avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 967 soluții astăzi
Forum Activitate popescu96

Activitate popescu96

Vă mulțumesc mult pentru răspunsul foarte cuprinzător pe care mi l-ați acordat. Îmi este de mare ajutor.
Bună ziua,

Situația în legătură cu care am nevoie de asistența dumneavoastră sună în felul următor:

Sunt student în anul al III-lea la Academia de Studii Economice din București, la Facultatea de Relații Economice Internaționale și sunt angajat într-o companie de IT, pe o poziție tehnică.

Odată cu noile modificari legislative care au intrat în vigoare în luna februarie (Ordinul comun nr. 1168/2017/3024/2018/492/2018/3337/2017), am înteles că, din punct de vedere legal, pot beneficia de scutire de impozit pe venit (legea menționează că de scutire de impozit beneficiază din februarie și studentii înscriși la o universitate acreditată, iar codul COR în care sunt eu încadrat -analist ajutor- a fost inclus în categoria activitaților scutite de plata impozitului pe venit). Am examinat cu atenție forma actuală a legii și nu am văzut nicaieri să mai fie vreo mențiune în legătură cu obligativitatea de a avea studii superioare într-un domeniu tehnic (facultate de informatică) pentru a beneficia de scutire.

În momentul în care m-am adresat departamentului de resurse umane pentru a obține scutirea de impozit, mi s-a răspuns că angajatorul meu acordă această scutire dupa niște criterii stabililite împreună cu o companie de consultanță, și că acele criterii sunt urmatoarele: "studii superioare in domeniul IT sau, mai nou, sa fie inscrisi la o facultate cu profil IT; in cazul in care conditia de studii IT nu este indeplinita, se adauga alte doua noi criterii si anume, experienta in rol si/sau (depinde de rol) certificari relevante pentru rolul pe care persoana il ocupa". Totodată mi s-a transmis că "in legislatie exista un paragraf care spune ca incadrarea in functie si acordarea scutirii de impozit se realizeaza pe raspunderea angajatorului".