avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 967 soluții astăzi
Forum Activitate popescu96

Activitate popescu96

Vă mulțumesc mult pentru răspunsul foarte cuprinzător pe care mi l-ați acordat. Îmi este de mare ajutor.
Bună ziua,

Situația în legătură cu care am nevoie de asistența dumneavoastră sună în felul următor:

Sunt student în anul al III-lea la Academia de Studii Economice din București, la Facultatea de Relații Economice Internaționale și sunt angajat într-o companie de IT, pe o poziție tehnică.

Odată cu noile modificari legislative care au intrat în vigoare în luna februarie (Ordinul comun nr. 1168/2017/3024/2018/492/2018/3337/2017), am înteles că, din punct de vedere legal, pot beneficia de scutire de impozit pe venit (legea menționează că de scutire de impozit beneficiază din februarie și studentii înscriși la o universitate acreditată, iar codul COR în care sunt eu încadrat -analist ajutor- a fost inclus în categoria activitaților scutite de plata impozitului pe venit). Am examinat cu atenție forma actuală a legii și nu am văzut nicaieri să mai fie vreo mențiune în legătură cu obligativitatea de a avea studii superioare într-un domeniu tehnic (facultate de informatică) pentru a beneficia de scutire.

În momentul în care m-am adresat departamentului de resurse umane pentru a obține scutirea de impozit, mi s-a răspuns că angajatorul meu acordă această scutire dupa niște criterii stabililite împreună cu o companie de consultanță, și că acele criterii sunt urmatoarele: "studii superioare in domeniul IT sau, mai nou, sa fie inscrisi la o facultate cu profil IT; in cazul in care conditia de studii IT nu este indeplinita, se adauga alte doua noi criterii si anume, experienta in rol si/sau (depinde de rol) certificari relevante pentru rolul pe care persoana il ocupa". Totodată mi s-a transmis că "in legislatie exista un paragraf care spune ca incadrarea in functie si acordarea scutirii de impozit se realizeaza pe raspunderea angajatorului".

La randul meu, le-am răspuns celor de la resurse umane întrebându-i când mai exact au fost stabilite aceste criterii (banuiesc ca au fost stabilite în contextul unui format anterior al legii). Răspunsul lor a fost că: "acestea sunt criteriile in vigoare" și că "De mentionat ca, prin aceasta lege, nu s-au eliminat studiile in domeniu it, ci li se permite studentilor sa beneficieze de scutire de impozit, adaugandu-se doua noi functii (analist ajutor si programator ajutor). Reiterez ca acordarea scutirii de impozit se acorda pe responsabilitatea angajatorului." Asta în condițiile în care le-am arătat anterior, cu legea în față, că printre criteriile legale de eligibilitate nu mai sunt incluse studiile într-un domeniu tehnic. Am insistat, apoi, să mi se raspundă la intrebarea mea, în legatură cu data la care au fost stabilite criteriile interne în cauză, dar nu am mai primit niciun răspuns.

După aprecierea mea, chiar dacă scutirea de impozit se acordă pe responsabilitatea agajatorului, situația în care mă aflu este una discriminatorie, având în vedere că am colegi de serviciu, de asemenea studenți, doar că la facultăți tehnice, care au primit din luna februarie scutire de impozit pe venit. De asemenea, paragraful respectiv, legat de responsabilitatea angajatorului, vorbește despre responsabilitate în vederea încadrarării unei persoane într-o funcție specifică activităților de programe pe calculator, funcție pe care mă aflu deja.

Ați putea să îmi spuneți dacă există vreo bază legală pe principiul căreia mi se refuză acordarea scutirii de impozit și, în cazul în care respectiva bază nu există, ce aș putea să fac?

Vă mulțumesc anticipat!