Buna ziua.
As vrea sa stiu cum se calculeaza concediul medical si daca se retin bonurile valorice pe aceasta perioada.
Sotia mea lucreaza la un angajator, care nu plateste decat salariul minim pe cartea de munca, restul il da din buzunar.
Acum dupa aceasta perioada de spitalizare (4 zile), plus cele 5 de dupa, pentru recuperare, sa trezit ca nu i s-au platit toate drepturile salariale si i-au fost luate si bonurile valorice.
Salariul ei cumulat (adica cu ce se plateste din buzunar) este de 1600 Net (800 RON: 1-15 ale lunii; 800 Ron: 16-30/31 ale lunii), plus 17 bonuri valorice, in valoare de 9 lei.
Ma puteti lamuri cum se calculeaza acest Concediu Medical?
Precizez ca in 17 ani de cand lucreaza aici, nu a avut nici o zi de Concediu Medical.
Va multumesc anticipat.
Razvan0505
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Intr-adevar, am facut-o pentru a-mi ajuta semenii, dar cand vezi ca nu esti sprijinit, vrei sa faci bine si tot tu esti luat de prost, atunci este cazul sa te retragi. Cam asta este treaba cu facerea de bine!
Avem o firma care administreaza blocul. Chiar si partea tehnica este asigurata de catre dansii. Iar facturile la utilitati vin si se platesc intotdeauna la timp.
Ideea este ca in urma cu ceva ani, pe vremea raposatului Presedinte, s-a semnat un contract cu o firma sa mansardeze blocul. La acea vreme se ofereau multe in acel contract, insa dupa aproape 1 an si jumatate, in care s-au tot chinuit ca nu prea aveau oameni, firma respectiva a intrat in insolventa si a intervenit o alta, care de fapt era aceeasi, doar denumirea era diferita. Dupa ceva ani si aceasta a intrat in insolventa, dar apartamentele le-au vandut, Aveau toate documentele sa poata face aceste tranzactii si au ramas doar 2 apartamente din cele de la mansarda nevandute. Intre timp, administratorul financiar, m-a contactat ptr a semna adeverinta ca nu au datorii la noi (catre cotele parte comune). Se adunasera la fiecare apartament, in jur de 2000 Ron. Initial nu am vrut sa le semnez acea adeverinta ca nu au datorii, insa prin lege, atata timp cat s-au achitat de acestea, eram obligat sa semnez adeverinte aferente fiecarui apartament. Fosta administratie, am inteles ca ar fi luat ceva mita la acea vreme, iar nici una dintre firme nu sa achitat de obligatiile din contract, vis-a-vis de locatari. Iar noi ca Asociatie la momentul cand am preluat am aflat ca nu au fost facute demersuri pentru a putea ajunge la masa credala si a cere ceva! In afara de asta, de-abia la sfarsitul lunii noiembrie am facut rost de actele de infiintare ale Asociatiei si cand le-am preluat am constatat ca toate sunt plastifiate si ca nu vom fi luati de nimeni in seama. Pentru asta am delegat administratorul, printr-o procura sa alerge pantru a obtine duplicate la aceste acte. Serviciul nu prea imi permite sa alerg. Din aceasta cauza, multi fug acum de raspundere si le este frica sa preia. Nici eu personal nu am preluat toate actele de la fostul presedinte, iar dansul inca mai are drept de semnatura in banca, ptr ca nu a dorit sa facem nici un Proces Verbal, iar eu inca nu am gasit un om care sa verifice toate actele contabile. Nici de Cartea Tehnica nu stia nimic acest fost vicepresedinte! Dar asta este alta poveste...!!!
Da, cunosc acest aspect de faptul ca nu este obligatoriu sa fiu platit. Deasemenea de la inceput nu am dorit sa fiu remunerat, chiar daca fostul presedinte a fost, eu nu am dorit. Ideea este ca pana la aceasta sedinta din iulie 2017, unde am fost ales impreuna cu noua echipa, nu mai exista decat Vicepresedinte, in urma decesului Presedintelui, iar acesta timp de 2 ani nu a organizat nici o sedinta.
In alta ordine de idei, exista acest statut al Asociatiei si vreau sa cred ca am procedat legal pana in acest moment la toate sedintele convocate, atat ale Comitetului Executiv, cat si a Adunarii Generale. Ma gandesc, daca in acest moment, voi face asa cum am precizat o noua sedinta a Adunarii Generale si nu vor veni decat 5 - 10 persoane, se va putea vota?
Deasemenea sa presupunem ca sedinta se va organiza firesc, dar nimeni nu va dori sa preia nici functia de presedinte, nici cea de vicepresedinte. In acest caz nu exista riscul sa se dizolve Asociatia de Proprietari?
Multumesc.
In luna iulie a anului 2017. am acceptat functia de Presedinte al unei Asociatii de Proprietari, impreuna cu o noua echipa in Comitetul Executiv si fara a avea un salariu, asa cum ar fi fost firesc. Am incercat sa rezolvam anumite probleme, pe care le-am si rezolvat in mare parte, in proportie de 85% din ceea ce ne-am propus in aceasta perioada a anului trecut. Insa in ultima perioada mi-am dat seama ca nu sunt sustinut chiar de unii dintre membrii comitetului executiv, iar la inceputul lunii decembrie, am luat decizia de a demisiona, ceea ce am si facut dar legal, in cadrul sedintei Comitetului Executiv. La aceeasi sedinta, si-au depus demisiile si vicepresedintele, dar si doi responsabili de scara. Am pus afise atat la panouri cat si la fiecare scara in parte pentru a anunta acest aspect. Datorita faptului ca era o luna destul de incarcata si datorita faptului ca nimeni nu a dorit sa preia interimatul, iar eu legal in termen de 90 de zile trebuia sa organizez o noua sedinta, am hotarat ca urmatoarea sedinta a Asociatiei sa o avem la inceputul/mijlocul lunii ianuarie 2018. La aceasta sedinta nu s-a intrunit cvorumul necesar, din cauza ca nu au fost decat cateva persoane si am fost nevoit sa o aman peste 10 zile. Daca nici la aceasta sedinta nu vor participa persoanele din asociatie, iar eu chiar nu mai doresc sa ma implic, dat fiind ca mi-am depus demisia de 1 luna si 2 saptamani, cum se poate proceda in continuare, ca nici eu sa nu am probleme legal ? Din cate stiu daca nici la aceasta sedinta nu se va intruni numarul de persoane necesar, totusi se poate vota un nou comitet executiv. Este adevarat? Sau care este procedura legala?
Va multumesc anticipat.
Cu deosebit respect.