Buna ziua ! este vorba despre protectia datelor cu caracter personal ! Simplu, am un teren extravilan de vanzare .
Aceasta lege 17/2014, specifica urmatoarele, ...
Prin derogare de la art. 1.730 şi următoarele din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, vânzătorul înregistrează, la primăria din raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul, o cerere prin care solicită afişarea ofertei de vânzare a terenului agricol situat în extravilan, în vederea aducerii acesteia la cunoştinţa preemptorilor. Cererea este însoţită de oferta de vânzare a terenului agricol şi de documentele doveditoare prevăzute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(2) În termen de o zi lucrătoare de la data înregistrării cererii, primăria are obligaţia să afişeze timp de 30 de zile oferta de vânzare la sediul său şi, după caz, pe pagina de internet a acesteia.
(3) Primăria are obligaţia de a transmite structurii din cadrul aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumită în continuare structura centrală, respectiv structurilor teritoriale ale acestuia, denumite în continuare structuri teritoriale, după caz, un dosar care să cuprindă lista preemptorilor, respectiv copiile cererii de afişare, ale ofertei de vânzare şi ale documentelor doveditoare prevăzute la alin. (1), în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
(4) În scopul unei transparenţe extinse, în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului prevăzut la alin. (3), structura centrală, respectiv structurile teritoriale, după caz, au obligaţia să afişeze pe site-urile proprii oferta de vânzare, timp de 15 zile.
Deci....prin obligativitatea de a ma obliga pe mine ca proprietar sa afisez detalii confidentiale la urma urmei, prin expunerea acelei "oferte de vanzare" si ceea ce vreau sa fac cu un bun propriu si perosnal, incalca grav si flagrant dreptul meu, raportat la protectia datelor cu caracter personal.
Mai mult....pentru ca proprietatea se afla in apropierea unitatilor militare, eu trebuie sa depun o intreaga documentatie destul de stufoasa cu foarte multe detalii cu caracter personal, care iarasi, incalca directiva DGPR.
Acea transparenta .....care se doreste a fi benefica in scopul protejarii "intereselor tarii" , este de fapt o masura abuziva, si care... repet ne incalca dreptul meu referitor la protejarea datelor confidentiale : de ce trebuie sa stie toata lumea, si vecinu si femeia de serviciu de la primarie....ce vand eu....cu cat vand eu...si cui vand eu ...! In plus....sunt obligat sa iau o decizie favorabila sau nu, daca un prezumtiv cumparator isi manifesta interesul de a depune si el o oferta de cumparare,vazand oferta de vanzare pe expusa pe gardul primariei..... Asta nu face decat sa complice si mai mult situatia, pt ca pot aparea abuzuri din partea unor "binevoitori" , doar cu scopul a ma impedica pe mine sa finalizez tranzactia. Pt ca da....[pot si situatii din astea!
As dori si punctul dvs de vedere si de asemenea, masurile prin care pot ataca in instanta prevederile acestei legi , mai ales acum cand directiva europeana este transanta si nu lasa loc de interpretari , vis a vis de protectia datelor ci caracter personal.
Pur si simplu , nu admit sa fiu expus pe toate gardurile , iar datele mele cu caracter personal si confidential sa fie expuse in mod public !!!
Iar noua directiva UE se pare ca imi confera din plin acest drept si imi da posibilitatea de a-mi proteja datele personale .
Buna ziua ,
Legea 17/2014 nu cumva incalca noua Directiva Europeana- GDPR, prezentata mai jos ?!
Regulamentul european general privind protecția datelor (GDPR) a apărut în Jurnalul Oficial al UE în mai 2016, în aceeași lună intrând în vigoare. Totuși, aplicarea efectivă a acestuia se face abia începând cu data de 25 mai 2018, în toate statele membre UE, deci și în România.
„Prezentul regulament se aplică de la 25 mai 2018. Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre”, este subliniat în actul normativ. Concret, spre deosebire de directivele europene, care trebuie transpuse prin legi sau ordonanțe pentru a produce efecte la nivel național, regulamentele europene se aplică direct tuturor statelor membre UE, fără să fie necesară vreo formalitate a autorităților autohtone.
Pe deasupra, trebuie subliniat că nu vor exista niciun fel de norme pentru punerea în aplicare a regulamentului, așa cum se întâmplă uneori în România în cazul legilor sau ordonanțelor.
Practic, intrarea în vigoare a GDPR coincide cu abrogarea implicită a Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
GDPR reprezintă, de la 25 mai 2018, cadrul legal european unic al prelucrărilor de date personale pe care orice operator de astfel de date trebuie să-l respecte.
Operatori de date personale sunt considerați, mai exact, persoanele fizice sau juridice, autoritățile publice, agențiile sau alte organisme care, singure sau împreună cu altele, stabilesc scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Referitor la datele cu caracter personal, GDPR prevede că acestea „înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale”.
Nerespectarea noilor reguli privind protecția datelor poate aduce operatorilor amenzi de până la 20 de milioane de euro sau, în cazul oricărei entități ce desfășoară activități economice, de până la 4% din cifra de afaceri mondială totală anuală aferentă exercițiului financiar anterior.