avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi
Forum Activitate 321ideal

Activitate 321ideal

Va multumesc pentru suport si precizari !


Alina Constantinescu a scris:

Norme Cod Fiscal: CAPITOLUL XII - Regimuri speciale, punct 83
'' Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici ''(11) În sensul art. 310 alin. (11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă prin opțiune conform prevederilor art. 310 alin. (3), coroborate cu prevederile art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, și persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă în cazul depășirii plafonului de scutire în termenul stabilit la art. 310 alin. (6) din Codul fiscal au dreptul la ajustarea taxei deductibile aferente:

a) bunurilor aflate în stoc, serviciilor neutilizate și activelor corporale fixe în curs de execuție, constatate pe bază de inventariere, în momentul trecerii la regimul normal de taxare, în conformitate cu prevederile art. 304 din Codul fiscal;''

VA multumesc pentru raspuns si ajjutor !

Ceea ce inteleg este ca am dreptul sa deduc TVA=ul aferent stocului existent in firma la momentul intrarii in sistemul normal de TVA.

Ne puteti indruma catre paragraful din Codul Fiscal care face referire la acest lucru,

Multumesc !
Buna ziua dragi colegi,

Cum trebuie procedat in urmatoarea situatie.

SRL cu activitate de comert achizitioneaza produse din interiorul Uniunii Europene pe care le revinde in Romania. SRL-ul detine cod de TVA pentru achizitii intracomunitare astfel incat facturile de la furnizor au fost emise cu valoarea 0 a TVA iar valoarea TVA-ului pentru fiecare factura in parte, a fost platita lunar catre Administratia Fiscala romana.

Pana in luna decembrie 2017 valoarea TVA-ului platit pentru achizitiile intracomunitare este de 20.000 lei.

In luna decembrie, cifra de afaceri a SRL-ului depaseste plafonul de inregistrare in scopuri de TVA (220.000 lei) astfel incat pana pe 10 ianuarie pentru SRL, se depun actele pentru a deveni inregistrat ca si platitor de TVA ceea ce va fi posibil incepand cu luna februarie cel mai probabil.

Incepand cu luna februarie 2018, SRL-ul va comercializa produse si va emite facturi cu TVA.

Exemplu.
1) In iulie 2017, SRL-ul a achizitionat produsul cu pretul de 50 Ron din U.E.
2) Produsul ajunge in Romania si se plateste TVA pentru achizitii intracomunitare la acest produs - 9,5 Ron
3) Costul total al produsului - 59,5 Ron
4) Incepand cu luna februarie 2018 SRL-ul devine platitor de TVA si primeste o comanda pentru a acest produs. Pret de vanzare cu TVA inclus in suma = 100 Ron ( 84.03 + 15.97 TVA)

In cazul de mai sus, se ajunge ca TVA-ul sa fie platit de doua ori, prima data cand a fost achizitionat produsul si a doua oara cand se vinde produsul.

Intrebarea mea este:

• Exista o prevedere legala prin care sa fie scutita aceasta plata a TVA-ului de doua ori?

• Avand in vedere ca cei 20.000 lei au fost platiti ca si TVA pentru achizitia produselor intracomunitare, si incepand cu luna februarie 2018 SRL-ul este inregistrat ca si platitor de TVA, acesti 20.000 lei se pot deduce din valoarea viitoare de plata a TVA-ului catre stat tinand cont ca acesti bani au fost deja platiti?