Din ceea ce ne declarati dvs asta rezultâ, vâ citez: Nu pot fi deacord cu faptul afirmatia ca STATUL nu are nici o vina! Pai cine inmatriculeaza autoturismul? Nu este o entitate separata sau particulara cea care inmatriculeaza un autovehicul, este STATUL prin autoritatile abilitate, Inspectoratul General al Politiei Romane, Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule si RAR!!! Pai cine ar trebui imi garanteze mie, cetateanul ,,x,, ca o masina este inmatriculata legal in tara?! Si aceasta inmatriculare se face in baza unor date (actele de provenienta ale autoturismului)"
Raspunsul este NU aveti dreptate din urmâtoarele motive:
1) Dvs ati cumpârat un vehicul inmatriculat în Ro si ati decis sâ plecati cu el circulând cu numerele de inmatriculare ale vânzâtorului, Deci neglijând complet legea si etapele ulterioare semnârii unui contract de V-C de vehicul.
2) Nu s-a fâcut înscrierea vehiculului pe numele dvs (deci si radierea prealabilâ, fapte care ar fi durat si plângerea depusâ în RUMB pt furt ar fi putut bloca masina în Ro). Deci, vânzâtorul, care, face parte în mod cert dintr-o bandâ, stia câ dvs veti pleca cu masina pe numele lui si a dat mânâ liberâ acolitilor lui.
3) Când vehiculul a fost înmatriculat în Ro (deci pe numele vânzâtorului) nu exista plâgere de furt!
Concluzie: Statul român nici nu stie câ existati! Cel care existâ si care este înregistrat ca posesor al masinii în Ro, la RAR, politie etc... este vânzâtorul dvs!
Statul Ro are el pâcatele lui dar în cazul de fatâ, vina o împârtiti cu vânzâtorul dvs!!!
Din aceastâ cauzâ toti contributorii s-au grâbit sâ vâ sfâtuiascâ sâ vâ bateti pt a demonstra buna dvs credintâ, atât în Ro cât si în UE (printr-o plângere penalâ în Ro, etc...)!
Deasemenea, dacâ sfaturile de pe acest site nu vâ convin sau nu sunt dirijate în sensul care dvs î-l doriti, sunteti liber, puteti sâ le aplicati sau NU (noi nu ne vom simti lezati)!
O duminicâ plâcutâ.
Am avut un caz identic cu o masina furata din Elvetia, cumparata din Italia, vanduta in Romania pentru 10300 euro si cu RAR efectuat.
Problema nu este la RAR, deoarece inainte de toate la data la care s-a efectuat RAR-ul inainte de toate nu era declarata furata, ea a fost declarata furata la data de 09/01/2018. Nu are importanta data cumpararii, 04/01/2018. Ori in conditiile in care aceasta nu era declarata furata la data efectuarii, verificarii RAR, aceasta nu putea aparea in baza de date ca masini furate.
Iti vei recupera banii garantat. Numai prin instanta. Sansa de castig garantata.
Problema este daca fostul proprietar va mai avea bani sau alte bunuri ca sa poata sa iti achite suma de bani. Ma indoiesc. Cu siguranta proprietarul stia de la bun inceput ce vinde, insa ti-a ascuns. Este complice! Fa-i plangere penala! Va raspunde si penal.
Cat priveste problema din Grecia, stai linistit, nu ai cum sa faci inchisoare, nici macar trimis in judecata, deoarece ai fost un cumparator de buna credinta, insa problema este ca va trebui sa depui actele din Romania si la procuratura sau politia din Grecia care investigheaza cazul,insa traduse in limba elena. Insa atentie, ar trebui sa iti pui un avocat si in Grecia, sau daca nu sa colaborezi strans cu politia elena . Teoretic ar trebui ca masina sa iti fie confiscata. Nu stiu , ti-au confiscat-o?
Mult succes!
Pentru mai multe detalii si siguranta unui raspuns mai prompt, ma poti contacta in privat, prin email, la: av_bitiusca@yahoo.com
Pentru a vâ putea ajuta ar trebui sâ scâpâm de ambiguitatea între termeni!
Singura informatie concretâ pânâ cum: act de V-C pe 04/01, declaratie de furt pe 09/01.
Ori, ca sâ circuli, poti sâ circuli cu numerele RUMB, cu numere Ro definitive sau provizorii pe nume propriu sau cu numere (definitive sau rosii) pe numele vânzâtorului.
Care este situatia?
Dvs ati înmatriculat masina cu numere definitive în Ro si dupâ aceea ati plecat spre Cipru, sau ati plecat cu ea cu numerele vânzâtorului sau ati plecat din tarâ cu masina purtând numere rosii, etc...?!?
Masina a fost declaratâ la taxe si impozite, etc..., etapele pt inmatricularea definitivâ fiind multiple.
Aveti dreptate, proximitatea datelor de V-C cu cea de depunere a plângerii este concludentâ vis-à-vis de caracterul premeditat, deci de o "înselâciune caracterizatâ", dar fârâ probe nu suntem decât în domeniul supozitiilor.
Nerelevant, RAR, eliberare act si contracost!
Rar-ul este un organism de verificare tehnicâ,
Dvs vorbiti de un contract de V-C si de o plângere de furt, în alt stat, din partea unei societâti de leasing.
Acum totul depinde de timing, în delta timp de 5 zile între data de 04 a contractului de V-C si data de 09 a plângerii, dvs ati înregistrat masina pe numele dvs sau nu?!?
În functie de acest lucru mai multe actiuni devin posibile:
1) Veti putea da în judecatâ statul român, sau nu (în caz de înregistrare in interval = NU)!
2) Va trebui sâ dati în judecatâ vânzâtorul vehiculului pentru vinderea unui vehicul furat, vânzâtor care va pleda buna credintâ dar va râmâne în culpâ si va fi obligat la rândul lui sâ-l dea în judecatâ pe adevâratul fâptas al furtului, cel care a fâcut contractul de leasing.
Acesta din urmâ fiind în culpâ pe mai multe capete de acuzare: a vândut fârâ drept de vânzare masina si nici nu a rambursat valoarea remanentâ societâtii de vânzare prin leasing (contractele respective au clauze de cumpârare anticipatâ a masinilor obtinute prin leasing).
Oricum, va trebui întâi sâ vâ apârati în Grecia, pledând buna credintâ si fâcând proba cu acte a feloniei vânzâtorului dvs (cazul inmatriculârii masinii în intervalul de 5 zile) sau proba feloniei vânzâtorului si proba incompetentei statului român care a permis inmatricularea si punerea deci în circulatie a unei masini furate (inmatriculare dupâ 09).
Pâstrati toate dovezile de cheltuieli pt câ acestea vor trebui probate în procesele ulterioare (contra stat si/sau vânzâtor).
Ar fi fost mai simplu sâ fi verificat, în RU (existâ posibilitatea de a o face pe Internet), sau sâ fi cerut un certificat de non-gaj pt Franta sau actul de vânzare initial pt Germania.
Teapa asta este totusi un clasic!!!
Observ ca nu ai primit inca niciun raspuns avizat.
Nu sunt nici avocat si nici specialist. iar parerea mea este ca ar trebui sa iti angajezi un avocat (orienteaza-te spre cineva cu experienta in astfel de cazuri) si sa speculezi urmatoarele doua aspecte:
1. La data achizitiei (4 ian) bunul nu era declarat furat si nici nu ai avut cunostinta de acest fapt, in concluzie esti cumparator de buna credinta;
2. La prima inmatriculare in Romania a unui vehicul rulat, este obligatorie emiterea - de catre RAR - a unui Certificat de Autenticitate. Cred ca acest certificat se afla la dosarul de inmatriculare de la DRPCIV. Prin urmare, emiterea unui act oficial - de catre o autoritate a statului - care certifica altceva decat realitatea ar trebui sa fie ori un fals cu buna stiinta ori o neglijenta grava in serviciu.