metoda mai simpla si pentru acest caz. Apropo, cum se corecteaza facturile care au ca document de plata bonul fiscal? Redau in continuare articolele "cu pricina".

Va multumesc anticipat pentru timpul dvs.

Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea înregistrării unei operaţiuni după emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-şef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
c) copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.
Art. 37. - (1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmeşte un dosar care va cuprinde:
a) nota de recepţie şi constatare de diferenţe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa respectivă;
b) dispoziţia de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
c) factura sau factura fiscală în roşu, după caz.
(2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a căror contravaloare este inclusă în preţul produsului vândut, poate fi menţionată înainte de emiterea bonului fiscal prin înscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativă şi cu specificaţia "ambalaj refolosibil".