avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1080 soluții astăzi
Forum Activitate florinneg

Activitate florinneg

Aveți perfectă dreptate. Vă mulțumesc pentru răspuns. O seară bună!
Multumesc pentru raspunsuri. Cum ma sfatuiti sa procedez in aceste conditii, avand in vedere ca in pastrarea distantei fata de autovehiculul din fata, nu am luat in calcul faptul ca masina pe care o conduceam (Dacia Duster), este echipata cu anvelope de iarna. Am realizat acest aspect, abia dupa, cand m-am intrebat de ce masina a patinat de parca as fi fost pe carosabil acoperit cu polei, desi asfaltul era uscat.
Mai concret, ar trebui sa accept sa suport cheltuielile cu reparatiile, sau sa refuz acest lucru ?
As avea sanse de castig , daca as ajunge in instanta, in conditiile in care am semnat o fisa de instructaj prin care mi se aducea la cunostinta ca "utilizatorul autovehiculului va suporta personal consecintele in cazul nerespectarii legislatiei rutiere in vigoare", sau ca "utilizatorul îşi asumă toate obligaţiile ce revin unui şofer profesionist, fiind direct răspunzător de modul de exploatare al acestuia", "utilizatorul răspunde personal de integritatea autovehiculului a propriei sale persoane si a pasagerilor".
Buna ziua. Am fost implicat intr-un accident soldat doar cu pagube materiale, conducand masina institutiei, in interes de serviciu. Mai exact, aflandu-ma intr-o coloana, am lovit autovehiculul aflat in fata mea, dupa ce acesta a franat brusc, (de fapt franasera si cei din fata, nu stiu din ce motiv pentru ca primul autovehicul care franase era dupa o curba). Cand am observat lampile de frana ale autovehiculului din fata, aprinse, am franat brusc, dar nu am putut evita impactul , masina pe care o conduceam ducandu-se "sanie" in cel din fata. Distanta intre cele doua masini, in momentul franarii era undeva la 6-7 m, iar viteza de deplasare cred ca era undeva la 55-60 km/h apreciez eu.
Mentionez ca masina institutiei, pe care o conduceam , este echipata cu anvelope de iarna. Din cate am citit, am inteles ca distanta de franare se mareste incepand cu 2,5 m , in functie de viteza, si de temperatura mediului, daca anvelopele de iarna sunt utilizate si vara. Plus alte dezavantaje: uzura dubla, acvaplanare la 60 km/h, consum marit...
Ideea este ,ca masina neavand Casco, institutia imi imputa reparatia . As dori sa stiu, daca ma pot lega de faptul ca autovehiculul fiind dotat cu anvelope de iarna, implicit marindu-se distanta de franare, eu as fi putut evita accidentul ? Ma intreb daca o expertiza judiciara auto m-ar ajuta in acest caz?
Am uitat sa mentionez faptul ca temperatura mediului era cam de 29 grade C, carosabilul era uscat si ma aflam pe un pod (n-am avut cum sa evit masina din fata pentru ca intram in parapetul podului si atunci l-am lovit cu partea stanga fata in partea sa dreapta spate) . Am redus pe cat posibil pagubele.
Va multumesc.