avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 942 soluții astăzi
Forum Activitate AlinaC16

Activitate AlinaC16

Bună ziua,

Aș avea nevoie de un sfat în legătură cu situația descrisă mai jos: am un abonament de telefonie mobilă semnat în dec 2015, ca early upgrade la un abonament mai vechi. De un an nu mai stau in țară și îl folosesc foarte rar, în ultimul timp de loc pentru că mi-am pierdut cartela. Oricum l-am plătit la timp in fiecare lună până luna trecută când, nu știu cum, dar am uitat (factura a fost emisă pe 12 oct cu termen de plată 14 zile). În afară de email-ul de notificare emitere factură nu am primit nimic de la Orange, până azi când am primit un email de la o companie de recuperare creanțe. Factura o voi plăti, dar am următoarele întrebări:
- pot cere rezilierea contractului? Am luat un telefon când am semnat contractul și având în vedere că am făcut early upgrade, am înțeles că la cei 2 ani se adaugă perioada rămasă din vechiul contract.
- Este ok dpdv legal ca dosarul meu sa fie transmis către o companie de recuperare fără să fiu anunțată măcar?
- Există vreun termen pentru cesionarea creanțelor? 28 zile întârziere pentru o factură de 130 lei nu aș zice că e așa grav. Nu pot verifica dacă este trecut așa ceva în contract.
- Ar fi mai bine să contactez compania de recuperare sau Orange înainte de a face plata? Eu aș suna la Orange sa întreb de ce s-a mers atât de departe fără a se încerca soluționarea amiabilă...
Mulțumesc!