avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters463957

Activitate ContSters463957

Buna ziua, revin cu o precizare. Va rog dl. ,,demos,, sa intelegeti ca am postat pe avocat.ro din dorinta sincera de a afla de la cei ,,patiti,, ce sa fac. De asemenea am apreciat raspunsurile Domnilor si Doamnelor Avocati. Dar din cate am cercetat in ultimul timp, este un termen pentru inmatricularea unui autovehicul, parca 30 de zile. In aceasta perioada daca eu o cumpar pot sa o inmatriculez unde vreau pe teritoriul UE, daca autoturismul este cu actele ok!
Autoritatile din tara respectiva verifica autoturismul si iti da acceptul sau nu. Dupa ce ei fac analiza si cercetarile necesare, iti inmatriculeaza autoturismul. Logic dupa acest moment responsabilitatea este a celor care au inmatriculat-o, nu acelui care a venit sa isi inmatriculeze autoturismul. Ca altfel am putea fiecare sa ne inmatriculam autoturismele cum vrem si unde vrem, dar acest lucru nu se poate! Asta este rolul STATULUI prin prelungirea lui adica autoritatiile abilitate sa inmatriculeze autoturisme. Cred ca de asta sunt platite din bugetul Statului (adica de noi), de aceea ei au mijloacele materiale si legale sa faca inmatriculari. Daca nu ar fi asa inseamna ca daca dumneavoastra, maine vreti sa va luati un autoturism riscati sa patiti ce am patit eu. Adica nu mai avem incredere in nici o autoritate , asta inseamna coruptie ce duce la anarhie. Cu respect pentru toti utilizatorii!!
Mulțumesc ..voi vedea pana la urma ce va ieși din aceasta situație
O duminica plăcută

Demos a scris:

Din ceea ce ne declarati dvs asta rezultâ, vâ citez: Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului)"
Raspunsul este NU aveti dreptate din urmâtoarele motive:
1) Dvs ati cumpârat un vehicul inmatriculat în Ro si ati decis sâ plecati cu el circulând cu numerele de inmatriculare ale vânzâtorului, Deci neglijând complet legea si etapele ulterioare semnârii unui contract de V-C de vehicul.
2) Nu s-a fâcut înscrierea vehiculului pe numele dvs (deci si radierea prealabilâ, fapte care ar fi durat si plângerea depusâ în RUMB pt furt ar fi putut bloca masina în Ro). Deci, vânzâtorul, care, face parte în mod cert dintr-o bandâ, stia câ dvs veti pleca cu masina pe numele lui si a dat mânâ liberâ acolitilor lui.
3) Când vehiculul a fost înmatriculat în Ro (deci pe numele vânzâtorului) nu exista plâgere de furt!
Concluzie: Statul român nici nu stie câ existati! Cel care existâ si care este înregistrat ca posesor al masinii în Ro, la RAR, politie etc... este vânzâtorul dvs!
Statul Ro are el pâcatele lui dar în cazul de fatâ, vina o împârtiti cu vânzâtorul dvs!!!
Din aceastâ cauzâ toti contributorii s-au grâbit sâ vâ sfâtuiascâ sâ vâ bateti pt a demonstra buna dvs credintâ, atât în Ro cât si în UE (printr-o plângere penalâ în Ro, etc...)!
Deasemenea, dacâ sfaturile de pe acest site nu vâ convin sau nu sunt dirijate în sensul care dvs î-l doriti, sunteti liber, puteti sâ le aplicati sau NU (noi nu ne vom simti lezati)!
O duminicâ plâcutâ.

Multumesc. Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului) NU?
Actele din UK in cazul meu, printre care si actul de export permanent din uk, fara de care , tu care aduci masina din Anglia nu poti vinde masina! Asta daca, nu cumva exista un act de coruptie pe acest traseu! Aici cred ca este responsabil STATUL!
Va multumesc foarte mult pentru indrumare. Pentru moment astept raspuns din partea firmei din UK pentru a gasi o solutie amiabila si rapida de a intra in posesia masinii. Daca raspunsul lor este nefavorabil mie atunci voi face demersuri pentru deschiderea unui proces in Romania unde voi avea nevoie si de un avocat.
Intre timp am primit raspuns la petitia mea facuta catre RAR in care ei spun citez: "Conform inregistrarilor din sistemul informatic al RAR la datele mentionate anterior autoturismul nu a figurat ca fiind urmarit in bazele de date puse la dispozitia noastra de catre Inspectoratul General al Politiei Romane". Am facut o petitie si catre Inspectoratul General al Politiei Romane si una catre DRPCIV.
Intrebarea mea este daca eu deschid proces impotriva fostului proprietar, el nu se poate disculpa ca Institutiile Statului ( Politia Romana ,DRPCIV si RAR) i-au inmatriculat masina si prin urmare el nu are nici o vina? Nu ar fi mai bine sa deschid proces direct impotriva Institutiilor Statului? Nu vreau sa irosesc ani prin tribunale vreau sa merg direct la cei raspunzatori si tind sa cred ca Politia Romana este raspunzatoare deoarece masina trebuia sa aiba un certificat de export ceea ce nu a avut. In plus au acces si la datele Schengen unde puteau vedea situatia masinii.
Sigur ca nu cunosc procedura din acest motiv intreb.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Vă mulțumesc foarte mult pentru sugestii mă ajuta mult sa înțeleg cu ce sa încep.
Deocamdată mașina este în portul din Grecia . Cei din port au luat legătura cu firma din Anglia sa vadă dacă vor revendica mașina iar răspunsul a fost afirmativ. Firma din Anglia face demersurile necesare pentru a lua mașina. Noi am vorbit cu un avocat din Grecia și s-a prezentat la port unde a văzut aceste acte. De asemenea am scris la firma din Anglia și mi-au cerut toate actele mașinii. Acum aștept răspuns și din partea lor.
O seara buna
IOAN BITIUȘCĂ a scris:

Am avut un caz identic cu o masina furata din Elvetia, cumparata din Italia, vanduta in Romania pentru 10300 euro si cu RAR efectuat.
Problema nu este la RAR, deoarece inainte de toate la data la care s-a efectuat RAR-ul inainte de toate nu era declarata furata, ea a fost declarata furata la data de 09/01/2018. Nu are importanta data cumpararii, 04/01/2018. Ori in conditiile in care aceasta nu era declarata furata la data efectuarii, verificarii RAR, aceasta nu putea aparea in baza de date ca masini furate.
Iti vei recupera banii garantat. Numai prin instanta. Sansa de castig garantata.
Problema este daca fostul proprietar va mai avea bani sau alte bunuri ca sa poata sa iti achite suma de bani. Ma indoiesc. Cu siguranta proprietarul stia de la bun inceput ce vinde, insa ti-a ascuns. Este complice! Fa-i plangere penala! Va raspunde si penal.
Cat priveste problema din Grecia, stai linistit, nu ai cum sa faci inchisoare, nici macar trimis in judecata, deoarece ai fost un cumparator de buna credinta, insa problema este ca va trebui sa depui actele din Romania si la procuratura sau politia din Grecia care investigheaza cazul,insa traduse in limba elena. Insa atentie, ar trebui sa iti pui un avocat si in Grecia, sau daca nu sa colaborezi strans cu politia elena . Teoretic ar trebui ca masina sa iti fie confiscata. Nu stiu , ti-au confiscat-o?
Mult succes!
Pentru mai multe detalii si siguranta unui raspuns mai prompt, ma poti contacta in privat, prin email, la: av_bitiusca@yahoo.com


Vă mulțumesc pentru răspunsul primit și apreciez orice sugestie
Vă răspund celor 2 întrebări. .la momentul achiziționării masina avea numere definitive RO ,iar inmatricularea nu am făcut o în România urma sa fac lucru acesta în Cipru deoarece aici locuiesc. Așadar am condus mașina cu numerele vechiului proprietar .

Demos a scris:

Pentru a vâ putea ajuta ar trebui sâ scâpâm de ambiguitatea între termeni!
Singura informatie concretâ pânâ cum: act de V-C pe 04/01, declaratie de furt pe 09/01.
Ori, ca sâ circuli, poti sâ circuli cu numerele RUMB, cu numere Ro definitive sau provizorii pe nume propriu sau cu numere (definitive sau rosii) pe numele vânzâtorului.
Care este situatia?
Dvs ati înmatriculat masina cu numere definitive în Ro si dupâ aceea ati plecat spre Cipru, sau ati plecat cu ea cu numerele vânzâtorului sau ati plecat din tarâ cu masina purtând numere rosii, etc...?!?
Masina a fost declaratâ la taxe si impozite, etc..., etapele pt inmatricularea definitivâ fiind multiple.
Aveti dreptate, proximitatea datelor de V-C cu cea de depunere a plângerii este concludentâ vis-à-vis de caracterul premeditat, deci de o "înselâciune caracterizatâ", dar fârâ probe nu suntem decât în domeniul supozitiilor.

Masina urma sa fie înmatriculată în Cipru unde locuiesc și muncesc. La un interval de 2 săptămâni după ce am cumpărat masina (adica pe data de 4 ianuarie am făcut contractul V-C ), am plecat spre Grecia pentru a o pune pe vapor și in port mi s-a spus ca e este declarata furata din data de 9 ianuarie. Deci masina nu figura in baza de date furata la momentul achiziționării. Ce concluzie am tras eu acum in urma celor citite si a altor persoane care au luat teapa ca mine este ca fostul proprietar a fost pe mana cu cel care i-a vândut masina iar după ce el a scăpat de ea l-a anunțat pe cel din Anglia ca poate sa o declare furata pentru a scăpa de credit...alta situație nu văd pentru ca datele sunt prea apropiate una de cealaltă

Demos a scris:

Nerelevant, RAR, eliberare act si contracost!
Rar-ul este un organism de verificare tehnicâ,
Dvs vorbiti de un contract de V-C si de o plângere de furt, în alt stat, din partea unei societâti de leasing.
Acum totul depinde de timing, în delta timp de 5 zile între data de 04 a contractului de V-C si data de 09 a plângerii, dvs ati înregistrat masina pe numele dvs sau nu?!?
În functie de acest lucru mai multe actiuni devin posibile:
1) Veti putea da în judecatâ statul român, sau nu (în caz de înregistrare in interval = NU)!
2) Va trebui sâ dati în judecatâ vânzâtorul vehiculului pentru vinderea unui vehicul furat, vânzâtor care va pleda buna credintâ dar va râmâne în culpâ si va fi obligat la rândul lui sâ-l dea în judecatâ pe adevâratul fâptas al furtului, cel care a fâcut contractul de leasing.
Acesta din urmâ fiind în culpâ pe mai multe capete de acuzare: a vândut fârâ drept de vânzare masina si nici nu a rambursat valoarea remanentâ societâtii de vânzare prin leasing (contractele respective au clauze de cumpârare anticipatâ a masinilor obtinute prin leasing).
Oricum, va trebui întâi sâ vâ apârati în Grecia, pledând buna credintâ si fâcând proba cu acte a feloniei vânzâtorului dvs (cazul inmatriculârii masinii în intervalul de 5 zile) sau proba feloniei vânzâtorului si proba incompetentei statului român care a permis inmatricularea si punerea deci în circulatie a unei masini furate (inmatriculare dupâ 09).
Pâstrati toate dovezile de cheltuieli pt câ acestea vor trebui probate în procesele ulterioare (contra stat si/sau vânzâtor).
Ar fi fost mai simplu sâ fi verificat, în RU (existâ posibilitatea de a o face pe Internet), sau sâ fi cerut un certificat de non-gaj pt Franta sau actul de vânzare initial pt Germania.
Teapa asta este totusi un clasic!!!

Ce este interesant ca RAR a eliberat certificat de autentificare contra cost . Din ce m-am informat RAR nu are acces la baza de date Schengen dar Politia Romana are acces la toate datele privind istoricul mașinii. Asta cred că s-a făcut " o intervenție ".... deci nu mai poți avea nici o garanție în instituțiile implicate în înmatricularea mașinilor.

gfloare a scris:

Observ ca nu ai primit inca niciun raspuns avizat.
Nu sunt nici avocat si nici specialist. iar parerea mea este ca ar trebui sa iti angajezi un avocat (orienteaza-te spre cineva cu experienta in astfel de cazuri) si sa speculezi urmatoarele doua aspecte:
1. La data achizitiei (4 ian) bunul nu era declarat furat si nici nu ai avut cunostinta de acest fapt, in concluzie esti cumparator de buna credinta;
2. La prima inmatriculare in Romania a unui vehicul rulat, este obligatorie emiterea - de catre RAR - a unui Certificat de Autenticitate. Cred ca acest certificat se afla la dosarul de inmatriculare de la DRPCIV. Prin urmare, emiterea unui act oficial - de catre o autoritate a statului - care certifica altceva decat realitatea ar trebui sa fie ori un fals cu buna stiinta ori o neglijenta grava in serviciu.


Sa înțeleg ca sunt o cauza pierduta adică pot face și pușcărie și banii pierduți iar fostul proprietar vinde in continuare mașini și face alte victime..înțeleg ca totul se plătește ....Am vorbit cu un avocat care m-a costat 300 de euro și care nu făcut nimic altceva decât sa meargă pana în port unde am mașina și sa constate acelasi lucru pe care il stiam si eu si îmi spună ca se deschide proces împotriva mea
Vă mulțumesc pentru răspuns. . Mașina este încă în port..nu este confiscată de politia greaca. Ce ar trebui sa fac eu? trebuie sa aștept ca ei sa deschidă proces împotriva mea ? Nu știu care este procedura?